Wij willen heel graag naar Indonesië voor 3 weken dit jaar, maar we twijfelen nog erg over de maand en over de locatie.
Op bokt heb ik wel het één en ander kunnen vinden over ervaringen in Indonesië, maar dit ging voornamelijk over Bali en hier willen we juist niet heen

Maar ik ben op zoek naar nóg meer ervaringen

Wat willen we graag:
* Aankomst in de maand april óf in de maand september (wat zijn jullie ervaringen qua natuur en weersomstandigheden? Mij lijkt de natuur op z'n mooist in april en wat minder in september ivm de droogte, maar hebben jullie dit ook ervaren?)
* Het liefst willen we op een motorscooter rondreizen, maar ik lees geen ervaringen over 'one-way rental'. Alleen dat de motorscooter weer terug moet naar het beginpunt en dat willen we juist niet. We hebben dit in Vietnam ook gedaan en deze vrijheid is ons heel goed bevallen.
Wie heeft er een (motor)scooter gehuurd in Indonesië, waar waar dit en kon je deze ergens anders weer inleveren?
* We willen dolgraag snorkelen met reuzenmanta's en als het mogelijk is met walvishaaien.
* De eilanden Java en Flores hebben we nu in ons vizier, eventueel Lombok nog. Maar ook Sulawesi of Raja Ampat lijkt ons erg mooi, maar dit ligt meer uit de richting. Sumatra staat ook op de lijst vanwege de mooie natuur en vele dieren

Wie heeft er goede tips voor ons en vind het leuk om ervaringen te delen? Het delen van foto's wordt ook altijd erg gewaardeerd