waar verjaardag vieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Larislaatje

waar verjaardag vieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 10:47

Hallo iedereen,

Ik word dit jaar 24 en wil graag mijn verjaardag vieren. alleen wil ik niet meer gewoon naar een feestje of zelf een feestje houden.

ik wil het liefst overdag iets doen en dan erna wat gaan eten met een drankje. weten jullie misschien leuke activiteiten? als het een arrangement is zou dat al helemaal top zijn. ik ben niet echt locatie gebonden maar een beetje in het midden van Nederland zou fijn zijn.

alvast bedankt!

~Ulke (Alwin x Folkert)~
~Bexandra ( United x Wellington)~

Friesfanaat

Re: waar verjaardag vieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:56

Niet geheel midden-Nederland maar De Postwagen in Tolbert is hier heel geschikt voor! :)

Julia - Tymen 503 x Wimer 461
Meiske - Eise 489 x Wimer 461

~ No Fear, Life's Better Than You Obviously Thought ♡ ~

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 10:59

Niet echt bekend met die omgeving, maar wellicht iets van bowlen, escape room of laser gamen ofzo iets?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:33

Een rondvaart op een boot?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:39

met hoeveel personen wil je het vieren? want er zit natuurlijk nogal verschil in wt je kunt gaan doen met 2 personen of met 20 personen :-)

https://www.mbcfotografie.nl
Nu een super gave winactie twv €175 op mijn insta en Facebook!
Mijn leven met mijn pony? Insta Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 11:52

Ik had pas een escape room in teams gedaan. Dat vond ik wel leuk gedaan en ondanks dat m’n vrienden elkaar niet kenden, werkten ze goed samen. Dat was in Ede. En daarna uit eten bij m’n favoriete restaurant, ook in Ede.

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 12:05

top bedankt voor de tips. ik had nog helemaal niet aan een escape room gedacht haha. ik ben nu uitgekomen bij een moordspel en dan bij mij thuis in de achtertuin bbq'en :)

Sky_As schreef:
met hoeveel personen wil je het vieren? want er zit natuurlijk nogal verschil in wt je kunt gaan doen met 2 personen of met 20 personen :-)

ik denk ongeveer 15 mensen

~Ulke (Alwin x Folkert)~

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:15

dat klinkt wel leuk ja! anders kom je idd al snel uit bij een boottocht of iets, maar kan me voortellen dat je de kosten ook een beetje binnen de perken wilt houden voor iedereen :-)

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 12:17

Sky_As schreef:
dat klinkt wel leuk ja! anders kom je idd al snel uit bij een boottocht of iets, maar kan me voortellen dat je de kosten ook een beetje binnen de perken wilt houden voor iedereen :-)

ja nu is het moordspel al 35 euro dus ik wil de kosten een beetje oke houden voor iedereen. dus de bbq bekostig ik dan gewoon zelf. ik ga wel vlees halen bij de turkse supermarkt moet een beetje opletten. heb net de rekening van de inseminatie gehad van m'n merrie :')

~Ulke (Alwin x Folkert)~

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:24

Ik vind eigenlijk dat wanneer je wordt uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje, de gastgever ook de kosten voor haar/zijn rekening neemt...tenzij het iets heel bijzonders is. En in dat uitzonderlijke geval zou ik dat vooraf overleggen of dat voor mijn gasten geen probleem is.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:28

senna21 schreef:
Ik vind eigenlijk dat wanneer je wordt uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje, de gastgever ook de kosten voor haar/zijn rekening neemt...tenzij het iets heel bijzonders is. En in dat uitzonderlijke geval zou ik dat vooraf overleggen of dat voor mijn gasten geen probleem is.

Ik dacht dat het aan mij lag inderdaad, ik zou ook in eerste instantie diegene die organiseert betaald. Of het is een keuze, die van tevoren besproken is met de groep. Maar uitgenodigd worden en dan in de uitnodiging zetten 'Maar je betaald 35,- voor de activiteit' is misschien niet de juiste aanpak.

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:39

Als ik naar een verjaardag ga dan ga ik er vanuit dat het voor mij betaald wordt. Behalve het cadeautje dan. :)

Niet perfect is ook goed

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:41

Betalen? Voor een bruiloft waar je uitgenodigd wordt snap ik maar voor een verjaardag?
Organiseer een pubquiz, altijd goed! En kost je niets, ook je gasten niet en meestal hartstikke leuk.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 12:47

senna21 schreef:

Nou idd....heb je dit wel met je vrienden overlegd?
Want ik vind het naar een verjaardag toe moeten al straf, laat staan als het me ook nog veel geld zou kosten (buiten het cadeau om).
Ik dacht idd dat je dit zelf zou betalen.....

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 13:14

o haha dit doen wij eigenlijk altijd. en het is ook gewoon in de groepsapp gevraagd of ze daarmee akkoord zijn. willen of kunnen ze dit niet sluiten ze gewoon aan bij de bbq.

ik ben dit jaar ook naar de verjaardag van een vriendin geweest ze ging uit eten en we hebben dit ook allemaal zelf moeten betalen.

~Ulke (Alwin x Folkert)~

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:16

Ik denk dat het er heel erg aan ligt in hoe TS haar vrienden / familie hiervoor uitnodigt, maar ik zou het niet heel raar vinden als ik een berichtje krijg met de strekking 'Ter gelegenheid van mijn verjaardag wil ik graag met een groep leuke mensen een moordspel doen. Ga jij mee? De kosten zijn 35,- pp. Na afloop nodig ik jullie uit voor een door mij verzorgde bbq in de tuin.'
Dat je uitgenodigd wordt betekent toch niet dat je moet komen? Ik hoop vooral dat mensen voor wie mijn uitnodigingen als een straf voelen ook de ruimte voelen om thuis te blijven. Dat lijkt me voor niemand leuk.
En er is toch nergens gezegd dat je dan ook nog een cadeau moet mee nemen?

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 13:20

Qerty schreef:
Ik denk dat het er heel erg aan ligt in hoe TS haar vrienden / familie hiervoor uitnodigt, maar ik zou het niet heel raar vinden als ik een berichtje krijg met de strekking 'Ter gelegenheid van mijn verjaardag wil ik graag met een groep leuke mensen een moordspel doen. Ga jij mee? De kosten zijn 35,- pp. Na afloop nodig ik jullie uit voor een door mij verzorgde bbq in de tuin.'
Dat je uitgenodigd wordt betekent toch niet dat je moet komen? Ik hoop vooral dat mensen voor wie mijn uitnodigingen als een straf voelen ook de ruimte voelen om thuis te blijven. Dat lijkt me voor niemand leuk.
En er is toch nergens gezegd dat je dan ook nog een cadeau moet mee nemen?

zo heb ik het ook gebracht. ik heb er alleen bij vermeld dat een cadeau dus absoluut niet moet en dat ik het alleen al leuk vind als ze er bij zijn (mensen voelen zich anders misschien toch verplicht) en dat als het moordspel ze niks lijkt ze ook gewoon bij de bbq mogen aansluiten en daar hoeven ze niks voor te betalen.

~Ulke (Alwin x Folkert)~

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:30

ahhh dan klinkt het al logischer! wel leuk dan als je dat met alle vrienden op die manier doet (voor mij zou het niks zijn al die verplichtingen)...hihi
Klinkt alsof je de dag al gepland hebt, dus veel plezier!

Larislaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-24 13:32

Sky_As schreef:
ahhh dan klinkt het al logischer! wel leuk dan als je dat met alle vrienden op die manier doet (voor mij zou het niks zijn al die verplichtingen)...hihi
Klinkt alsof je de dag al gepland hebt, dus veel plezier!

Haha ik snap dat wel hoor. ik heb ook een vriendin die dat helemaal niks vind. daar ga ik gewoon een keer 1 op 1 mee uiteten.

dankjewel!

~Ulke (Alwin x Folkert)~

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 13:51

Omdat dit topic op BEU thuishoort ga ik het verplaatsen.

ENT --> BEU

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie