Korte vakantie met hond, tips gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mandarijn

Korte vakantie met hond, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-24 16:12

Hoi bokkers,

Minimaal 1x per jaar probeer ik met mijn hond een lang weekend of midweek ergens op vakantie te gaan om mooie wandelingen te maken. Alleen ik en mijn hond dus om echt even tot rust te komen. :)

De afgelopen twee keer zijn we in Duitsland geweest (Horn-Bad Meinberg en Bernkastel Kues), dus dit keer zou ik graag ergens anders naartoe gaan. Wel buiten Nederland.
Ik houd ongeveer maximaal 4 uur met de auto aan als we een lang weekend gaan. Twijfel om eventueel een week of iets langer te gaan dit jaar, dan is langer reizen (met evt een overnachting onderweg) ook een optie.

Dus nu ben ik op zoek naar tips voor mooie wandelgebieden en hotels waar honden welkom zijn. Ik zoek geen luxe hotels, een simpele kamer met een eigen badkamer is ruim voldoende. Wel is het fijn als er WiFi is en indien mogelijk ontbijt (of een supermarkt/bakker in de buurt). Mocht het zo zijn dat er restaurants in de buurt zijn waar honden welkom zijn is dat helemaal top, maar een supermarkt waar ik iets simpels kan halen is ook goed.

De omgeving is des te belangrijker. Ik ga graag naar een mooi heuvelachtig gebied, met bossen of eventueel bergen. Watervalletjes vindt mijn hond fantastisch, dus als die er zijn zou top zijn.

Wie heeft er tips waar we echt eens naartoe moeten gaan? :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:28

Ardennen, absolute aanrader met hond!
Wij zijn toen ook naar een kasteelruine geweest wat onze hond helemaal het einde vond!

Verder is de Eifel, Harz of Luxemburg algemeen heel leuk. Luxemburg stad vond ik zelf niet mega interessant maar wel hondvriendelijk! Het is er schoon en relatief rustig dus fijn voor de hond.
Wij rijden vaak voor midweek kamperen 4-5 uur en eigenlijk is binnen die range alles wel mooi in Duitsland, Belgie of Luxemburg.

Wij zoeken eigenlijk nooit recensies maar kijken gewoon een beetje rond op Google Maps naar wat er in de buurt is en openingstijden. In Duitsland zit er sowieso op elke hoek een supermarkt, wel opletten met de zondag. Dan is er bijna niks open.

Maks :+:

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-24 16:43

Macs schreef:
Wij zijn toen ook naar een kasteelruine geweest wat onze hond helemaal het einde vond!

Verder is de Eifel, Harz of Luxemburg algemeen heel leuk. Luxemburg stad vond ik zelf niet mega interessant maar wel hondvriendelijk! Het is er schoon en relatief rustig dus fijn voor de hond.
Wij rijden vaak voor midweek kamperen 4-5 uur en eigenlijk is binnen die range alles wel mooi in Duitsland, Belgie of Luxemburg.

Wij zoeken eigenlijk nooit recensies maar kijken gewoon een beetje rond op Google Maps naar wat er in de buurt is en openingstijden. In Duitsland zit er sowieso op elke hoek een supermarkt, wel opletten met de zondag. Dan is er bijna niks open.

Bij welke kasteelruïne zijn jullie geweest? Heb je hotel tips in de Ardennen?

Luxemburg heb ik op de lijst staan voor de Mullerthal trail, maar dan wil ik wat langer gaan zodat er ook rustdagen tussen kunnen zitten. Zodat we ook wat meer stukken ervan kunnen zien. Lijkt me prachtig. <3

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:59

:)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:25

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Supervixen

Re: Korte vakantie met hond, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:48

De vulkaaneifel! Prachtig om te wandelen en genoeg te zien.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-24 18:11

WenK schreef:
Dirbach plage in Luxemburg... :j

https://dirbach.eu/

Dit ziet er mooi uit! Die gaat op de lijst, dankje! :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:42

Wij zijn jaren geleden met onze honden in de Ninglinspo vallei geweest in de Ardennen. Was erg mooi!

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:55

Ik ben afgelopen winter naar Tréport, Frankrijk geweest. 4,5 uur rijden vanaf Breda. Prachtige omgeving met de krijtrotsen! En daarachter heel veel natuur.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:02

Ardennen en de Eifel vond ik geweldig wandelen met de hond! En Luxemburg inderdaad ook maar dan zeker langer gaan :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:24

Wel eens aan Schiermonnikoog gedacht? Honden zijn in alle restaurants welkom en qua wandelen voldoet het aan al je eisen :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:32

Wel weer Duitsland maar ik vind de Hunsrück zo mooi om wandelen <3 . Je kan bij het informatie centrum een boekje krijgen en daarin staan de 113 (dacht ik) “Traumschleifen” erg nauwkeurig beschreven. Wandelingen zijn top gemarkeerd.
Trouwens op de site staan de Traumschleifen natuurlijk ook.

https://www.saar-hunsrueck-steig.de/traumschleifen

Hotel Schmausemühle is leuk en ligt aan een startpunt van de schitterende Traumschleife “Baybachklamm”, daar loop je dus vanuit het hotel zo in. Honden welkom in het hotel, ook in het restaurant. Nadeel, het hotel ligt niet 1-2-3 bij een supermarkt of zo.

Wij zijn al meermaals in die streek gaan wandelen en onze ervaring is dat de hond in elk restaurant ongeveer welkom is.

Don't take anything for granted

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:42

Mandarijn schreef:
Macs schreef:

Bij welke kasteelruïne zijn jullie geweest? Heb je hotel tips in de Ardennen?

Luxemburg heb ik op de lijst staan voor de Mullerthal trail, maar dan wil ik wat langer gaan zodat er ook rustdagen tussen kunnen zitten. Zodat we ook wat meer stukken ervan kunnen zien. Lijkt me prachtig. <3

Hotel tips heb ik helaas niet. Wij zijn meer van de tent of kleine huisjes (airbnb).
Op Komoot kun je wandelroutes bekijken, vond ik wel handig om intensiteit in te schatten ivm de hond.

Het heet Kasteel van Logne. Heel klein is het hoor, niet veel van verwachten. Wel ontzettend mooi uitzicht en de route erheen wandelen was erg leuk!!

Maks :+:

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:46

Ardennen!! Ga vooral naar www.villalesolivettes.be de locatie is uniek en heel authentiek. De eigenaresse heeft zelf honden en is een echte dierenvriend. Vanaf de plek loop je zo het bos in, en ook zo 10 minuten naar het dorpje.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie