Zoals de titel dus zegt. Wat moet je gezien hebben in Oregon? Augustus ga ik voor t eerst naar Amerika.
Vetblijf een aantal dagen in de omgeving van Brownsville. En een paar dagen staan al vast in Portland.
Maar wat zijn nou dingen die je echt gezien moet hebben? Op mijn lijst staan nu: Multnomah falls Mount rainier/ mount hood De kust een dagje. Eventueel als het past crater lake.
Qimm
Geplaatst: 17-12-23 23:28
Kust zeker doen!
Mt Saint Helens (al is dat eigenlijk Washington) Painted Hills Silver falls state park Astoria vond ik ook wel grappig, ze hebben daar een beetje een zeeleeuwen probleem Wreck of the Peter Iredale
In Portland zelf is het leuk om de rozentuin te bezoeken De hop on, hop off bus is ook handig vond ik. De bezienswaardigheden liggen niet perse op loopafstand.
Dallista
Geplaatst: 18-12-23 03:00
Crater Lake is prachtig!… maar een enorme reis. (En heel ver van de I-5 af door een bosgebied heen.) Vanuit Portland wat mij betreft geen optie tenzij op doorreis naar Californië en/of motelletje ergens. Edit: ah, vanuit Brownsville is dat natuurlijk een ander verhaal. Dat moet zeker te doen zijn!
Hawthorne / Nob Hill / Alphabet District is een heerlijk stuk Portland om te voet af te leggen.
Multnomah Falls is zeer de moeite waard. De kust trouwens ook.