Alleen in Thailand, tips gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

fotolijstje

Alleen in Thailand, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-24 20:33

Hoi!

Ik ga dit jaar naar Thailand toe.
Oke, ik ga niet gelijk naar Bangkok (alleen voor landen met het vliegtuig uiteraard)! Het trekt me niet om de eerste paar dagen daar naar toe te gaan.

Ik zoek eilanden of plekken met een paar specifieke ''eisen'' (mag afwijken uiteraard!!)
- Natuurgebieden om in te wandelen
- Watervallen, en plekken om te duiken, zwemmen en te snorkelen
- Wel leuke barretjes, om eventueel mensen te ontmoeten, te drinken en te dansen dus niet geheel weg van de toerisme

Als het kan dan wil ik ook van eiland naar eiland reizen (-: Ik wil ongeveer rond de 4 weken gaan!

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

Muurp

Re: Alleen in Thailand, tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 07:35

Er zijn sowieso een aantal appgroeps waar je in kunt stappen, o.a. Dutchies in Thailand. Daar zitten echt heel veel mensen in met tips en er wordt elke dag wel gevraagd wie er waar is en of er iemand iets wil ondernemen. :)
Verder zijn er ook groepen op o.a. Facebook waar je kunt aansluiten.

Ik ben 7 jaar geleden alleen naar Thailand geweest en vond het echt geweldig! Heb me geen moment alleen gevoeld.
Mijn hoogtepunten:

Een paar van mijn hoogtepunten:
Chiang Mai; als je dan toch in een grotere stad wil beginnen die niet zo heftig is als Bangkok is dit een hele fijne. Ja, er wonen nog steeds miljoenen mensen maar het is wel een fijne stad om te zijn en je maakt makkelijk contact met andere reizigers.
Pai: Zeker doen! Echt prachtig! De reis ernaar toe is avontuurlijk (of per bus of met een motor) maar het is wel de moeite waard.
Koh Tao; als je van duiken of snorkelen houdt zeker een aanrader. Wel een kleine kanttekening, ga niet teveel alleen op pad in de avond maar blijf met een groepje. Mocht je niet zoveel geven om snorkelen of duiken dan vooral lekker een ander eiland kiezen, dan is er verder ook weinig en zijn er fijnere eilanden.
Krabi; wel heel toeristisch maar wel echt prachtig!
Koh Phi Phi; vooral het nationaal park <3
Koh Chang; minder toeristisch dan al de bovenstaande eilanden. :)

Phuket zou ik echt vermijden, tenzij je echt van feesten houdt. Drama.

Mocht je verder nog vragen hebben hoor ik het wel!

''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:31

Denk dan eens weg van de toeristische plekken en ga naar Sisaket, Ratchathani.
Dit zijn niet de eilanden, maar juist het oosten van Thailand.

En bij Phuket is Khao Sok geweldig mooi en prima aan te rijden vanaf Phuket.
Phuket is overigens leuker dan Koh Tao, dat is overstroomd met backpackers. Het duiken op Koh Tao is ook het slechtse van het hele land. Er zitten daar vooral beginnende duikers en dat zie je overal, de riffen zijn beschadigd en het is 1 grote duikfabriek.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Fokker321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 20:45

Wat gaaf!

Op welke leeftijden zijn jullie alleen naar Thailand geweest?

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 22:57

Koh Chang!
En Chiang Mai is ook voldoende te beleven (tocht over de Mekong bv) en niet zo heftig als Bangkok. Al vind ik Bangkok een fantastische stad!

Veel (voor)plezier!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:15

Fokker321 schreef:
Wat gaaf!

Ik was 23 toen ik voor het eerst ging vliegen, en voor het eerst alleen op reis ging. Ik had een tijdje een relatie gehad met iemand die niet durfde te vliegen. Dus toen ik het uitgemaakt had heb ik gekeken naar zo ongeveer de langste non-stop-vlucht om eens te vliegen en ben in Bangkok uitgekomen. En zo doorgegaan naar het noorden Changmai, Changrai, enz.

Later nog een keer in Changmai geweest (en vreemd genoeg herkende ik toen best weinig, maar wel doi suthep, maar de avondmarkt herinnerde ik me totaal anders). En vervolgens nog een keer naar Phuket en Khao sok om te leren grotduiken. En nog eens vanuit Laos naar Sisaket en vanuit Thailand Cambodja in.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:34

Fokker321 schreef:
Wat gaaf!

Ik was 25 :)
De leeftijden van de backpackers daar daar verschillen van net 18 tot over de 40. Heb echt enorm veel verschillende mensen gesproken.

''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:56

Ik ben 2 jaar geleden 3 weken in Thailand geweest en vond toen Pai, Koh Tao en Koh Phagnan echt alle 3 geweldig. Pai voor de natuur en de relaxte sfeer en Koh Tao en Koh Phagnan voor de stranden, heerlijk de hele dag op een scooter van strandje naar strandje rijden. Op alle 3 deze plekken is het super makkelijk om (bv in je hostel) andere backpackers te leren kennen en je kan er ook heel leuk uitgaan!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:47

De Erawan watervallen bij Kanchana uri, de tempels bij Chiang Mai en ook Ayuthaia kan ik aanraden!
De Chatuchak weekend markt in Bangkok is ook leuk om heen te gaan, je kijkt je ogen uit!

<3

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-24 13:17

Dankjewel!

Ik ga in ieder geval naar Koh Phangan en Koh tao!
En ik zit in die whatsapp groep haha ;)

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 18:28

Fokker321 schreef:
Wat gaaf!

Ik was net 18 toen ik voor 2 maanden alleen naar Thailand ben geweest.
1 maand het "noorden" en 1 maand het "zuiden". Qua eilanden ben ik op Ko Toa en de Phi Phi islands geweest. Bij beide gedoken en was echt fantastisch! In het noorden ben ik tot Pai geweest en dan via het Nongkhai in het oosten (waar je vrijwel geen tourists ziet - tenminste 15 jaar geleden) naar Bangkok en de eilanden gereist. Vooral veel mensen in hostel ontmoet - zeker de accomodatie die je bij de duikscholen kan krijgen zit vol met gelijkgestemden :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie