Transavia ruimbagage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottehorse27

Transavia ruimbagage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 16:59

Hoihoi!

Komende week vlieg ik voor vijf weken naar IJsland, nu wilde ik graag een grote (Samsonite) koffer mee (75x52x33). Deze voldoet alleen net niet aan de afmetingen van ruimbagage volgens Transavia (70x60x30). Het probleem is dat vrijwel alle grote koffers ongeveer dezelfde afmetingen hebben als mijn koffer… Zijn er mensen hier die ook een grote koffer mee hebben gehad met Transavia en hier wel/geen problemen mee hebben gehad?

De klantenservice zegt dat het meestal niet een groot probleem is als de koffer wat afwijkt kwa formaat. De ‘meestal’ vind ik wat spannend want mocht er toch gedoe zijn dan mag de koffer helemaal niet mee, ook niet tegen meerprijs.

germie

Re: Transavia ruimbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:00

Mijn ervaring is dat het gaat om hoogte+breedte+lengte en als dat dan samen binnen de maat valt is het goed.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:26

Hier doen ze niet moeilijk over hoor. Ze gaan niet precies je koffer opmeten om te kijken of het voldoet. Ik neem aan dat je gewoon een normale koffer hebt, komt goed. :) Gewicht is belangrijker, daar doen ze wel moeilijk over als je daar overheen gaat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:26

Nope mag officieel niet mee.
Als ze ruimte hebben kun je met een "boete" van 65E zorgen dat hij wel mee gaat , maar dat geldt dan voor 2x (heen en terug, als je geluk hebt mag je gratis heen maar kan het zijn dat je voor terug alsnog dik mag betalen)..
Je mag meerdere koffer/tassen mee laten nemen (max 5 zo uit mijn hoofd) dus je kan het evt verdelen over 2 koffers voor de zekerheid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:28

Zeepsop schreef:
Hier doen ze niet moeilijk over hoor. Ze gaan niet precies je koffer opmeten om te kijken of het voldoet. Ik neem aan dat je gewoon een normale koffer hebt, komt goed. :) Gewicht is belangrijker, daar doen ze wel moeilijk over als je daar overheen gaat.

Ze worden elk jaar strenger helaas, dit jaar weer strenger dan vorig jaar.
Er waren al mensen die dik moesten bijbetalen om van Mallorca terug naar Nederland te kunnen met hun te grote koffer.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:21

Ruimbagage zal wel meevallen, bij handbagage zijn ze wel echt mega streng.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:15

Brainless schreef:
Zeepsop schreef:

Ze worden elk jaar strenger helaas, dit jaar weer strenger dan vorig jaar.
Er waren al mensen die dik moesten bijbetalen om van Mallorca terug naar Nederland te kunnen met hun te grote koffer.

Hangt het niet ook een beetje ervan af of het hoogseizoen is en de vliegtuigen afgeladen? Ik kan me voorstellen dat ze dan sneller aan de maximale belading zitten en moeilijker doen. Dit om te voorkomen dat mensen met gigantische hutkoffers aan komen zetten. Wel goed om te weten dat ze in ieder geval soms extreem streng zijn een gewaarschuwd mens telt voor twee.

@TS zelf heb ik nog nooit een koffer gehad waarvoor extra bij betaald moest worden. De laatste jaren reis ik eigenlijk alleen nog maar met een backpack (ik ga ervan uit dat die dezelfde regels meekrijgen). Als je zeker wilt zijn zou ik voor een andere koffer gaan. Ik weet wel dat sommige maatschappijen van die rekken hebben staan waarin je de grootte van je bagage kan testen. Als dat er niet staat zit je denk ik wel goed. Ik denk niet dat het grondpersoneel bij de checkin met een meetlintje gaat staan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 21:34

Muurp schreef:
Ruimbagage zal wel meevallen, bij handbagage zijn ze wel echt mega streng.

Ook dit niet. Ik had speciaal een koffer gekocht die aan de Transavia handbagage afmetingen voldeed, kijkt er geen hond naar op de luchthaven. Balen want mijn andere koffertje was maar 2 cm te breed.