Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Elke maatschappij is streng omdat ze allemaal en bak hebben waar het in moet passen. Indrukken om te passen mag.
Polly schreef:het viel mij de laatste keer vliegen op dat veel mensen ook van die kleine koffertjes meenemen om maar geen ruim bagage te hoeven inchecken, natuurlijk rete handig als je niet hoeft te wachten maar voor jan publiek met alleen een jas en een ruzakje is er dus geen ruimte meer in de bagagevakken boven je hoofd, vond het echt irritant.
Is een kleinere rugzak een optie? Of toch inchecken als ruimbagage en een kleiner tasje met noodzakelijke dingen meenemen in de cabine?
Lon schreef:Nog even opletten dat Transavia sinds april onderscheid maakt tussen handbagage die onder de stoel voor je past, betaalde cabinebagage die in de bagagebakken gaat en betaalde ruimbagage.
secricible schreef:Bovendien vind ik ruimbagage behoorlijk aan de prijs. Als ik voor een gezin van 3 ruimbagage bij boek ben ik 300e kwijt bij transavia.
Daarnaast wachten op koffers, alles duurt langer. Nee hoor, ik streef ook naar alleen handbagagetrolley mee
secricible schreef:Bovendien vind ik ruimbagage behoorlijk aan de prijs. Als ik voor een gezin van 3 ruimbagage bij boek ben ik 300e kwijt bij transavia.
Daarnaast wachten op koffers, alles duurt langer. Nee hoor, ik streef ook naar alleen handbagagetrolley mee
Polly schreef:het viel mij de laatste keer vliegen op dat veel mensen ook van die kleine koffertjes meenemen om maar geen ruim bagage te hoeven inchecken, natuurlijk rete handig als je niet hoeft te wachten maar voor jan publiek met alleen een jas en een ruzakje is er dus geen ruimte meer in de bagagevakken boven je hoofd, vond het echt irritant.
Is een kleinere rugzak een optie? Of toch inchecken als ruimbagage en een kleiner tasje met noodzakelijke dingen meenemen in de cabine?
Fitzroy schreef:Ik ben zo’n irritant iemanden kan er niet mee zitten. Heerlijk om alleen met handbagage te reizen. Ik boek wel altijd priority boarding zodat ik zeker weet dan mijn koffer een plek in de cabine heeft. Ik betaal er dus ook voor. Dus als je per se je spullen boven in kwijt wilt kunnen zul je ook priority moeten boeken.
Daarbij heb ik ook nog een rugzak. Geen idee hoe hoog die is maar hij is in ieder geval in elkaar te proppen.
marleen_88 schreef:Ik vind het persoonlijk heel skeer om je ruimbagage niet in te checken en ervoor te betalen. Die paar tientjes maken toch ook weinig uit op het totaalbedrag van een vliegvakantie.