Tips voor zon in oktober

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Granoek

Tips voor zon in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-24 15:27

Hi!

Ik vond topics voor alle landen maar niet echt voor 'off-season' vakanties dus bij deze.
Wij hebben eind oktober/begin november altijd 10 dagen verlof en willen voor dit jaar eens wat anders
doen dan de Canarische Eilanden.

Mijn vriend is wel eens in Italië geweest, maar dan meer bovenaan. Bergamo/Cinque Terre, hij vond het prachtig daar maar volgens mijn Google zoektochten niet warmer dan 15 graden eind oktober.
Nu zijn we niet op zoek naar een strandvakantie maar ik zou graag Spritzjes drinken op terras en vind 15 net wat weinig. Idealiter zitten we rond de 20-22 graden (zeg maar jeans+thsirt weer).

Nu ben ik gaan zoeken in het zuiden van Italië en kom daar vooral Napels en Sicilië tegen maar ik ben in mijn leven alleen ooit in Rome geweest en ken verder niks van die Italiaanse streken. Zijn dit leuke plekken voor 5 dagen of ben je hier snel uitgekeken? En is dit te doen in die periode van het jaar?
Ik kom hier ook agriturismo tegen, op papier heel mooi maar wellicht te afgezonderd van andere plekken?

Andere optie die we overwegen is Griekenland of één van de eilanden maar daar zijn we beide nooit geweest. Allemaal mooi op foto maar ik ken niet goed het onderscheid.

Of Portugal is ook aan bod gekomen maar daar twijfel ik over het weer.
Het thema van de zoektocht is zeg maar de pittoreske sfeer :+

Kort gezegd zoeken we:
- Mooie uitzichten
- Genoeg te doen maar we zitten ook graag een hele middag op terras te snacken
- Wandelen is prima, auto huren ook maar liever geen autorijden in grote steden
- 20-22 graden
- Eerder een haven of wijngaard bezoeken dan een museum
- 5 dagen (dus niet overdreven ver)

Hebben jullie ervaringen of tips?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:33

In Napels en omgeving is zeker genoeg te doen voor 5 dagen. Ik vraag me alleen af of het weer niet een te grote gok wordt, zo heel zuidelijk ligt het niet. De temperatuur is 18 graden in november zie ik.

Hetzelfde geldt ook voor Griekenland, bij de meeste eilanden is het seizoen half oktober al ongeveer afgelopen. Het weer is dan vaak een gok en er is al veel dicht.

Granoek

Re: Tips voor zon in oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-24 15:49

Hmm niet bij stil gestaan dat dingen inderdaad ook sluiten… 18 graden zou ik nog oké vinden als het droog is maar wij doen zelf horeca dus ik kan nooit weg als het overal mooi weer is haha.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-24 10:42

Voor andere bokkers die wat zoeken ooit;

Wij hebben nog Kroatië en Portugal overwogen maar gaan uiteindelijk naar Sicilië en dan de Oostkant, Taormina etc.

Volgens ervaringen prima weer nog en mooie omgeving :)

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:27

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 15:29

Vergeet niet dat je snel "end of season" zit. Ik weet niet zo goed wanneer de toeristische dingen dicht gaan in Zuid Italië. Maar in Griekenland gaat veel na september dicht. Ook in Noord Italië is dit het geval (wat ik mij heb laten vertellen dan he haha)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:35

Griekenland eilanden zijn idd al heel veel dicht. Maar misschien is Athene een optie? Lijkt me dat daar altijd wel iets te beleven is?

Familie is vorig jaar rond die tijd naar Ibiza gegaan, die hebben het toen ook heel erg naar hun zin gehad.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 17:13

Wij hadden in zuid spanje altijd heerlijk weer in oktober en alles was dan nog gewoon geopend

HOOISTOMER TE KOOP. DE ORGINELE. 5X GEBRUIKT. VOOR INFO STUUR GERUST EEN PB

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie