Parkeren Amsterdam

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Parkeren Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 14:26

Volgende week dinsdag gaan wij naar een concert in Amsterdam. Omdat we vakantie hebben dachten we er een leuk dagje uit van te maken. Tot mijn verbazing zag ik dat er die dag niet geparkeerd kan worden bij de Arena. Wat ik zo zie zijn andere parkeerplaatsen pas enkele uren voor het concert geopend, dus dan zit het dagje er niet in. OV is geen optie, hier rijden niet meer zo laat bussen terug. Wie heeft de gouden tip voor ons?

Dammie

Berichten: 3330
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Parkeren Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:35


WithinYuuri
Berichten: 969
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 14:52

Ja pak een P+R, Amsterdam heeft er meerdere en je staat er voor een paar euro per dag als je verder de stad in rijdt met het ov.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8406
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:36

Toptip, er wordt weer heeeel veel drukte verwacht die dag en de Bijlmer is dan echt ellende...

Pak de trein vanaf een station waar je makkelijk kan parkeren (bijvoorbeeld Breukelen) of pak een P+R waar een metro komt. De bussen staan vaak vast als het daar zo knal druk is. Zonde van je concert als je het mist of als je niet meer bij je auto komt achter af ;)

friezenfan2

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:48

Ik kan me vorig jaar nog een moeder en dochter herinneren die geparkeerd hadden bij breukelen en na het concert van Harry Styles niet meer terug bij de auto kwamen.
Weet nou niet of dat een hele goede tip is

Heb je het over dinsdag de 28ste? of over 4 juni? 4 juni is er een concert van taylor swift. En tijdens evenementen in de arena is de p+r dicht. Staat op de website.

Ik parkeer voor concerten in het arena gebied altijd graag bij villa arena p4 die is gewoon open de hele dag.

L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 15:49

friezenfan2 schreef:
Ik kan me vorig jaar nog een moeder en dochter herinneren die geparkeerd hadden bij breukelen en na het concert van Harry Styles niet meer terug bij de auto kwamen.
Weet nou niet of dat een hele goede tip is

Heb je het over dinsdag de 28ste? of over 4 juni? 4 juni is er een concert van taylor swift. En tijdens evenementen in de arena is de p+r dicht. Staat op de website.

Ik parkeer voor concerten in het arena gebied altijd graag bij villa arena p4 die is gewoon open de hele dag.


4 juni gaan we.

friezenfan2

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:01

En jullie gaan niet naar taylor? Zo'n p+r werkt alleen als je concert dus in amsterdam centrum is. Want je moet binnen een bepaalde tijd tussen je laatste check in in het centrum terug bij de auto zijn.

En zo als ik het lees is dat dus niet wat je wilt. Dan zou ik of wel bij breukelen gaan staan of bij villa arena maar dan dus best een duur uurtarief te hebben.

Druif_01

Berichten: 8868
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Parkeren Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:38

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar wij zijn laatst naar centrum Amsterdam geweest en hebben geparkeerd bij de Westergasfabriek, daar kon je gelijk fietsen huren zodat je op de fiets naar elke bestemming kon. Parkeren was gratis als je de fietsen huurde.

paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Parkeren Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:40

Parkeren bij AMC nog een optie?

Johnie

Berichten: 527
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 16:51

friezenfan2 schreef:
En jullie gaan niet naar taylor? Zo'n p+r werkt alleen als je concert dus in amsterdam centrum is. Want je moet binnen een bepaalde tijd tussen je laatste check in in het centrum terug bij de auto zijn.

En zo als ik het lees is dat dus niet wat je wilt. Dan zou ik of wel bij breukelen gaan staan of bij villa arena maar dan dus best een duur uurtarief te hebben.


Taylor is in Juli.

Bij Breukelen kan je inderdaad goed parkeren en makkelijk de trein pakken richting Amsterdam

L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-24 17:01

friezenfan2 schreef:
En jullie gaan niet naar taylor? Zo'n p+r werkt alleen als je concert dus in amsterdam centrum is. Want je moet binnen een bepaalde tijd tussen je laatste check in in het centrum terug bij de auto zijn.

En zo als ik het lees is dat dus niet wat je wilt. Dan zou ik of wel bij breukelen gaan staan of bij villa arena maar dan dus best een duur uurtarief te hebben.


