Camping-tips EU met hele kleine kids

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Camping-tips EU met hele kleine kids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 17:36

Lieve Bokkers,

Voorheen vlogen manlief en ik, echter zie ik dat nu (even) niet zitten met straks 2 kleine mannetjes (eentje nu nog in de buik) van dan 2 en de ander ergens tussen de 4/6 maanden.

Als kind ging ik altijd met mijn ouders naar de camping en dat waren mooie tijden, zij hebben een eigen caravan. Wij willen een sta-caravan/luxe tent of iets in die richting huren dit jaar op een leuke kind-vriendelijke camping ergens in de EU (land laten wij volledig los maar ivm de kleintjes is minder ver rijden altijd fijn, dus niet onderin Italië). Benelux, Frankrijk, Duitsland, Noord-Italïe, Oosterijk, etc (of een veilig Balkan-land mag ook).

De periode zal eind aug/sept worden, als de twee hondjes meekunnen is dat mooi meegenomen, maar hoeft niet.

“Minimale” eisen zijn toch wel een zwembad, mooie omgeving waar we het één en ander kunnen bezoeken (stadje en andere bezienswaardigheden), kunnen fietsen en lekker kunnen eten. Speeltuintje voor het oudste mannetje en dan vermaken wij ons wel. Enige eis van manlief is eigen sanitair (die heeft ook nog nooit gekampeerd, dus krijgt het horror-ik-moet-met-mijn-wc-rol-over-de-camping-lopen er niet uit), ah fijn, so be it. :D

Ik zit zelf al druk te googelen want mijn gevoel
zegt dat de tijd dringt, maar wie heeft er goeie tips? :)
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 03-01-24 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

VenoSnorlax

Re: Camping-tips EU met hele kleine kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 17:38

Ik heb het hier altijd enorm naar mn zin gehad vroeger:

https://www.laquercia.it/nl

Wel aan de duurdere kant maar bovenin italie met veel vermaak

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 17:47

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:05

Wij zijn een paar jaar geleden (hetzij zonder kind) naar de Toscaanse kust geweest: https://www.paraduresort.com/en/
Echt een heerlijke plek, fijne chalets, met zandstrand en zwembad en genoeg vermaak voor de kleintjes. We vonden het de jaren erop alleen zo schreeuwend duur (we zijn gebonden aan het hoogseizoen) dat we een tent hebben gekocht. Anders was ik graag nog een keer teruggegaan.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 18:07

Ik moet zeggen dat het ons nog meeviel, maar de vliegvakanties zijn natuurlijk ook sky-high geworden & koken moet ik thuis ook. :j

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:21

Wij hebben via Flower campings geboekt toen onze kinderen klein waren. Is ons altijd goed bevallen. Zit je wel in Frankrijk.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:23

Een capfun camping? Is altijd heel veel te doen voor kids, viel/valt ons altijd heel erg mee en zitten in heel wat landen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 18:23

Camping Birkelt in Luxemburg :j

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 00:22

Bedankt voor de opties so far, ik ga mij er eens in verdiepen. :)

Heel veel vertier qua animatie enzo zullen de ukkie’s nog niet nodig hebben, de oudste kan ook niet zelfstandig over de camping gaan zwerven maar met een peuterbad en speeltuintje komen wij al een heel eind.