Minimaal 1x per jaar probeer ik met mijn hond een lang weekend of midweek ergens op vakantie te gaan om mooie wandelingen te maken. Alleen ik en mijn hond dus om echt even tot rust te komen.

De afgelopen twee keer zijn we in Duitsland geweest (Horn-Bad Meinberg en Bernkastel Kues), dus dit keer zou ik graag ergens anders naartoe gaan. Wel buiten Nederland.
Ik houd ongeveer maximaal 4 uur met de auto aan als we een lang weekend gaan. Twijfel om eventueel een week of iets langer te gaan dit jaar, dan is langer reizen (met evt een overnachting onderweg) ook een optie.
Dus nu ben ik op zoek naar tips voor mooie wandelgebieden en hotels waar honden welkom zijn. Ik zoek geen luxe hotels, een simpele kamer met een eigen badkamer is ruim voldoende. Wel is het fijn als er WiFi is en indien mogelijk ontbijt (of een supermarkt/bakker in de buurt). Mocht het zo zijn dat er restaurants in de buurt zijn waar honden welkom zijn is dat helemaal top, maar een supermarkt waar ik iets simpels kan halen is ook goed.
De omgeving is des te belangrijker. Ik ga graag naar een mooi heuvelachtig gebied, met bossen of eventueel bergen. Watervalletjes vindt mijn hond fantastisch, dus als die er zijn zou top zijn.
Wie heeft er tips waar we echt eens naartoe moeten gaan?