Nee we gaan niet naar Taylor. We gaan naar de Ziggo dome. We willen een dagje naar Amsterdam en daarna naar het concert. Wat ik via Google kan vinden is dat je op die parkeerplaatsen pas 3/4 uur voor het concert terecht kan, maar dat vinden we te kort om het centrum in te gaan.

friezenfan2

Berichten: 2674
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:26


xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:28

P+R Sloterdijk pakken :) daar kun je tot na twaalven nog met de metro komen vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA. Naar het centrum kost het je vanaf Sloterdijk 6 minuten met de trein en centrum terug naar ArenA is een kwartier met de metro of trein.

Je kan nog wel gewoon uitrijden maar dan betaal je wel het volle tarief omdat je laatste check-in niet in het centrum is. Dat kost je dan €2,80 per uur, dus als je er 10 uur staat kost je dat 28 euro. Ter vergelijking, evenemententarief bij de Ziggo Dome ligt tussen de 20 en 30 euro afhankelijk van welke parkeerplaats/-garage je neemt.

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Parkeren Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:39

Heb je dr app parkbee als eens geprobeerd (als app niet werkt, doe via de website)
Dan kun je zelf een tijd slot aangegeven en dan geeft parkbee de beschikbare parkeer terreinen aan.
Maar vraag me af of je zo laat dag nog wel iets passends kunt vinden.

Excalibur

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: Parkeren Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 17:58

Parkbee gebruik ik ook vaak als ik naar Amsterdam ga en dat werkt top. Als ik naar een concert rond de Arena ga, sta ik eigenlijk altijd in de parkeergarage van de VillaArena maar dan kom ik meestal pas om 16:00 of later. Dan is het even kijken of het normale tarief of het evenementen tarief goedkoper is. Voor een hele kan dat een duur grapje worden.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16233
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 18:27

Parkeer je auto op station Diemen Zuid, vanuit daar ben je met de metro zo in Amsterdam centrum. Vanuit het centrum kun je ook gemakkelijk met de trein of metro naar de Arena voor het concert en dan pakken jullie na het concert weer de metro naar Diemen Zuid.
Bij de Arena wil je tijdens evenementen niet parkeren...(ik niet tenminste) je betaald dan in elke parkeergarage daar €0.70 per 12 min.

Zoolgangster

Berichten: 9782
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:19

paars schreef:
Parkeren bij AMC nog een optie?


Lijkt me niet:

"De parkeervoorzieningen op het AMC-terrein zijn uitsluitend bedoeld voor en mogen
uitsluitend gebruikt worden door bezoekers, patiënten en medewerkers van het AMC
ten behoeve van bezoek aan of werkzaamheden in het AMC."

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8406
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 19:42

friezenfan2 schreef:
Ik kan me vorig jaar nog een moeder en dochter herinneren die geparkeerd hadden bij breukelen en na het concert van Harry Styles niet meer terug bij de auto kwamen.
Weet nou niet of dat een hele goede tip is


Dat was voornamelijk vanwege personeelsproblemen en iedereen die de laatste trein wilde hebben. Op zo'n moment is alles daar ellende.

En opzich is een P+R ook gewoon te gebruiken als je niet optijd heen en weer bent. Je moet alleen wel opletten dat je via de P+R poortjes de garage inrijdt want anders heb je de keuze niet eens :)

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:10

Zoolgangster schreef:
paars schreef:
Parkeren bij AMC nog een optie?


Lijkt me niet:

"De parkeervoorzieningen op het AMC-terrein zijn uitsluitend bedoeld voor en mogen
uitsluitend gebruikt worden door bezoekers, patiënten en medewerkers van het AMC
ten behoeve van bezoek aan of werkzaamheden in het AMC."


En duur en je moet nog stukje lopen.

Beter gelijk parkeren bij metrohalte Holendrecht.
Dat is gratis en dan 2 haltes met metro naar arena en rechtstreeks naar centrum.

Mocht je geïnteresseerd zijn dan stuur ik wel hoe je exact moet rijden. Eerste parkeerterrein is nml blauwe zone. Tweede kan je wel staan hihi

paars

Berichten: 5656
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 19:35

Da’s een goeie tip!

Dorine92
Berichten: 5383
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-24 20:16

Ik heb altijd de vouwfiets achterin en dan parkeer ik in Amstelveen gratis en fiets ik naar Amsterdam