Medio augustus gaan wij naar Zanzibar. Daarvoor is een visum nodig. Echter wanneer ik de aanvraag wil indienen wordt er gevraagd om een foto van het vliegticket. Deze krijgen we pas 2 weken voor vertrek. Wie heeft hier ervaring mee?
Bij ons stond er expliciet dat er gevraagd werd om een kopie van de vluchtbevestiging, waarop zowel de heen als terugvlucht vermeld staan (info via visumcentrale, zie screenshot), dit was in 2023.
Emj_23
Geplaatst: 24-06-24 09:50
Ik ben vorig jaar nog die kant op geweest en heb het niet nodig gehad. Maar waar ben jij je visum aan aan het vragen? Bij de Tanziaanse overheid zelf of via een tussenpersoon?
Edit: Ik weet het wel zeker dat ik het niet had want ik ben over land Tanzania binnengekomen. Dus ik had geen ticket.
Bij het aanvragen van een Visum voor welk land dan ook kan het geen kwaad om een rondje te googlen. Er zijn commerciële partijen die een visum voor je regelen, maar vaak zijn de prijzen die zij daar voor vragen exorbitant hoog.
Bij heel veel landen kun je direct via een eigen website een visum aanvragen, zo ook zanzibar:
Overigens kan je een visum voor Tanzania/Zanzibar ook heel prima op de luchthaven bij aankomst aanvragen. Wij hadden m wel vooraf geregeld (en werden overal tussenuitgepikt en voor gelaten omdat we een klein kind mee hadden), maar voor wat ik zag leverde het weinig vertraging op.
Dank voor jullie antwoorden! Mocht het mislopen dan kan het altijd gelukkig nog op de luchthaven. Ik heb het bij de ambassade aangevraagd voor 50,75 dollar per persoon. De andere bedragen zijn inderdaad belachelijk! 69 per persoon extra.
Ik heb een screenshot gemaakt van de vluchtgegevens aankomst en vertrek ik hoop dat dat genoeg is.