Wat verwacht je van een bnb?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Wat verwacht je van een bnb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-24 21:28

Hoi!
Ik zit op het moment in een bnb in Zwitserland.
Een prachtige omgeving. Maar helaas kunnen we niet buiten zitten en dat terwijl de vakantie hier om draaide. Lekker buiten bij het huisje en niet veel weg hoeven met te auto.

Mijn oog viel op een redelijk mooie bnb. Goede reviews dus ik dacht intressant.
Na een aantal dingen besproken te hebben met de Franstalige bnb houder heb ik het geboekt.

Eenmaal bij het huisje , het ziet er echt leuk uit.
Alleen die mooie fotos van het terras dat erbij zit is nu niet te gebruiken. Door allemaal vogelpoep, ook is er een terrasje onder een overkapping en hier zijn de zachte kussens op de stoelen blijven liggen wat ook helemaal onder de poep zit.
Als we buiten zitten is er een enorme plaag vliegen die op je af komen. Kortom je zit dus vooral binnen. Er is 1 vaatdoekje , het lijkt me vies om het terras tafel en bank schoon te maken hiermee.

Deze bnb houder heeft nog een bnb direct naast de onze.
Wist ik overigens niet, en werdt vertelt pas in het boekje. Dus we waren nogal verbaasd dat er mensen zomaar voor het raam langs liepen. (Tot we het dus lazen)
Is natuurlijk niet erg. Ik merk alleen wel dat hun 'goedkopere' bnb veel fijner is dan de onze. De kunnen wel gewoon buiten zitten en hebben een parasol tegen de zon.
En wij alleen een parasol poot.

We reizen nu maar vooral veel met de auto zodat we niet binnen zitten. Maar dit is niet hoe ik mijn vakantie had voor gesteld. Op de fotos leek het zo mooi allemaal.
In de avonden wordt het huis heel koud. In het boekje staat dat we de haart lekker mogen gebruiken en vooral veel hout erin mogen steken.
Maar in het glas van de haart zitten veel scheuren en de buis waar het rook doorheen gaat zit helemaal los. Dat rook gaat zeker in het huisje terecht komen. Dus ook hier kunnen we helaas geen gebruik van maken :(
Overdag is het in het huisje warm, maar de ramen kunnen ook niet open vanwege vliegen.

Het huis verder ziet er prima uit.
Maar wat verwachten jullie van een bnb?

Wij betaalden 700,- voor 5 dagen.
De host reageert heel langzaam of niet.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:39

Ik verwacht wat jij ook zou verwachten, het gehuurde is zoals ik het lees vies, kent achterstallig onderhoud en is niet zo privé als geschetst. Dan is 700 euro voor 5 dagen dik betaald als het verder een ‘normaal’ huisje is (geen 10-persoons of met jacuzzi enzovoorts)..

Marije_jiplover

Re: Wat verwacht je van een bnb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:46

In Zwitserland is álles duur, dus ja, 700,- is veel geld, maar daar heb je in Zwitserland zeker geen plek voor 10 personen of een jacuzzi voor.

Het verbaast me overigens wel, wat ik van Zwitserland ken, is dat het juist heel schoon en opgeruimd is en dat alles keurig op orde is.

Ik zou dus in jouw geval wel verwachten dat je het huisje kunt gebruiken zoals verwacht, buiten kunnen zitten op het terras enzo.

Vliegen ben ik op een Zwitserse Alp op een camping ook tegen gekomen, op die camping was alles keurig netjes schoon en opgeruimd, maar alsnog zaten er heel veel vliegen. Daar kun je an sich denk ik weinig aan doen.

Maar dat er schone zitkussens zijn en het zitje buiten schoon is, mag je op zijn minst echt wel verwachten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:33

Heb je een duidelijk bericht gestuurd naar de BnB zodat ze eventueel een oplossing kunnen aanbieden?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 07:25

moonsparkle schreef:
Heb je een duidelijk bericht gestuurd naar de BnB zodat ze eventueel een oplossing kunnen aanbieden?

Ik ben vertelt wat ik heb opgemerkt. Wat betreft de kachel in huis (er mist een soort ring waardoor het rook erdoor komt. En de ring zou de buizen afdichten)
Ze zouden het me nog laten weten, maar dat is 2 dagen terug al.
Verder krijg ik geen reactie op het moment.
We hebben ook besloten om zondag naar huis te gaan ipv maandag. Heel jammer. Maar dan kan ik het zo goed thuis in de tuin gaan zitten.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:28

Heb je via Air B&B gehuurd?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 07:34

juniper schreef:

Ja

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:35

Oh wauw, op vakantie zou ik het niet pikken dat er een terras op de foto staat en ik de hele vakantie binnen kan gaan zitten :evaw:
Nee daar zou ik ook achteraan gaan. Hopelijk wordt het voor je opgelost.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 07:38

Daar zou ik ook achteraan gaan, met een stevigere mail. Eindigen met dat je een voorstel tot herstel of compensatie verwacht. Weet je toevallig of die mensen van de goedkopere die leuker klinkt tot maandag blijven?

