Ik ben een beetje aan het oriënteren voor een rondreis van 2 tot 4 weken door Zuid-Europa deze lente of zomer, met een huurauto.
Nu hoor ik van veel mensen dat Portugal erg mooi en leuk is om dit te doen. Maar ik sta ook open voor andere landen. Heeft iemand tips voor mij? Qua landen, routes, bezienswaardigheden.
Mijn vereisten zijn:
- Het moet er een beetje lekker weer zijn (dat je kunt zwemmen en lekker zonnen etc)
- Het moet enigszins betaalbaar zijn (ik vind bijvoorbeeld ook Noorwegen of Zweden erg mooie landen, maar dit past niet binnen mijn budget. Afhankelijk van de geschatte kosten ga ik iets langer of korter; ik vind het oké om op campings, hostels of goedkopere airbnbs te slapen, luxe hotels hoeven niet, ook zelf koken etc vind ik prima).
- Ik wil vooral mooie natuur zien, dus de drukke/grote steden wil ik vermijden

- Qua autorijden: ik heb pas sinds een half jaar mijn rijbewijs, dus het moet wel een beetje te doen zijn qua routes, hoewel ik niet heel bang ben om te rijden. Ik wil daarin juist het avontuur aan gaan

- De route moet bij één vliegveld beginnen en één ander vliegveld uitkomen (bij voorkeur)
Ik zat te kijken bijvoorbeeld vanaf Faro naar Porto rijden, en onderweg wat mooie nationale parken meenemen. Maar ik weet niet hoe realistisch dat is

En ik wil het alleen gaan doen. Zijn er meer mensen die dat gedaan hebben?
Tips zijn welkom!