Eenvoudige low budget kampeerplek gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Paloedie

Eenvoudige low budget kampeerplek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-24 16:05

Komend weekeind wil ik heel graag even een paar nachtjes weg.

Tentje, twee kleine hondjes mee. Deels slecht weer voorspeld, dus lekker lezen in de slaapzak in de tent, beetje wandelen, beetje fietsen. Ik ben kamperen zonder voorzieningen gewend en hoef ook helemaal geen luxe, alleen mijn gebruikelijke plekje is even niet toegankelijk.

De voorkeur gaat uit naar een plekje waar leuk te wandelen is, maar verder maakt het niet zoveel uit. Ik kom vooral heel veel campings tegen met veel voorzieningen en bijbehorende prijzen.

Welke Bokker heeft de tip voor een verborgen pareltje?
Laatst bijgewerkt door Paloedie op 18-06-24 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Eenvoudige, kampeerplek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:10

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:12

Ben je toevallig lid van het groene boekje? Dan natuur kampeerterrein Borger.
Of anders landgoed Geijsteren, of Mariahoeve Papenvoort. Welke prijs vind je wel acceptabel?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:17

Wilhelminahoeve bij Elsloo? Ben je volgens mij 20 a 30 euro kwijt totaal.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:19

Ik stond met mijn mini camping op campspace, daar staan de wat meer kleine particuliere campings volgens mij. Vind je daar ook niks op?

Staatsbosbeheer heeft volgens mij nog paal campings , denk dat dat ook is wat je zoekt?

Meer leren over vriesdrogen en voedsel conserveren? Volg me op Instagram Forest Bitez
Een nieuwe Homestead en het voedselbos Catlady_Homestead

Bowo

Re: Eenvoudige low budget kampeerplek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:22

Ik zou hier eens tussen kijken
https://www.natuurkampeerterreinen.nl/

Ik ben zelf laatst bij Oude Willem geweest. Je moet even een stukje wandelen om bij het drents friese wold te komen, maar daar kun je alle kanten op

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:31

Inderdaad Natuurkampeerterreinen :D Lekker neuzen op de site of door het boekje en degene uitkiezen die je leuk lijkt. Hoop pareltjes.

A snowflake is one of nature's most fragile things but look what they can do when they stick together

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:08

Misschien mag je nog paal kamperen in België? Dat is echt in de natuur zonder iets.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:15

Je zou eens kunnen kijken voor de Hoogewaard in Winssen https://www.dehoogewaard.nl/ je kunt er struinen door de uiterwaarden en met een half uurtje met de auto sta he op de Veluwe

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:38

Kijk ook eens bij logeren bij de boswachter!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 17:43

Omgeving Ommen is heel erg mooi wandelen. Vind ik zelfs mooier dan de Veluwe (woon ik nu, Ommen kom ik vandaan).

Weet zo even geen kleinschalige camping uit m’n hoofd. Maar je kan zoeken op: Den Ham, Beerze, Eerde, Arrien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:09

Minicamping de Kloostertuin in Hengelo Gld.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:21

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:26

Max 1 a 2 nachten en is ook niet met de auto te bereiken. Bivakzones zijn er voor mensen die op trektocht zijn en niet voor gratis een paar dagen chillen op een camping. Precies de reden dat paalkamperen in Nederland niet meer bestaat ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:27

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:28

MarlindeRooz schreef:
Omgeving Ommen is heel erg mooi wandelen. Vind ik zelfs mooier dan de Veluwe (woon ik nu, Ommen kom ik vandaan).

Weet zo even geen kleinschalige camping uit m’n hoofd. Maar je kan zoeken op: Den Ham, Beerze, Eerde, Arrien.

Lemele esch natuurcamping zit aan de Lemele berg, echt 1 minuut lopen sta je op de heide
Heerlijke camping

30-11-2015
03-07-2018

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 18:32

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:34

Camping Eelerberg Natuurcamping Hellendoorn, aan het bos.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:34

Leuke tips allemaal!
Ik was dit voorjaar bij De Gele Anemoon in Wijlre. Ook een nivon camping. Hebben een leuk tentenveldje. En wel luxe wc en douches. Ligt mooi aan de Geul. Helaas dreigde er wel hoogwater toen ik er was. De omgeving vind ik heerlijk om in te wandelen. En iedereen was echt zo vriendelijk voor de hond. Kreeg overal meteen water en koekjes.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 19:41

Boerderijcamping Het Amerveld in Amen, Drenthe.
Voor de kampeerders die op zoek zijn naar rust, ruimte, natuur en privacy. Omheind hondenspeelveld met agility hindernissen achter de camping. Prachtige bosrijke omgeving om te wandelen en te fietsen.
Af en toe leuke activiteiten zoals wandelen met ezels, klootschieten, boerengolf of boernfrisbee, kampvuur, koffieochtend of spelletjes middag.Boerenbistro voor warme broodjes, mee-eet-avond, snackavond, pannenkoekenavond of bezorgen van maaltijden aan huis.

Op zoek naar een leuke plek om eens met je paard (en/of hond) te kamperen? Vanaf 14-2-2020 zijn wij te vinden op Het Amerveld in Amen, Drenthe. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 20:37

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-24 09:51

Wauw, bedankt voor alle mooie tips, ik ga er vandaag even goed naar kijken!

ik ben op dit moment geen lid van het Groene Boekje o.i.d., ik heb namelijk nog maar een enkele keer in Nederland op een camping gestaan en dat was dan vanwege een speciaal programma. Verder heb ik altijd het geluk gehad dat mijn ouders een heerlijk privé kampeerplekje hebben:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De meest luxe voorziening daar is de schep, voor als je de bosjes in moet. Eerder stond mijn tentje daar gewoon de hele zomer en ging ik erheen als ik daar zin in had, maar afgelopen paar jaar vind ik dat in mijn eentje toch wel spannend.

Op dit moment wil ik heel graag even weg omdat ik de afgelopen weken lastig werd gevallen en in de gaten werd gehouden, dus even naar een plek waarvan diegene niet weet dat ik daar kan zijn, even niet hoeven checken welke auto's er langs komen, even resetten. Dit is dus denk ik niet het moment om in mijn eentje in the middle of nowhere te gaan staan. Dan word het angst+angst=....

Vandaar voor nu de keuze om een camping op te zoeken, of in elk geval een plekje bij andere mensen in de buurt. Paal/bivak valt dus sowieso af. Aan een wc en douche heb ik geen hekel, maar kindervermaak, wellness en allerlei andere luxevoorzieningen zijn gewoon niet nodig.

Misschien kan dit topic ook als inspiratie dienen voor anderen :D

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:20

Ik ga volgende week een paar dagen naar minicamping Heldersbroek, aan de Sallandse heuvelrug. Nu neem ik mijn paard mee, dus dan is de keus iets minder. Maar ook ik zocht een rustige plek, weinig voorzieningen nodig en bij een natuurgebied.

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:47

Je bent welkom bij ons op het erf in de Achterhoek. Grote kans dat je de camping dan helemaal voor jezelf hebt. We willen hem vanaf volgende weer openstellen voor 4-6 mensen in wat hogere prijsklasse, maar je mag proefkonijn spelen voor een laag bedrag! Het is een veld omringd door bos, met goede wifi als je dat wil, een douche en toilet op 100m lopen, en stroom. Wij zitten in de Achterhoek in de buurt van Borculo.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 10:49

Paloedie schreef:
Wauw, bedankt voor alle mooie tips, ik ga er vandaag even goed naar kijken!

ik ben op dit moment geen lid van het Groene Boekje o.i.d., ik heb namelijk nog maar een enkele keer in Nederland op een camping gestaan en dat was dan vanwege een speciaal programma. Verder heb ik altijd het geluk gehad dat mijn ouders een heerlijk privé kampeerplekje hebben:
[ [url=m/hEZYSD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xUGmtt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/w53hPe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v39oou.jpg]Afbeelding[/url] ]

De meest luxe voorziening daar is de schep, voor als je de bosjes in moet. Eerder stond mijn tentje daar gewoon de hele zomer en ging ik erheen als ik daar zin in had, maar afgelopen paar jaar vind ik dat in mijn eentje toch wel spannend.

Op dit moment wil ik heel graag even weg omdat ik de afgelopen weken lastig werd gevallen en in de gaten werd gehouden, dus even naar een plek waarvan diegene niet weet dat ik daar kan zijn, even niet hoeven checken welke auto's er langs komen, even resetten. Dit is dus denk ik niet het moment om in mijn eentje in the middle of nowhere te gaan staan. Dan word het angst+angst=....

Vandaar voor nu de keuze om een camping op te zoeken, of in elk geval een plekje bij andere mensen in de buurt. Paal/bivak valt dus sowieso af. Aan een wc en douche heb ik geen hekel, maar kindervermaak, wellness en allerlei andere luxevoorzieningen zijn gewoon niet nodig.

Misschien kan dit topic ook als inspiratie dienen voor anderen :D

Dat groene boekje is volgens mij eenmalig 7,50. Daar hoef je het niet voor te laten zeg maar.

Zo'n natuurkampeerterrein klinkt dan wel passend. Exacte faciliteiten wisselen, maar kinderen zul je er niet tot weinig vinden.
Oude Willem had een WC gebouw met toilet, douches en wasbakken. Er was wel een 'speeltuintje', daar lagen een paar keien met een waterpomp. Tot slot nog een kampvuurplaats en vooral heel veel rust