korte trip naar londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8319
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:37

Ok misschien raar, maar ik vond t altijd leuk een beetje door Harrod's te lopen en ook langs de buitenkant, waar de limousines parkeren om iemand op te halen :')

Notting Hill, Buckingham Palace etc staan hierboven aangegeven

paddington

Berichten: 2472
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:52

Wat een leuk vooruitzicht en Londen zal je echt niet tegen gaan vallen.

Wij gaan minimaal 1 x in het jaar naar Londen en met Pinksteren zitten we er weer.

Voordeel van met de Oysterkaart reizen is dat je niet steeds je bankpas moet pakken en al is Londen een geweldige stad ook daar zijn zakkenrollers.

Het metrosysteem is eigenlijk best simpel en deze rijden zeer regelmatig.
Maar ik vind de bus altijd net iets leuker omdat we meer van Londen zien.

Zebrastreep

Berichten: 9823
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:52

Harrods is ook een hele beleving , en de gift shop bevat nog wel betaalbare producten. En extreem dure spullen kijken is altijd wel leuk.

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 20:01

mystery1980 schreef:
betalen doe ik persoonlijk het liefste gewoon cash, 1x pinnen of langs het wisselkantoor.
Dan kom je thuis niet voor de verrassing dat er veel te veel is afgeschreven. Maar ik loop er wel tegenaan dat alles vantevoren gereserveerd moet worden en dat doet wel afbreuk aan de spontaniteit vind ik.


London is juist allemaal erg pin-gericht. Ik had gepind maar eigenlijk nooit iets contants betaald. Oyster-kaart is ook niet meer nodig, je kan je pinpas gebruiken (al werkte mijn ASN niet, maar ING werkte wel).

wiifke

Berichten: 1476
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:10

Als je van een beetje spanning houdt, dan zijn de London Dungeons ook echt een aanrader! Verder is er al heel veel genoemd zie ik wel :)

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 13:31

paddington schreef:
Wat een leuk vooruitzicht en Londen zal je echt niet tegen gaan vallen.

Wij gaan minimaal 1 x in het jaar naar Londen en met Pinksteren zitten we er weer.

Voordeel van met de Oysterkaart reizen is dat je niet steeds je bankpas moet pakken en al is Londen een geweldige stad ook daar zijn zakkenrollers.

Het metrosysteem is eigenlijk best simpel en deze rijden zeer regelmatig.
Maar ik vind de bus altijd net iets leuker omdat we meer van Londen zien.


Zakkenrollers zijn niet de enige reden voor de kaart, als ik zelf pin is de rekening ook altijd snel leeg. Daarom is zo'n kaart voor mij ook handig, als het dan op is wat erop staat heb ik dat tenminste gelijk in de gaten en niet pas thuis.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 13:33

Century schreef:
mystery1980 schreef:
betalen doe ik persoonlijk het liefste gewoon cash, 1x pinnen of langs het wisselkantoor.
Dan kom je thuis niet voor de verrassing dat er veel te veel is afgeschreven. Maar ik loop er wel tegenaan dat alles vantevoren gereserveerd moet worden en dat doet wel afbreuk aan de spontaniteit vind ik.


London is juist allemaal erg pin-gericht. Ik had gepind maar eigenlijk nooit iets contants betaald. Oyster-kaart is ook niet meer nodig, je kan je pinpas gebruiken (al werkte mijn ASN niet, maar ING werkte wel).


Ik heb maar 1 pin pas dus als hij het niet doet zit ik in de knel. Vandaar ook graag contant bij me.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 13:33

wiifke schreef:
Als je van een beetje spanning houdt, dan zijn de London Dungeons ook echt een aanrader! Verder is er al heel veel genoemd zie ik wel :)


ja ook leuk inderdaad, heb hem aan mijn lijstje toegevoegd.