Huttentocht/georganiseerde hike

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deemiii

Huttentocht/georganiseerde hike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 21:08

Hi!

Begin dit jaar heb ik mijn relatie verbroken en sindsdien woon ik weer thuis. De rust is nu weer teruggekeerd en ik ben er nu klaar voor om mooie reizen te gaan maken. Al heel lang wil ik een mooie hike maken, het liefst alleen, maar ik ben onervaren en toen kwam ik bij het concept huttentochten uit waarbij je met een gids (5 of 7 dagen) gaat hiken. Dit lijkt me echt onwijs gaaf om te proberen dit jaar.

Nu ben ik wel wat sites tegengekomen maar het is net niet wat ik zoek. Ik kwam op Instagram laatst een filmpje tegen van een vrouw die gids is en tochten organiseert. Uiteraard ben ik dit bericht kwijt geraakt en kan ik het niet meer terug vinden. Maar er zullen vast nog wel meer van dit soort mensen te vinden zijn. Ik weet dat er ook reisbureau’s zijn die dit organiseren, maar juist het kleinschalige lijkt me wel wat.

Ik wil de eerste 2 weken van september vrij nemen, de eerste week wil ik dan gaan hiken en de tweede week gebruiken om nog een beetje vakantie te vieren. Ik ga met nog iemand samen (ik ben halverwege de 20 en de ander begin 30) en het lijkt me leuk als de groep een beetje in dezelfde leeftijdscategorie valt.

Wie kan me aan een leuke reis helpen? :P

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 22:57

Ik zit in beetje in de zelfde situatie en kwam deze laatst tegen toen ik wat rond aan het kijken was.

https://www.meidenindebergen.com/

Ik heb er geen ervaring mee, maar wel opgeslagen om eens nader te bekijken, waar het nog niet van gekomen is ;) .

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 06:36

Ik denk dat dit bedrijf bij je past:https://bepmaltha.nl/ alleen heeft de reis begin september een wachtlijst zie ik. Zijn kleinschalige groepjes die met haar mee gaan.

Beb is officieel een International Mountain Leader, dus weet héél goed wat ze doet in de bergen. Niet veel Nederlandse "gidsen" hebben deze opleiding afgerond, wel iets om rekening mee te houden bij het uitzoeken van een reis, of de begeleiding de juiste papieren heeft.

Edit: ts, is deze reis iets? Gegarandeerd vertrek 1e week september (vertrek 31-8)

https://360explore.com/nl/reizen/drieduizenders-van-ayas/

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:35

Wellicht dat je dit account op insta bedoeld?
Zo niet, misschien is dit een alternatief?

Afbeelding

MarliesV

Re: Huttentocht/georganiseerde hike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:43

Yomads! Super fijne organisatie voor dit soort reizen.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 14:29

Ik heb net een week een huttentocht alleen gemaakt, echt een aanrader, maar kan me voorstellen dat je dat als je wat minder ervaren bent niet ziet zitten. Voor jou leeftijdscategorie zou ik ook Yomads aanraden. Of NoSun of 360 explorers