Auto vakantie, hoeveel km rij jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Mama3

Auto vakantie, hoeveel km rij jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-24 21:35

Deze zomer ga ik waarschijnlijk last-minute met met mijn moeder en 2 van mijn kinderen met de auto op vakantie. Kamperen, dus bagagekar en dakkoffer mee.

De bestemming is 1375 km. Mijn vriend vind het onverantwoordelijk dat ik de enige bestuurder ben. Op mijn reactie dat alleenstaande ouders ook op vakantie gaan zegt hij dat zij niet zo ver gaan. Ik betwijfel dat. Maar goed, dat is onze discussie haha..

Ik kan 1 of 2x overnachten dus zie niet echt beren op de weg. Die tent opzetten lukt vast wel en zo niet, dan is er vast wel een helpend handje op een camping. Desnoods eerste nachtje in pop up tentjes.

Ik ben benieuwd wie van jullie is ook enige bestuurder en hoeveel km rij jij dan naar je vakantiebestemming en gaat dat goed?
Moet ik ergens rekening mee houden? Ik ben het gewend om naar wintersport in Oostenrijk - 900 km ook zelf te rijden maar dan wel met een evt vervanger in de auto.

Ik ben benieuwd.

verootjoo

Re: Auto vakantie, hoeveel km rij jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:40

Wat een pleuris end :')

Zou het in 2x rijden, dan is het wel te doen, als je weinig file hebt.

Bij ons rijdt m’n man altijd alles, omdat rijden mijn hobby niet is, en hem lukt het ook wel.
Maar wij gaan max 900km ver weg op vakantie en dat rijden we in 1 dag.

[o]

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:40

Het is echt heel verschillend per persoon. Ik ben na 2x 2-3 uur rijden met een half uurtje pauze ertussen echt wel klaar met het autorijden, dan ben je nog niet op de helft van de afstand die jij moet afleggen. Mijn man daarentegen rijdt gerust 12 uur met af en toe een stop van hooguit een kwartiertje dus dan zit je met een beetje geluk al vrij dicht in de buurt van jouw eindbestemming.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:43

Wij reden ooit 7800 km in 10 dagen, was een rondreis in Noorwegen. Ik zit graag in de auto maar ik rij ook graag.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:46

Wij zijn eind mei naar Polen gereden met de auto. Krakau, a 1200 km.

Dit hebben wij gedaan in 1 dag met 1 bestuurder. Waren incl veel plas stops :+ zo’n 14 uur onderweg.

† Laerkens Beauty

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:46

Teeeering, 1400km in je uppie...

Jaren geleden had VVN een campagne; 2 uur rijden, kwartiertje rust.

Daar hou ik me graag aan. Even de ogen van de weg af.
Vergeet niet dat je twee kids en je moeder in de auto hebt die ook aandacht van je kunnen vragen tijdens het rijden. Mijn moeder heeft vroeger meermaals gedreigd ons uit de auto te zetten omdat we zo vreselijk ruzie liepen te maken op de achterbank.
Dat is heel wat anders dan wat ik vorige week deed met 3 vriendinnen van mijn eigen leeftijd in de auto. Die zich prima kunnen gedragen en de bestuurder niet bewust storen.

Waarom rijdt je moeder niet?

Vermoeid op de weg is gewoon levensgevaarlijk. Mijn zwager heeft dit zelf meegemaakt, is achter het stuur in slaap gevallen en is op de snelweg in de berm geraakt en met de vrachtwagen over de kop gegaan. Daar zat een stuk minder kostbare lading in dan jij straks in je auto hebt!!!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:51

Ik zou het ook niet kunnen. Ik moet wel eens 3 uur aan een stuk rijden voor mijn werk, maar dat is me eigenlijk al te veel. Dan merk ik dat ik de focus kwijt raak. Daarna zou ik zeker een uur pauze moeten nemen. Een stuk van 1300km zou ik zelf dan ook sowieso in twee dagen doen.
Maar met mijn vriend ben ik wel eens naar Zuid-Frankrijk en Oostenrijk gereden, dan rijdt hij het hele stuk en dat deden we dan met maar een paar pauzes van een kwartier. Hij kan wel prima lange stukken rijden..
Dus echt heel verschillend per persoon ja :j

Op zoek naar een trouwvideograaf of fotograaf? ABCreatief Videoproducties   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎   
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:53

Ik ben laatst nog 1200 km naar Krakau gereden als enige chauffeur. Plusminus 13-14 uur reizen. Voor mij persoonlijk prima te doen, maar ik ben gewend veel in de auto te zitten en heb wel aardig wat ervaring met rijden in het buitenland.

Edit:
Saaams schreef:
Wij zijn eind mei naar Polen gereden met de auto. Krakau, a 1200 km.

Dit hebben wij gedaan in 1 dag met 1 bestuurder. Waren incl veel plas stops :+ zo’n 14 uur onderweg.

Dit dus :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:57

Ik heb laatst 2200 km gereden met 2 overnachtingen. Mijn vriend zat er wel naast en had kunnen rijden. Maar ik vind rijden leuk. Ik stop iedere 2 uur voor plas/tank pauze en als ik geen zin meer heb boek ik een goedkope kamer.
Van de winter heb ik 1100 km gereden in mijn uppie zonder overnachting. Was ook prima te doen. 4 weken later nog een keer terug.
Een week later ook weer 1000 km gereden en een week later weer terug.
Kortom, ik heb geen enkele moeite met lange afstanden rijden.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 21:58

Ik rijd gerust in een weekend naar Italië 1400 km en 8 uurtjes later weer 1400 km terug.
Wel tussendoor even 1 uurtje mijn ogen dicht gedaan.
Het is maar net wat je gewend bent denk ik mbt autorijden.
Vorig jaar met 1 van de kinderen reisje naar Spanje, dat reed ik dan met een slaapmoment van 3 uur, puur omdat het rijden met een kind naast je toch veel afleiding geeft en daardoor vermoeiender is.
Ik denk dat met overnachting dan ook prima te doen is....

ik ben gewoon wie ik ben, en als je dat niet hebben ken, blijf ik lekker toch wie ik ben
*klik*voor mijn [o]beestenbende

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:00

Lijkt mij echt geen probleem als je een keer overnacht en mocht je veel oponthoud hebben dan twee keer overnachten ( zoals je zelf al aangeeft) Ik zie het probleem niet hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:00

Deze alleenstaande ouder reed ook 1345km helemaal zelf. Heen in 3 dagen en dat ging de kinderen zo makkelijk af dat ik het in 2dgn terug reed. Het viel me 100% mee.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:01

Ja hoor, toen ik alleenstaande moeder was deed ik dat ook. Wel met een overnachting.

Prachtige tijd samen met m'n dochter.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:03

NoGo schreef:
Ik rijd gerust in een weekend naar Italië 1400 km en 8 uurtjes later weer 1400 km terug.
Wel tussendoor even 1 uurtje mijn ogen dicht gedaan.
Het is maar net wat je gewend bent denk ik mbt autorijden.
Vorig jaar met 1 van de kinderen reisje naar Spanje, dat reed ik dan met een slaapmoment van 3 uur, puur omdat het rijden met een kind naast je toch veel afleiding geeft en daardoor vermoeiender is.
Ik denk dat met overnachting dan ook prima te doen is....

Het is wel off topic, maar ik ben nu wel erg nieuwsgierig wat je in die 8 uur Italië doet dat het de moeite waard is om 2800 km voor te rijden?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:04

Mijn vriend is een hele hoop auto rijden gewend. Maar 1000+ km (met hooguit 1-2 korte stops want ik houd niet van lang stoppen := ) is voor hem wel de Max. Zijn voorkeur gaat dan wel uit naar na 7-800km een stop in te lassen, evt een nachtje.
Maarja. We hebben 1100km tot nu toe meerdere keren in één rit gedaan. Hij als enige bestuurder. En echt amper gestopt. Maar of het aan te raden is..

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z2+4
Milente’s Belle Amie L1+4
Milente’s Past & Present

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:15

Ik heb wel eens 1100 kilometer gereden in Zuid Afrika met hele slechte wegen. Op 1 dag achter elkaar door. Dus op zich moet het prima te doen zijn op Europese wegen

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:21

Ik rij max 7-800 km aan stuk.
Mijn partner heeft geen rijbewijs, dus ik rij altijd.
Met 1400 km is het heel erg afhankelijk van hoe makkelijk het rijdt. Met alles doorgaand, zou ik waarschijnlijk 2 dagen rijden. Met minder optimale doorstroming zou ik de irritatie niet willen dan 2x overnachten.

