Murmeltieren in Oostenrijk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

melody7

Murmeltieren in Oostenrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-24 16:16

Het leek mij leuk om wat foto's met jullie te delen van een van de hoogtepunten van mijn vakantie; wilde murmeltieren <3

Bovenop de Großglockner in Oostenrijk woont een groep bergmarmotten/murmeltieren die gewend zijn aan mensen. De groep die je langs de weg kunt zien kenden we al, maar er blijkt iets hoger ook een groep te wonen die uit de hand en zelfs op schoot komt eten. Ik zou willen dat ik dit veel eerder had geweten, dus misschien zijn hier ook wel Bokkers die dit leuk vinden om eens te zien!

Even voor de duidelijkheid; deze dieren zijn wild, ze kunnen gaan en staan waar ze willen en kiezen hier dus echt zelf voor. Als ze je zat zijn kunnen ze zo weer een hol in duiken. Ik vind dat je wilde dieren altijd in hun waarde moet laten, dus ik heb ze niet aangeraakt. Zij mij wel :D :D

Een telelens is dus niet nodig :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://boktimg.nl/img/m/d0rjKi.jpg

Eerder in de week heb ik ook een groep gezien in de buurt van ons vakantieadres in Karinthië. Zij waren wat schuwer, maar ook dat vond ik al heel dichtbij. Ze liepen zelfs onder de rodelbaan door, want ze zijn er natuurlijk aan gewend dat mensen daar niet uit kunnen stappen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze was aan het waarschuwen voor een hond wat verderop. Dat doen ze met zoveel herrie dat je het zelfs in de gondellift kunt horen! De tammere murmeltieren maakten een soort tevreden bromgeluid. De geluiden lijken erg veel op de geluiden van cavia's :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog één foto van eerder in de week, op een haflinger door de bergen <3
Afbeelding

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:20

Volgens mij heb jij een héle gave vakantie :D <3

"I hate Russian dolls. So full of themselves."
-Greg Davies

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:20

Dit brengt jeugdherinneringen boven. Als kind gingen we regelmatig naar Karinthië en ook wel een bezoek aan de Großglockner en de murmeltieren <3

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:44

Heerlijke foto’s!
(Note to myself: volgende keer in Oostenrijk echt die Grossglockner inplannen 8-) )

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:25

Ah de ultieme oostenrijkvakantie, murmeldieren en Haflingers <3 Waar ben je wezen rijden?
Wij zijn nog nooit in karinthië geweest, maar staat nog wel een keer op de planning. Wij zitten dit jaar in de buurt van Salzburg, vorig jaar in Uderns, toen de Zillertaler hohenstraße gereden, en oa bij murmeltierland geweest. Maar in het wild uiteraard nog veel leuker! Ook al een paar keer een bergrit gemaakt bij Wagner in Munster, maar nieuwe adresjes altijd welkom natuurlijk!
Afbeelding
Afbeelding

haflingerdressuurstal@insta
Vogue & VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-24 15:26

Koper schreef:
Volgens mij heb jij een héle gave vakantie :D <3

Helaas zijn we inmiddels weer thuis, maar inderdaad! Alles waar ik op hoopte is gelukt. Zelfs de dingen die niet realistisch leken, zoals een murmeltier op schoot :+ :D

Maessie, de paarden zijn van het appartementencomplex waar we verbleven. Je kunt er van buitenaf niet rijden, voor gasten (in de zomer met name kinderen) doen ze het afhankelijk van het weer 4x in de week.

Als je eens in de buurt van Westendorf bent kan ik Haflingerhof wel aanraden, daar kan iedereen een buitenrit boeken!

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:47

O die wil ik ook zo graag zien! Echt leuke foto's :j

Wij waren afgelopen herfstvakantie al zo blij dat we gemzen gespot hadden, in een rustig zijdal van het Wipptal. Deze zomer zitten we in het Inntal, vlakbij het Zillertal. Hoop dat ik ze dan toch een keer ga spotten in het wild.

maessie

Re: Murmeltieren in Oostenrijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 22:07

Melody, welk complex was dat? Wij moeten toch ook plek hebben als we die kant op gaan :D Oostenrijk verveelt echt nooit! Volgend jaar is er weer weltausstellung, dat is ook wel echt supergaaf om mee te maken. :j

Vogue & VelinaM2

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-24 23:20

SusanH schreef:
O die wil ik ook zo graag zien! Echt leuke foto's :j

Wij waren afgelopen herfstvakantie al zo blij dat we gemzen gespot hadden, in een rustig zijdal van het Wipptal. Deze zomer zitten we in het Inntal, vlakbij het Zillertal. Hoop dat ik ze dan toch een keer ga spotten in het wild.