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:00

Deels snap ik je. Aan de andere kant zeg je er is maar 1 doekje. Een nieuwe kopen of een handdoek gebruiken zou ik zelf niet het grootste probleem vinden. Daarnaast zou ik de kussens denk ik gewoon omdraaien, dus vieze kant op de stoel. Paar citronella kaarsen aan tegen de vliegen en genieten maar.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 08:07

FennyPower schreef:
juniper schreef:

Ja

Ok, dat werkt in je voordeel. Ik zou foto's van alles maken en een klachten procedure aanmaken via de website, ter plekke.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:01

Wat vervelend, hopelijk komt de huurster nog met oplossingen. Ik zou echter niet eerder terug naar huis gaan, in Zwitserland heb je bergen en die zijn er in je achtertuin niet. Koop twee goedkope campingstoelen (decathlon?) en zoek lekker een meer uit om je hele dag te spenderen, of ga een hele dag de berg op met een stoeltjeslift en vertoef bij een berghut.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:45

Ik vind het echt van de pot gerukt dat je zelf spullen moet gaan kopen om een terras te kunnen gebruiken. Daar betaal ik geen €700 verblijfskosten voor |o

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:51

De klantenservice van Airbnb is heel vlot in ondersteuning. Je zou ook een deel van je geld terug kunnen vragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 09:55

Dat vaatdoekje vind ik geen probleem, dat soort dingen neem ik zelf altijd wel mee.
Twee vaatdoekjes, 2 sponsjes, een pakje natte doekjes, keukenrol en WC-papier. Hand- en theedoeken. Zodat ik zeker weet dat we niet zonder dit soort dingen zitten.

Waar komen de vliegen vandaan....? Zouden ze daar iets aan kunnen veranderen....?

Dat het terras ondergescheten is dat kàn natuurlijk echt niet. En dat de kachel niet te gebruiken is.
(weet je dat zeker...?) Als er zaken aangeprezen werden en je kan er geen fatsoenlijk gebruik van maken, terwijl het wel prima opgelost had kunnen worden, dan zou ik daar zeker mijn teleurstelling over laten blijken en vragen om een oplossing.

En als er geen oplossing voor komt, dan AirBnB er bij betrekken helaas.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:02

Terras ondergescheten,

Is dat ergens een keer 1 of 2 vogeluiteerpselen? Of echt iedere decimeter? Maakt voor mij nogal verschil in hoe te reageren.

1 vaatdoekje? Ja, en?

Vliegen kan een R B&B niet zoveel aan doen. Als een omgeving vol is met vliegen, bijvoorbeeld omdat er boerenbedrijven in de buurt zijn, dan is dat niet hún fout.

Kapotte kachel vind ik iets kwalijker, maar het is wel Juni. Niet een periode dat die doorgaans gebruikt wordt, en wellicht had de verhuurder die al op de planning staan om op te knappen voor het winterseizoen.
Wie verwacht nu dat mensen in hoogzomer een houtkachel willen stoken.

Vooreerst vind ik het verhaal wat erg eenzijdig belicht, en vind ik héél veel mensen nogal heftig reageren richting verhuurder.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:17

Femke_Tweety schreef:
Terras ondergescheten,

Is dat ergens een keer 1 of 2 vogeluiteerpselen? Of echt iedere decimeter? Maakt voor mij nogal verschil in hoe te reageren.

1 vaatdoekje? Ja, en?

Vliegen kan een R B&B niet zoveel aan doen. Als een omgeving vol is met vliegen, bijvoorbeeld omdat er boerenbedrijven in de buurt zijn, dan is dat niet hún fout.

Kapotte kachel vind ik iets kwalijker, maar het is wel Juni. Niet een periode dat die doorgaans gebruikt wordt, en wellicht had de verhuurder die al op de planning staan om op te knappen voor het winterseizoen.
Wie verwacht nu dat mensen in hoogzomer een houtkachel willen stoken.

Vooreerst vind ik het verhaal wat erg eenzijdig belicht, en vind ik héél veel mensen nogal heftig reageren richting verhuurder.

Ik vind dat jij de opmerkingen van TS wel heel erg bagatelliseert.
Denk maar zo dat zij geen probleem had gemaakt van 3 vogelfletsen, maar zelfs de terraskussens ondergescheten is wel meer dan dat.

Als dat ene vaatdoekje het enige probleem was dan had TS daar vast geen probleem van gemaakt. En wat betreft die kachel: er wordt in de omschrijving toch beschreven dat er een kachel is die je lekker kan gebruiken?
Het kan zelfs in juni behoorlijk koud zijn in Zwitserland. En dan een verhuurder die niet of nauwelijks reageert. Heel naar

Ik snap je heel goed TS, vooral in Zwitserland zou je wel wat anders verwachten.
700 euro voor 5 dagen is misschien niet verschrikkelijk duur, maar een spotkoopje is toch wel anders. Heel jammer voor je

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 16:31

Ik heb een excuses gekregen van de host. En dat ze het niet door hebben gehad en hier in de toekomst op gaan letten.
Verder niks.

Ik heb verteld dat we eerder vertrekken, we hebben niet echt onze rust gekregen.
Inplaats van maandag vertrekken we morgen ochtend.

Geen reactie, wel gelezen. :(

Het betreft trouwens een plek echt hoog in de bergen. Met helemaal niks om ons heen (dachten we) maar een bnb naast ons achteraf. (Maakt niks uit)
De locatie hadden we dus gekozen vanwege het lekker buiten zitten.
Vorig jaar ook in Zwitserland geweest in een andere regio en echt totaal geen vliegen overlast gehad. Hier wordt je aangevallen.
Buiten zitten zit er dus gewoon niet in.

En de advertentie stond letterlijk 'heerlijk terras '
Die dus niet gebruikt kan worden :(
Anders was het lange verblijven makkelijk geweest. Maar binnen zitten of elke keer weg met de auto weg was niet onze plan het zijn toch onnodig extra kosten.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:39

En wat is jouw volgende stap? Ik zou toch denken dat dit wel erg zonde is, daar zo makkelijk in mee gaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:39

FennyPower schreef:
Ik heb een excuses gekregen van de host. En dat ze het niet door hebben gehad en hier in de toekomst op gaan letten.
Verder niks.

Ik heb verteld dat we eerder vertrekken, we hebben niet echt onze rust gekregen.
Inplaats van maandag vertrekken we morgen ochtend.

Geen reactie, wel gelezen. :(

Het betreft trouwens een plek echt hoog in de bergen. Met helemaal niks om ons heen (dachten we) maar een bnb naast ons achteraf. (Maakt niks uit)
De locatie hadden we dus gekozen vanwege het lekker buiten zitten.
Vorig jaar ook in Zwitserland geweest in een andere regio en echt totaal geen vliegen overlast gehad. Hier wordt je aangevallen.
Buiten zitten zit er dus gewoon niet in.

En de advertentie stond letterlijk 'heerlijk terras '
Die dus niet gebruikt kan worden :(
Anders was het lange verblijven makkelijk geweest. Maar binnen zitten of elke keer weg met de auto weg was niet onze plan het zijn toch onnodig extra kosten.

Heb je daar dan ook nog een vraag of wens of eis aan toegevoegd?
Wat wil jij van hen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:52

Ik had toch gevraagd of ze de boel herstellen voor de aankomende dagen en/of geld terug. En ik had lekker in de regio gaan genieten met een strandstoel aan een meer ofzo.. echt never dat ik eerder naar huis zou gaan als ik in Zwitserland zou zitten. Dan maar alleen een bed gebruiken en ondertussen eisen dat je gecompenseerd gaat worden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 16:54

FennyPower schreef:
juniper schreef:

Ja

Als je geen contact krijgt met de eigenaren: een klacht neerleggen bij Airb&b. Ik heb daar goede ervaring mee. (Moeten betalen voor de honden terwijl we daarvoor al hadden betaald + veel mindere kamer dan geboekt ) voorstel neergelegd en het was binnen no time geregeld.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-24 16:55

Ik ben niet zo goed in dit soort dingen maar ik heb gevraagd of dit gecompenseerd kan worden omdat dit het genot wel weg heeft gehaald.
Maar dat is gelezen, en ook geen reactie meer.
Een foto van een tafeltje onder een overkapping.
Afbeelding
En het andere stukje terras. Zo zit de tafel er voor de rest ook uit met allemaal spikkels poep.
Afbeelding

En we zijn nu dus heel veel weg van het huisje. Dingen inde omgeving bezoeken. Geen makkelijke omgeving veel mooie dingen zijn1,5 uur of 2 uur rijden.
Dus kortom we zijn wel wat gesloopt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:04

Mijn tafel zit binnen enkele dagen veel meer onder de poep, voor buitenaf vind ik het eigenlijk meevallen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:20

Ik had persoonlijk ook iets veel ergers verwacht... Ik zou je vakantie hier niet door laten verpesten. Een doekje er over en de kussens kan je nog omdraaien