Waarom het niet alleen kan snap ik niet.
In het ergste geval dat je niet terug kan ivm ziekte of gebroken been of zo, dan dekt je reisverzekering normaal gesproken je vervoer.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:25

Poeh dat is een stukje. Ik zou sowieso een overnachting doen. Goed pauzeren! Even een rondje rennen word ik altijd goed alert en wakker van. Ff bij het tankstation bijvoorbeeld. Ik zit graag in de auto en vind autorijden heel leuk, dat scheelt ook. Zodra je moe begint te worden van de weg af en ff wat anders doen. Ik ben dan altijd even actief voor de bloedsomloop en m’n hoofd ff leegmaken. Kan dus prima alleen, als je het ziet zitten natuurlijk :)

Oskar <3 (rip juni 2024)
Luuk <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:27

Nee liever niet. Ik heb geen hekel aan autorijden maar wel langer dan 2 uur dus zo’n 200 kilometer is wel de Max. En eigenlijk is dat nog te lang vind ik.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:30

Hier zou dat geen probleem zijn.
Zelf doe ik het niet en rijdt mijn vriend eigenlijk alles.
Die vind het geen probleem.
Voor zijn werk rijd hij al dagelijks tussen de 600 en 1000km soms.

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:40

Twee jaar geleden met een tank en plas pauze van 5 minuten ook 1250 km in een stuk gereden. Ik vind rijden heerlijk en zie echt geen issue erin. Als kind ook zovaak 12-14 uur in de auto gezeten naar vakantie en vond dat toen ook al prima. Dus ik zou er lekker voor gaan!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:48

Hier zou dat ook geen probleem zijn. Ik rij graag en ga gerust in mijn eentje 1300/1400km op één dag met iets van 2/3 kleine pauzes. Geen enkele moeite mee. Maar mocht dat wel zo zijn, dan heb je inderdaad makkelijk zat een nachtje ergens een kamer geboekt.
Had laatst wel moeite met 3 uurtjes naar Brugge haha, maar gewoon naar je lijf luisteren en een pauze nemen mocht het nodig zijn. Na even wat eten ben je snel weer een stuk fitter. Mijn tip is dan ook om voldoende water te drinken en een lekkere, maar gezonde snack mee te nemen zoals druiven of appelstukjes.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-24 22:49

@Janine; mijn moeder is 72 en heeft artrose aan haar schouder en rijd al een paar jaar geen auto meer.

Over mijn kinderen maak ik mij geen zorgen. Dat zijn echte autoladers en relaxte tieners die zeker geen ruzie maken met elkaar.

Normaliter rijden wij met z'n tweeën naar Kroatië. Dan start ik in de middag rond 2 of in de avond rond 6 en rij ik tot de ochtend 8u en daarna rijd mijn vriend.

Ik twijfel tussen overdag of avond vertrekken. Vind autorijden heerlijk en durf ik het na jullie reacties ook wel echt aan. Ik heb 2 pop up tentjes mee maar we kunnen ook een hotel nemen op de route wanneer ik geen zin meer heb of vermoeid raak.

Dank voor het delen van jullie ervaringen.

Het lijkt me zo leuk om mijn moeder Kroatië te laten zien. Ze hoort onze verhalen al 6 jaar.. En je weet nooit of dat volgend jaar nog kan. Ze loopt nu al moeilijker, sneller benauwd ivm copd maar mijn vader is dit jaar 3x ernstig ziek geweest dus gun mijn moeder ook wel een uitstapje..

Mijn vader kan niet meer op vakantie dus het voelt een beetje als nu of nooit..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 22:59

Ik zou er geen probleem mee hebben. Maar ik vind autorijden niet erg.
Voor we onze dochter hadden gingen we naar Oostenrijk, kleine 1000 km. Ik heb dat in de nacht gereden met 1 korte pauze om te tanken. Ging prima. Maar ik rij redelijk wat km's voor mijn werk. En vind autorijden ook niet heel vervelend.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:02

Gewoon doen.
Je instellen op 1 of 2 overnachtingen en het is echt prima te doen.

Even een rot gezegd..

Als je hier had gezegd dat je je verheugd op je Kroatie vakantie en dat je man je in 2 of 3 dagen daarnaar toe rijd, dan denk ik echt niet dat iemand hier had gezegd "zou je dat wel doen..."

Dussss

You go girl!!!!

Iedereen een Connemara!!

.