Winterzon bestemming tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Winterzon bestemming tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 10:53

Ik ben er heel vroeg bij en kijk vast voor volgend jaar :') we willen naar een plek met zon en we willen ongeveer 10 dagen gaan dus het lijkt me niet handig om bijvoorbeeld naar Costa Rica te gaan, liever ergens waar je prima op een plek zit. Een plek waar het ook makkelijk kan om zelf een auto te huren om op pad te gaan.

Ik hou van afwisseling, strand, natuur, groen, bergen, watervallen, wandelen, zonneschijn, niet mega toeristisch(maar op elk toeristisch eiland zijn rustige plekken). Ik ben qua winterzon bestemming 3x op Tenerife geweest, een keer op La Palma, Bonaire, Florida en op Madeira. .

Op zich sta ik ook open voor tips of ervaringen voor plekken waar ik al ben geweest ;) ik sluit deze plekken namelijk niet uit. Maar ook voor accommodaties, wie weet ben jij op een plek geweest waar je sowieso nog een keer terug wil :D

Ik dacht ook aan Bali daar hoor ik veel goeds over maar daardoor ben ik ook bang dat het heel erg toeristisch is, hoewel er daar vast ook plekken zijn die minder toeristisch zijn? Daar rijden ze wel links wat ik ook wel spannend vindt en ik lees ook dat zelf rijden wordt afgeraden

Katja

Re: Winterzon bestemming tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:10

Op Bali heb je echt voor weinig geld een chauffeur die je de hele dag overal brengt waar je maar wilt zijn. Zelf rijden is inderdaad niet handig. Ik zou zelf Bali echt te ver vliegen vinden voor 10 dagen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 11:16

Katja schreef:
Op Bali heb je echt voor weinig geld een chauffeur die je de hele dag overal brengt waar je maar wilt zijn. Zelf rijden is inderdaad niet handig. Ik zou zelf Bali echt te ver vliegen vinden voor 10 dagen.

Hoe gaat dat dan met een chauffeur? Blijft hij de hele tijd ergens wachten tot je terug bent van een wandeling bijvoorbeeld? Meestal bedenken we als we ergens zijn ook eind van de dag of we nog wel of niet uiteten willen en kijken dan nog waar we naartoe willen of dat we nog naar een supermarkt gaan oid. En hoe vindt je iemand die betrouwbaar is, ook handig om te weten voor mochten we er ooit nog naartoe gaan.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 02:30

Ik zou ook niet helemaal naar Bali vliegen voor 10 dagen. Je bent toch al gauw 3 dagen kwijt aan reizen.
Suggesties vind ik lastig. 10 dagen is net te kort voor de echte zonnige bestemmingen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 09:36

Ik zou er eventueel nog wel dagen bij kunnen plakken zodat het twee weken wordt, maar dan moet het wel betaalbaar blijven.

Overigens heb ik op Tenerife gewoon in de zee gezwommen in de winter :P dat vind ik in vergelijking met Nederland wel een zonbestemming

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:01

moonsparkle schreef:
Katja schreef:

Hoe gaat dat dan met een chauffeur? Blijft hij de hele tijd ergens wachten tot je terug bent van een wandeling bijvoorbeeld? Meestal bedenken we als we ergens zijn ook eind van de dag of we nog wel of niet uiteten willen en kijken dan nog waar we naartoe willen of dat we nog naar een supermarkt gaan oid. En hoe vindt je iemand die betrouwbaar is, ook handig om te weten voor mochten we er ooit nog naartoe gaan.

Voor Bali kun je de Grab app downloaden werkt perfect! Denpasar is inderdaad toeristisch, Ubud is ook heel mooi en vandaar kun je veel mooie 'bezienswaardigheden' bekijken.
Maar 10 dagen is inderdaad best kort voor zo een lange reis

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 21:31

Iemand anders nog tips :D ?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 21:59

Wij zijn vorig jaar in november naar Thailand geweest.. is denk ik net wat minder lang vliegen dan Bali.
Wij deden wel een groepsrondreis.
Maar je kunt daar natuurlijk ook gewoon zelf op pad. Heb ik jaaaaren geleden ook gedaan
Verder gaan wij graag naar Curaçao en Dominicaanse Republiek in de winter.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 22:50

Sure_lee schreef:
Wij zijn vorig jaar in november naar Thailand geweest.. is denk ik net wat minder lang vliegen dan Bali.
Wij deden wel een groepsrondreis.
Maar je kunt daar natuurlijk ook gewoon zelf op pad. Heb ik jaaaaren geleden ook gedaan
Verder gaan wij graag naar Curaçao en Dominicaanse Republiek in de winter.

Ik zag toen je foto's, zag er erg mooi uit! Hoe is het met de veiligheid want daar lees ik wel verschillende dingen over

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:17

Over welk land gaat nu je vraag?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 23:24

Sure_lee schreef:
Over welk land gaat nu je vraag?

Sorry Dominicaanse Republiek :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:43

Haha geeft niks.
Wij hebben ons daar geen moment onveilig gevoeld. Kijk, sommige stukken in de hoofdstad Santo Domingo kun je beter vermijden. Maar dat soort plekken heb je in NL ook ontzettend veel in de grote steden.
De vakantie aanbieders vinden het wel prima dat mensen nog denken dat het onveilig is want dan boeken ze alles bij hen georganiseerd.
Een paar jaar terug wilden wij een auto huren maar volgens de reisleiding was dat echt onverantwoord en je kon ook niet zomaar een kaartje kopen voor de boot naar eilandjes zeiden ze. Was echt niet waar!
Vervolgens hebben we de auto gewoon via de receptie van het hotel geregeld en was echt super leuk.
In april hebben we ongeveer een maand met een auto allemaal leuke plaatjes en natuur bezocht.
Woensdag gaan we dat weer doen.
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 01-01-24 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:43

DR heb ik geen ervaring mee, maar je kunt beter Azië aanhouden als je low-budget wilt maar toch wat wilt zien :P
Ik zou dan denk ik Bali en Lombok aanbevelen, Bali vanwege het mooie binnenland en Lombok vanwege de mooie stranden. En dan kun je nog Nusa Penida als tussenstop doen.
Ik weet niet wat je budget is, maar ik kan je wel helpen om uit te zoeken evt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:49

Even snelle berekening:
Vliegticket €800.- x 2= €1600.-
Hotel Bali: €90.- 6 dagen.
Nusa Penida: €53.- 2 nachten
Lombok: €132.- 5 nachten.

€1875.-
Voor 2 personen 2 weken. :P

You're welcome :P

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:51

Bali vonden wij echt niks en die chauffeur bracht je ook niet waar je heen wilde :roll:

Ik zou eerder voor Thailand gaan. Makkelijk te bereizen met bus of trein. Genoeg te zien en te beleven.
Prachtige stranden/eilanden, lekker eten.
Wij gaan nu voor 12 dagen en dat vinden wij lang zat :o

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 23:53

Thailand kan idd ook, dan zit je ong aan hetzelfde budget als wat ik hierboven heb benoemd.
Wij hebben zelf Bali vermeden evenals de Gili eilanden vanwege de drukte. Wij zijn enkel op Lombok gweest waar het echt heel erg rustig is, maar de natuur is wel wat minder dan op Bali. Wat wij wel heel leuk vonden was om daar gewoon random rond te rijden op de scooter. Dat was enkel rond de hoofdstad wat chaos, maar daarbuiten helemaal niet.

Nja mocht je hulp nodig hebben voor Azië dan wil ik je met alle liefde helpen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 08:56

Earth schreef:
Even snelle berekening:
Vliegticket €800.- x 2= €1600.-
Hotel Bali: €90.- 6 dagen.
Nusa Penida: €53.- 2 nachten
Lombok: €132.- 5 nachten.

€1875.-
Voor 2 personen 2 weken. :P

You're welcome :P

Bedankt! Dat is goed te doen qua prijs. De prijs ligt natuurlijk wel aan wanneer je precies weggaat. Zoals in de op staat twijfel ik wel over Bali vanwege de drukte en dat je dus zelf niet kan gaan waar je wil omdat zelf rijden niet echt aan te raden is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 08:58

noordje schreef:
Bali vonden wij echt niks en die chauffeur bracht je ook niet waar je heen wilde :roll:

Ik zou eerder voor Thailand gaan. Makkelijk te bereizen met bus of trein. Genoeg te zien en te beleven.
Prachtige stranden/eilanden, lekker eten.
Wij gaan nu voor 12 dagen en dat vinden wij lang zat :o

Wat is jouw reisschema dan voor 12 dagen?

Wij houden wel van afwisseling als in, een dag niks doen/strand/boekjes lezen bij de accomodatie en de volgende dag bijvoorbeeld hiken.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:55

We willen eerst een dag of 3 naar de River Kwai gaan en dan afzakken naar het zuiden. Koh Lanta en/of omliggende eilanden.
Scooter huren voor een dag of wat. We vermaken ons wel.
Mijn man houdt niet van de hele dag op strand liggen. Maar snorkelen is ook heel tof daar.
Terugreizen vanaf Phuket.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:44

Ik ken dus wel weer hele goede verhalen van privé chauffeurs in Bali haha. En zelf rijden kan prima hoor, het vergt wat aanpassing maar als je gewoon rustig aan doet en je bent niet snel bang of gestrest in het verkeer, kan het prima.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 21:09

Wij hebben ook echt alleen maar goede ervaringen met de grab chauffeurs!