Tips gevraagd Andalusië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Tips gevraagd Andalusië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 13:43

Mijn vriend en ik gaan in mei voor 11 dagen naar Zuid-Spanje (incl. vliegen, dus we hebben 9 volle dagen). We vliegen naar Malaga en hebben vanaf daar een auto gehuurd. We willen graag naar Córdoba, Granada en Sevilla. We willen in ieder geval het Alhambra en de Mezquita bezoeken. Een dagtrip Ronda lijkt ons ook gaaf. Hebben jullie tips, aanraders, afraders? Hoeveel dagen waar...? :D

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Tips gevraagd Andalusië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 00:18

Malaga zelf is een hartstikke leuke stad. Hebben jullie al overwogen om de Camanito del Rey te lopen? Dat vond ik echt een hele belevenis!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Tips gevraagd Andalusië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 10:49

Dank voor de tip, lijkt me zeker een bijzondere belevenis!

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Tips gevraagd Andalusië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:53

Vergeet Cadiz en Setenil ook niet, twee mooie plekken in die omgeving :)

Fenn

Berichten: 6140
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Tips gevraagd Andalusië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:40

Toffe rondreis. Camito del Rey vond ik ook heel mooi. Aanrader om een toer te boeken voor het Al Hambra. Zijn relatief goed te betalen en scheelt veel wachttijd.

Ronda is leuk, maar ben je met een middag/dag struinen wel uitgekeken. Dus kan je ook goed doen zonder dat je daar overnacht, maar wel doorreist. Ligt trouwens in een leuke omgeving, dus optie is ook iets daar buiten een mooie overnachting te zoeken en nog even wat bergen op te snuiven.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Tips gevraagd Andalusië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 22:56

Nerja :j

NienkeThella

Berichten: 96
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 00:02

Caminito del Rey, Ronda en Nerja inderdaad! Echte aanraders!

Als jullie van een actieve vakantie houden kan ik ook aanraden om de “river walk” in Benahavís te doen. Je klimt en zwemt dan zo’n 2.5 km met de rivier Guadalmina mee. Ik heb dit zelf vorig jaar gedaan en het was prachtig! Je komt langs kleine watervallen en heel mooie grotten. Het is prima op je eigen houtje te doen, maar je kunt ook een gids inhuren. Waterschoenen zijn wel een must.

Mochten jullie nog willen paardrijden kan ik Riding Fun in the Sun in Casares erg aanraden *D Daar werk ik ‘s zomers al jaren. Ook aan te raden voor beginners.

Ik kom al zo’n 13 jaar elk jaar in Zuid-Spanje (regio Estepona/Marbella) dus laat maar weten voor meer aanraders :o :D

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 16:45

Ik volg!
Ga eind mei/begin juni voor 17 dagen naar Andalusie.
Vliegen naar Malaga en willen in ieder geval naar Sevilla en Granada (Alhambra).
Verder ook een paar dagen aan de kust voor het strand. Maar geen massa en flats. Tips voor een leuke omgeving?

Daarnaast houden we normaal van een sportieve vakantie (wandelen) afgewisseld met stadjes en lekker eten. Alleen ben ik dan 4,5 maand zwanger en weet ik dus niet hoe actief deze vakantie kan zijn.
Is de Caminito del Rey bijvoorbeeld nog te doen? Lijkt me wel erg mooi!

Laure
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:30

Als je het ook ziet zitten om iets zuidelijker te gaan is de Koninklijke Andalusische rijschool in Jerez de la Frontera ook zeker aan te raden.


Nog verder zit het dorpje El Rocio. Dit bedevaartsoors wordt jaarlijks door een miljoen pelgrims bezocht en grenst aan een nationaal park. Het is een rustig, klein stadje, maar met Pinksteren verandert het volledig. Er is geen asfalt, elke straat heeft een paddock en veel transport is te paard. ik heb er een Spanjaard dressuur zijn trainen in het midden van de straat :) Het heeft veel weg van een leuk westernstadje. Veel is er verder niet te zien.
Zelf heb ik een paardrijvakantie gedaan met Sierra trails in het Sierra Nevada gebergte op 1u van Malaga. Ze doen ook dagritten. Paarden worden daar super behandeld en de eigenaars zijn Brits. https://www.spain-horse-riding.com/

insun
Berichten: 677
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:41


Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Tips gevraagd Andalusië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 20:21

Zebraatje, de Camanito del Rey is (in goede gezondheid) met 4,5 maand zwangerschap prima te doen. Je het de route zonder gids met een uur gelopen. Met gids doe je er zo’n 2 uur over maar dan krijg je dus overal uitleg en het wandeltempo ligt erg laag.

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:08

Nadir schreef:
Zebraatje, de Camanito del Rey is (in goede gezondheid) met 4,5 maand zwangerschap prima te doen. Je het de route zonder gids met een uur gelopen. Met gids doe je er zo’n 2 uur over maar dan krijg je dus overal uitleg en het wandeltempo ligt erg laag.


Dat is goed om te horen :) Dankjewel.

Binnenkort dan maar kaartjes reserveren voor Camanito del Rey en het Alhambra.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:43


Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:23

eva1969 schreef:
Dit is een heel gaaf park om te wandelen : https://www.torcaldeantequera.com/
Hier kan je superleuk verblijven en vlakbij de Caminito del Rey https://fincamalaga.com/?lang=nl


De finca ziet er leuk uit! En het park ook.
Is het meer al zwembaar in mei/juni? Ik wil eigenlijk huisje met zwembad, maar als je kan zwemmen in het meer is het ook goed.

De caminito del Rey is al bijna vol in mei/juni als je individueel wil wandelen en niet met een groep!
https://www.caminitodelrey.info/ Snel reserveren dus als je daar zelf heen wil gaan. Voor de dagen dat wij evt willen gaan alleen nog maar beschikbaar om 8.50 uur. Dus dat wordt vroeg opstaan op vakantie. En dus ook vlakbij daar verblijven.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:26

Zebraatje schreef:
De finca ziet er leuk uit! En het park ook.
Is het meer al zwembaar in mei/juni? Ik wil eigenlijk huisje met zwembad, maar als je kan zwemmen in het meer is het ook goed.

Je zou het even na moeten vragen. Toen wij er waren, ik dacht 2018 mocht je in het meer direct bij de Finca gelegen niet zwemmen i.v.m. de toen al 5 jaar aanhoudende droogte. In een meer verderop, klein stukje met de auto, mocht je toen wel zwemmen. Wij waren er toen in de zomervakantie dus mei/juni geen idee hoe het dan is.