Handbagage vliegtuig, servies meenemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Handbagage vliegtuig, servies meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 17:41

Momenteel zit ik in Mexico, en heb op wens van mijn moeder wat servies gekocht, en mijn vader nog wat plantenpotten jn de vorm van kippen. Dit gaat waarschijnlijk alleen nooit in onze grote koffers passe . Mag je servies meenemen in je handbagage?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:49

LiannePuthzy schreef:
Momenteel zit ik in Mexico, en heb op wens van mijn moeder wat servies gekocht, en mijn vader nog wat plantenpotten jn de vorm van kippen. Dit gaat waarschijnlijk alleen nooit in onze grote koffers passe . Mag je servies meenemen in je handbagage?

Ja hoor, als je maar binnen de afmetingen van de toegestane handbagage blijft. Kan ook in een doos o.i.d.. Wel schokbestendig inpakken, in Mexico gooien ze vaak ook de handbagage nog een paar keer door de scanner en soms moet je heel hard lopen om die dan weer goed op te vangen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:50

Als je niet wilt dat het in brokken aankomt, is ruimbagage sowieso geen goed idee. Maar diezelfde brokken zijn ook een potentieel wapen (met een potscherf kan je ook iemands keel doorsnijden), dus ik vermoed zomaar dat het ook niet met handbagage mee mag. Bel je vliegtuigmaatschappij, dan weet je het.

MonaLieske

Re: Handbagage vliegtuig, servies meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:45

Ik ben nog nooit in Mexico geweest dus met de specifieke regels daar kan ik je niet helpen. Wel heb ik al vaker servies en ook mijn eigen keramiek meegenomen in mijn handbagage zonder problemen.

LiannePuthzy

Re: Handbagage vliegtuig, servies meenemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-24 05:28

Heb klm gemaild en het mag zolang je er niemand mee kan beschadigen, we zullen zien. Ga er dus gewoon vanuit dat het mag, gezien je na de douane natuurlijk ook gewoon glazen flessen drank kan kopen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:00

Hier in Nederland mag het in de handbagage gewoon mee, echter kan ik je niet vertellen of dat in Mexico ook zo is.

@ibbel bijna alles kun je op die manier zien als potentieel wapen. Wat voor schade denk je dat je met pennen of scheermesjes aan kan richten?