Ik denk dat je te ver weg zit voor een dagtrip, maar mocht het haalbaar zijn; in Filzmoos zit ook een 'tamme groep! Net zo als die op de Großclockner. Succes is natuurlijk niet gegarandeerd, wij hebben daar ooit gestaan toen er niks levends te bekennen was :P

Maessie, ik heb je een pb gestuurd! Ik zou er het liefst wonen, het is zo'n prachtig land met fijne mensen <3 Ik ben alleen nog nooit in de winter geweest, of ik het nog zo leuk vind als het koud is weet ik niet :+ Wat kan ik me daarbij voorstellen? Ik kan alleen wat vinden over 150 jaar geleden, maar ik denk dat dat iets anders is?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:36

Oostenrijk is zooo mooi <3 Ik kan niet wachten tot wij gaan in augustus! Großglockner is ook prachtig, dat is al weer een hele poos geleden. Echt een hele poos. Eigenlijk wordt het een keer weer tijd. Duur is hij wel, zelfs met de Kärnten Card, waarmee je nog wat korting krijgt. Met een Haflinger door de bergen heb ik ook een keer gedaan, in het Mölltal. Wel een gave ervaring hoor, maar als ik dat nog een keer zou willen, zou ik een andere stal kiezen. Bij deze was de rem niet geïnstalleerd _O- Voor de mensen die een keer op buitenrit willen door de bergen, bij Pferdezentrum Katschberg (bovenop de Katschberg, je moet de pas dus wel op) kun je buitenritten maken met Norikers. Ik ben er nog niet op buitenrit geweest, maar wel zo even geweest te kijken toen we toch met de kabelbaan naar boven gingen. Daar zit het Pferdezentrum naast. Ze doen ook koetstochten.

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:41

Melody, dat is bij de Fohlenhof in Ebbs, de grootste Haflingerkeuring die er is, met paarden uit de hele wereld daar. :j (Wij fokken haflingers) Ik heb de vorige keren op een Elitemerrie van een fokker gereden daar, wel gaaf zo de creme de la crème!

Vogue & VelinaM2

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-24 00:19

maessie schreef:
Melody, dat is bij de Fohlenhof in Ebbs, de grootste Haflingerkeuring die er is, met paarden uit de hele wereld daar. :j (Wij fokken haflingers) Ik heb de vorige keren op een Elitemerrie van een fokker gereden daar, wel gaaf zo de creme de la crème!

Daar ben ik ooit (lang geleden) ook bij een show geweest toen we in Westendorf op vakantie waren! Heel mooi om te zien. Het is vast heel bijzonder om als haflinger fokker daar op een elitemerrie te mogen rijden.

Texas, de paarden waar wij nu op reden hadden bepaald geen haast, dat vond ik eigenlijk wel lekker :+ Wij waren de eerste na de winter, dus ze hebben nog geen conditie.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 00:36

Dat is ook wel zo fijn op buitenrit, even een lekker relaxed rondje :D Dat had ik toen ook verwacht, maar dat was wel even anders toen _O-

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 08:58

Wat super leuk die murmeltieren, ik wist niet eens van hun bestaan af.

En sowieso mooie foto's, het ziet er erg mooi uit daar.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 09:05

Wat leuk! Ik denk erover om dit jaar voor het eerst met de kinderen naar Oostenrijk te gaan. Dit is al een leuke optie.

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-24 10:54

nimbletje schreef:
Wat leuk! Ik denk erover om dit jaar voor het eerst met de kinderen naar Oostenrijk te gaan. Dit is al een leuke optie.

Ik kan het alleen maar aanraden. Ik was 7 toen wij voor het eerst gingen, t/m mijn 18e gingen we elke zomer. Ik ben vanaf de eerste keer weg van Oostenrijk. Voor kinderen is het er heel leuk.

Het complex waar we meestal heen gaan is ook helemaal ingericht op kinderen. Boven op de berg (daar krijg je gratis onbeperkte liftpassen voor) hebben ze ook veel voor kinderen. Stuur gerust een pb als je daar meer over wilt weten. Het is wel echt ver rijden, het ligt tegen de Italiaanse grens.
Mijn andere favorieten zijn Gindlgut in Flachau, Ployergut in Kleinarl en Haflingerhof in Westendorf. Kögler in Mittersil is ook erg leuk, maar niet als je paard wilt rijden. Wij gingen altijd via Urlaub am Bauernhof zodat we paard konden rijden. Mijn arme ouders hebben zelf helemaal niks met paarden :+

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 13:20

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst via urlaub am bauernhof, wel altijd zulk soort adresjes gehad ook viavia. Maar dat is wel een goede site met mooie adressen voor nog redelijk normaal geld :j

Vogue & VelinaM2

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 14:21

Wij gaan naar Weer, camping heeft ook Haflingers waar op gereden mag worden. En we gaan zeker naar Ebbs. Nu al 2 keer off season geweest maar willen nu wel een show kijken. De hengstenalm bezoeken lijkt me ook leuk, maar hebben de hond mee op vakantie en die mag niet mee de alm op.

Grossglockner is idd wel wat ver van waar we zitten. Filzmoos ga ik eens kijken waar dat ligt. Edit haha dat ligt net zo ver rijden als de Grossglockner :') 2 uur en 45 minuten :=

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-24 15:45

Ohh nee dat is inderdaad wel erg ver om wat worteltjes uit te delen :') Het is jammer, maar misschien ook wel goed dat zulke plekken online lastig te vinden zijn. Er zijn vast wel meer groepen die zo tam zijn..

Leuk dat jullie ook met hond gaan Susan! Die van ons was ook mee :D Super leuk, de natuur daar lijkt mij een paradijs voor honden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 16:29

Wat leuk! Ja Coco is ook gek op de bergen en gaat sowieso heel graag mee op vakantie :j

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie