Niets is mooier dan elke dag de vrijheid op het water en vergezeld worden door een pod dolfijnen.
Afgelopen jaar zijn we, na 6 jaar op dezelfde plaats, naar een andere regio gegaan.
Hier is nu nog wat minder toerisme en dit bevalt ons enorm.
Niet meer midden op zee liggen met 10 toeristenboten die je zowat omver varen omdat zij volgens de regels voorrang hebben op alles. (Met je motor uit dobberen is er dus niet meer bij) en met no tientallen privebootjes die dwars door de groepen dolfijnen heenvaren in de hoop dat ze met je zullen meezwemmen.
De tijd heeft ons geleerd dat geduld een schone zaak is... boot stationair vooruit, of neutraal dobberen, die dolfijnen komen echt wel naar je toe als ze klaar zijn met jagen.
En ja, daar heb je soms een half uur of uur geduld voor nodig.
Hier kunnen wij zo onwijs van genieten...
En gisteren avond was magisch....
Een pod van +- 15 dolfijnen zwommen om ons heen, we wisten niet meer waar we moesten kijken...
Kijk en geniet mee!
Op het hoogtepunt hadden wij dolfijnen onder onze boot zwemmen en naast onze boot moeder met jong die even bleven hangen en daarna weer verder zwommen.
Een grote show was het.

Hier nog wat foto's van de overige dagen.
Ik moet altijd even wennen aan de golven en het gebruik van mijn 70-300mm lens en dus de onstabiliteit.
Soms tref ik mis en zitten ze naast de boot buiten bereik van mijn lens omdat ze gewoonweg té dichtbij zijn. Een gokje wat je neemt. Maar genieten met je ogen is ook prachtig ipv altijd maar door een lens.