Een dag na het overlijden van mijnen drie jarige paard kreeg ik het nieuws dat een van mijn ouders ongeneeslijk is. Dat was een zware klap, zeker omdat ze dezelfde verjaardag delen. Ik vond het altijd speciaal dat mijn paard en deze ouder een verjaardag deelde met elkaar. Nu blijken ze beide erg ziek.
Ik zou graag nog een mooie reis met ze maken als herinnering en ook omdat vind dat ze het verdienen.
Momenteel maken we een “long list” waar echt nog wel wat zal worden afgestreept. Deze ziet er zo uit:
Canada
Nieuw Zeeland
Japan
Vietnam
Indonesië
Sri Lanka
Madagaskar of een ander eiland in de buurt? Franse kolonie in die regio?
Noorwegen
Madeira
Komende maand zal mijn ouder stamceltherapie en chemo ondergaan en in quarantaine. Ik vind het leuk als we dan op afstand alvast een beetje kunnen brainstormen over de reis om de moed erin te houden.
We willen het liefste “de winter doorbreken” of “de zomer verlengen”, in het jaar 2025 ongeveer, of begin 2026. Tot eind 2024 lopen de behandelingen nog, daarna kunnen we boeken omdat we dan weten hoe mijn ouder zich voelt.
We vinden het voor de gemoedsrust wel belangrijk dat er een aardige (medische)infrastructuur is. We vinden mooie natuur belangrijk en kunnen aangepaste activiteiten doen, rekening houdend met een aangepaste mobiliteit. Dat betekent momenteel: tussendoor kunnen rusten. Verder vinden we een rijke cultuur en lekker eten belangrijk

We willen zo ongeveer 2-3 weken gaan maar alles valt te regelen. Budget hebben we niet echt. Maar rond de 10k moeten we even nadenken

Bokt heeft altijd wel een briljant idee, dus ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen! Van het weekend kwam naar voren dat het een kinderdroom was om naar Canada te gaan. Mijn angst is alleen dat er teleurstelling zal zijn als we niet alles kunnen doen. Raften op een wilde rivier zie ik momenteel niet gebeuren haha. Ik vind het zielig om een snoepje voor te houden en dan het bericht te geven dat 80% niet kan in Canada.
Zoals jullie merken probeer ik bepaalde informatie weg te laten. Ik apprecieer een bepaalde mate van anonimiteit. Dus als je mij herkent, zou ik het prettig vinden als je mij in die wens respecteert want ik heb geen behoefte dit te bespreken.