Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kirrietje schreef:https://oudersenonderwijs.nl/kennisbank ... n%20hebben.
Hier staat alle info die je nodig hebt, het lijkt me dat jullie aan de eisen voldoen, wellicht kan je nogmaals in gesprek met de directeur? De boetes staan ook hier op de site vermeld.
wyoming schreef:Voor zo’n eenmalige reis zouden er toch echt ook eens uitzonderingen moeten kunnen worden gemaakt.
Als ik zie hoe makkelijk scholen zelf met de leerplicht omgaan, snap ik niet dat 9 dagen zo’n probleem moeten zijn. Zeker niet als er zelfs aangeboden is om gewoon schoolwerk mee te nemen.
Ik hoop dat je toch een oplossing kan vinden met de school.
Domi_94 schreef:wyoming schreef:Voor zo’n eenmalige reis zouden er toch echt ook eens uitzonderingen moeten kunnen worden gemaakt.
Als ik zie hoe makkelijk scholen zelf met de leerplicht omgaan, snap ik niet dat 9 dagen zo’n probleem moeten zijn. Zeker niet als er zelfs aangeboden is om gewoon schoolwerk mee te nemen.
Ik hoop dat je toch een oplossing kan vinden met de school.
Ik weet nog wat een drama het was 20 jaar terug om de laatste dag voor de zomervakantie vrij te krijgen vanwege een bruiloft 1200 km verderop. Ik had ook wel wat meer flexibiliteit verwacht in de tussentijd.
@ts: is een van jullie ondernemer? Volgens mij gelden daar speciale regels voor mbt vakanties. Je zou ook kunnen kijken hoe gezinnen dat aanpakken die nog langer weg zijn vanwege een reis (op insta is een Nederlands gezin inmiddels al 8/9 maanden op reis, waarbij de kinderen deels thuis/ digitaal onderwijs volgen).
Kirrietje schreef:Hoezo geen goed plan? Het gaat om maar 9 dagen, die kan een kind ook prima ziek zijn bijvoorbeeld.
School heeft hier deze week een extra week vakantie ingepland. Geen standaard schoolvakantie dus. Waarom? Geen idee waarschijnlijk kwam het hun beter uit qua leerkrachten. Het komt namelijk wel eens voor dat een van de twee kinderen van mijn zus thuis moet blijven omdat de juf of meester uitvalt en er geen vervanger is.
Ik hoop dat je het toch kan regelen TS!
HopeMyDay schreef:Ik ga mee met mijn voorgangers en de school in dit verhaal. Ik weet niet of de kinderen op het voortgezet onderwijs zitten of op de basisschool maar zeker in het VO kunnen leerlingen met 9 dagen behoorlijke achterstanden oplopen (in het kader van toetsing, huiswerk etc.). Dat is absoluut niet wenselijk. Mijn advies: maak de trip korter, ga in de zomervakantie en geef school gelijk. Dit kan niet.
Edit: Met de informatie hieronder zou ik het helemaal uitstellen. Ze zijn wel heel erg jong voor een ander werelddeel en dan ook nog zo lang...