Wij gaan deze zomer voor de tweede keer naar Centerparcs park de Eifel, in jawel de Eifel haha. Vernieuwd CP park wat echt midden in de natuur ligt ook met uitvalswegen alle kanten op in de Eifel en ondanks dat het Centerparcs is, is het niet zo extreem zoals de parken in Nederland qua drukte vind ik (er is meer ruimte) en ook qua kosten zijnde Duitse CP parken voordeliger tov die in bijvoorbeeld Nederland. Vanuit je huisje loop je daar ook vrijwel meteen de bossen in bv. Wij gaan ook altijd naar dit soort parken met onze grote hond - geloof dat 2 hondjes ook welkom zijn - en hebben dan het VIP huisje, zodat we ook nog van wat luxe kunnen genieten, heerlijk hihi. Maar dat is persoonlijk natuurlijk en wat je budget is ook e.d.
Veel bekendere dorpjes/steden in die omgeving zullen wel drukker zijn in de zomer, denk aan Cochem e.d. dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Qua wandelen kun je er wel echt alle kanten op en is er vanalles te zien en beleven (de geschiedenis rondom het ontstaan van de Eifel met de Vulkaanmeren e.d. is ook erg tof < je kunt er veel vulkaanmeren vinden). Echt bergen zijn er niet, maar het hele Eifel gebied is enorm heuvelachtig met echt wel flinke hoogteverschillen, wat de omgeving alsnog heel erg mooi maakt
Ik ben sowieso an zich sowieso gek op het Eifel gebied, maar DL is natuurlijk enorm groot en er zijn zoveel opties dus je kunt wat dat betreft alle kanten op. Voor ons ligt de Eifel lekker kortbij - 1 tot 2uurtjes rijden - maar ik wil ook nog wel eens graag dieper Duitsland in nog in de toekomst (dus ga even meelezen voor tips). Schwarzwald of meer naar het zuiden naar de Bergen en meren, richting de grens met Oostenrijk enz.
“She thought a lot about forward movement these days— and standing still. Sometimes, even if you were peddling for all you were worth, it was hard to tell if you were getting anywhere. But every day she told herself she was making this work. She would makes this work. She kept her dreams small, so they were reachable.” — Mary e. Pearson