Zanzibar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

verstijnen

Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-24 23:21

Wij zijn inmiddels aan het oriënteren voor de vakantie in februari ‘25. Op dit moment kijken we naar Zanzibar.

Zijn er mensen die ervaring kunnen delen betreft Zanzibar? En, is februari wel of geen goede maand? Hierover lees je diverse adviezen.

Hopelijk zijn er Bokkers met ervaring :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 23:45

Weet in ieder geval van een oud collega een paar jaar geleden dat je goed moet opletten buiten de resorts. Midden op de dag werden hij en zijn vrouw overvallen op het strand met een kapmes.

Het ziet er wel echt prachtig uit! :j

Dorine92

Re: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 06:41

Ik ben er zelf niet geweest maar de meeste verhalen erover zijn niet zo positief. Ik hoor vaak dat het erg toeristisch is en vervelende mannen. Maargoed dat is van horen zeggen. Betekent niet dat ik dat ook vind. Dan zou ik er eerst heen moeten gaan

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Krabburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 07:17

Ik ben er geweest :j voor mij was het de meest vreselijke vakantie, maar ik denk dat het heel anders is als je bijv in een resort gaat en alleen met excursies eraf komt, dan zal je vast een fantastische tijd kunnen hebben.

Ik zat gewoon in een simpel hotel en de mannen lagen letterlijk voor het hotel op mij te wachten. Kilometers achter me aanlopen, met de dood bedreigt etc.
Overigens zijn dit wel ervaringen met hardnekkige strandverkopers, dit zijn geen locals, maar mensen van het vaste land. De locals zelf zijn enorm vriendelijk en behulpzaam <3

Verder lagen de stranden vol met zeewier, die wordt wel opgeruimd, maar ik was er in januari dus misschien dat het daar ook mee te maken heeft.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 09:11

Wij zijn vorig jaar geweest, met onze zoon van toen 1,5. We hebben echt een fantastische vakantie gehad! In mijn beleving was iedereen ontzettend vriendelijk, als we "nee" zeiden werd dat probleemloos geaccepteerd. Wij zaten in Jambiani (Reef & Beach resort) en hebben van daar uit excursies gedaan, ivm de kleine steeds privé excursies van een halve dag. Ook hier supervriendelijke mensen getroffen. Ons zoontje was met zn blonde haartjes wel een attractie, tijdens de villagetour vanuit het hotel (dan ga je naar een lokaal dorpje) wilden ze hem allemaal even aanraken. Maar ook in bijvoorbeeld Thailand vonden ze dat blonde koppie zo bijzonder dat ze met hem op de foto wilden.

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 09:20

Er woont een bokker op Zanzibar Renee1991 @ [BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

Ik ben in 2022 naar Zanzi geweest om te gaan kitesurfen in Paje. Dus dat is weer een totaal ander type vakantie. Wel in nationale parken en in Stonetown geweest. Geen moment onveilig gevoeld.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie