Tolbadge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Tolbadge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 12:56

Wij gaan komende zomer naar Frankrijk en mijn vraag is of zo'n tolbadge nou echt een must is.
We hebben geen creditcard en die schaf ik persoonlijk liever ook niet aan (kan dat evt. voor een korte periode?), maar als het nou echt heel veel sneller gaat, dan is dat wel een overweging waard.
Kun je verder gewoon overal contant of met pin betalen?
Het is 10 jaar geleden dat we in Frankrijk zijn geweest en toen hebben we ons prima gered zonder, maar nu wel 2 kids (en met caravan).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:58

Je kunt gewoon contactloos met je pinpas betalen, dat hebben wij afgelopen jaar gedaan zonder problemen. Contant was ook mogelijk, maar geloof dat niet elk poortje dat nog heeft. Goed op de borden kijken.

fjordjes

Re: Tolbadge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:12

Je kan ook een prepaid creditcard kopen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:21

Gewoon contactloos met je pinpas inderdaad :j

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:25

Wij hebben wel een tolbadge maar gaan ook echt vaak naar Frankrijk.

Ik vind het persoonlijk wel een must want je kan nagenoeg gewoon doorrijden. Je hoeft dan niet meer aan te sluiten in die rijen, maar je kan altijd die linkerkant nemen.
Het gaat echt een stuk sneller dan de gewone poortjes, zeker als je in de zomer(drukte) gaat.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 14:44

Wij hebben ook een tolbadge en ik vind het echt een hoop tijd schelen als je in het hoogseizoen gaat. Ik zie toch vaak rijen bij de andere poortjes, zonde van de tijd.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:12

In het hoogseizoen vind ik het ook echt een must! Ideaal, je hoeft niet aan te sluiten en kunt zo doorrijden. Die van tegenwoordig kan je ook in Italië gebruiken mocht je daar een keer heen gaan.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:14

Wij gaan vaak naar Frankrijk maar hebben nog nooit een tolbadge aangeschaft. We hebben ook nog nooit problemen ervaren met de gewone poortjes, we zijn er altijd zo doorheen. We betalen gewoon contactloos met de pin.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:23

Wij wonen in Frankrijk en daarvoor was ons huis voor de vakantie. Nooit een tolbadge gehad. We hebben ook nooit lang voor de tol hoeven wachten, ook niet in het hoogseizoen. Betaald altijd met creditcard, maar zag dat het nu ook met de gewone bankpas kan.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:28

Ik ben afgelopen 2 jaar een paar keer in Frankrijk geweest.
Maar buiten de vakantieperiodes.
Met je pinpas is het zeer eenvoudig door de tolpoortjes heen te komen.
Je hoeft zelfs je pincode niet in te toetsen.
Maar geen idee hoe druk het is als jullie naar Frankrijk toerijden.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:49

Wij hebben er ook 1 en ik blijf het een uitkomst vinden. Wij reizen natuurlijk wel alleen in het hoogseizoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:53

Wij hadden de creditcard van mijn ouders geleend en konden met de creditcard zo alle rijen voorbij rijden bij de tol. Later gewoon via iDeal overgeboekt wat er was afgeschreven.
Ging echt top. Die tolbadge is ook handig, maar niet als je maar één keer naar Frankrijk gaat, die koop je naar mijn idee wel voor meerdere jaren.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:54

Ik vind het echt ideaal. Lekker snel door, geen stress met kaart of soms kleingeld.

Rechtstreeks via Fulli is de kaart gratis en het abonnement voor een aantal maanden ook. Ik vind het de kosten echt waard. Noodzakelijk is het natuurlijk niet, maar het blijft wel leuk om langs de rijen heen te rijden :D

https://www.fulli.com/nl

Werkt trouwens ook in Italie en Spanje.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 20:03

Wij zijn nu met de camper in Spanje en reizen ook vaak door Frankrijk.
Wij hebben bipandgo badge vinden het heerlijk overal doorrijden voor relatief weinig geld

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 20:26

Ik verbaas me er zo over dat iedereen het heeft over rijen in het hoogseizoen. Wij rijden altijd in de schoolvakanties, en we hebben nog nooit in rijen gestaan. Hooguit 1 of 2 andere auto's voor ons, wat met het contactloze betalen tegenwoordig super snel gaat. Alleen een enkele keer achter iemand gestaan die het niet snapte of er slecht bij kon. Maar dat kost dan ook hooguit 3 minuten ofzo.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:22

Ik ben juist verbaasd over de mensen die vinden dat het snel gaat zonder de tolbadge haha.
Zelfs in het niet hoogseizoen staan er weleens rijen.

Maar voor mij echt niets anders meer. Die van mij is nu leeg, ik ga zeker een nieuwe aanschaffen voor januari.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:00

Een must? Nee. Heel handig? Ja! Ideaal om zonder stoppen door sommige poortjes te kunnen rijden. *\o/*

Geen creditcard is trouwens ook geen probleem, die hebben we ook nooit gehad. Enige nadeel daarvan is dat je vaak niet op de bonnefooi bij campings en hotels kunt aankloppen omdat dat vaak allemaal op creditcard gaat. We hebben wel eens met een paar puppy ogen het uiteindelijk met een bankpas ergens mogen betalen, maar veelal hebben we toch maar gewoon op voorhand of onderweg ergens online iets geboekt om dat probleem te vermijden.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 22:32

Dank voor alle reacties. We gaan idd in het hoogseizoen en ik durf niet te zeggen of we de komende jaren er weer heen gaan. Dat is ook zeker een beetje afhankelijk van hoe het volgend jaar weer bevalt.
We hebben de camping al wel geboekt, tussenstop gaan we ook nog boeken van tevoren, dus we zijn niet afhankelijk van een creditcard om de camping te betalen gelukkig.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 22:34

Renee1991 schreef:
Wij hadden de creditcard van mijn ouders geleend en konden met de creditcard zo alle rijen voorbij rijden bij de tol. Later gewoon via iDeal overgeboekt wat er was afgeschreven.
Ging echt top. Die tolbadge is ook handig, maar niet als je maar één keer naar Frankrijk gaat, die koop je naar mijn idee wel voor meerdere jaren.
dat is ook een idee, maat dat hebben onze beide ouders niet, dus wordt lastig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:49

Celebi schreef:
Een must? Nee. Heel handig? Ja! Ideaal om zonder stoppen door sommige poortjes te kunnen rijden. *\o/*

Geen creditcard is trouwens ook geen probleem, die hebben we ook nooit gehad. Enige nadeel daarvan is dat je vaak niet op de bonnefooi bij campings en hotels kunt aankloppen omdat dat vaak allemaal op creditcard gaat. We hebben wel eens met een paar puppy ogen het uiteindelijk met een bankpas ergens mogen betalen, maar veelal hebben we toch maar gewoon op voorhand of onderweg ergens online iets geboekt om dat probleem te vermijden.

Wij konden afgelopen jaar juist heel vaak niet eens met de kaart betalen, alleen handje contantje :')

Maar waren vrijwel zonder uitzondering heel kleine campings :D

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:05

De bipandgo leen ik ook aan dochter kenteken veranderen en klaar.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 09:59

Dat kenteken is sinds dit jaar inderdaad een punt en meteen reden om toch over de tolbadge na te denken. Er is al een snelweg in Frankrijk en er komen er meer, waar geen tolpoorten meer zijn, maar scanners.

Zie dit artikel: https://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/202 ... -frankrijk

Natuurlijk kan je elke tolbadge gebruiken en niet alleen die van de ANWB.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:44

Wij hebben een tolbadge voor italie en frankrijk en het scheelt zoveel tijd bij de tolpoortjes. Ik ben echt heel blij dat we hem hebben aangeschaft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:24

Melia schreef:
Renee1991 schreef:
dat is ook een idee, maat dat hebben onze beide ouders niet, dus wordt lastig.

Niemand van vrienden oid die de creditcard wil uitlenen als je het netjes terugbetaalt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:29

Ik ben echt zo blij met die tolbadge. Doorrijden, geen gepruts met kaartjes en een voordeel op de slagboom loze peage stukken die je gemakkelijk kunt missen hoor je dan opeens een piep zonder dat je doorhad dat je moest betalen.

Zonder peage kom je ook overigens overal maar soms kost dat veel meer tijd. Ik probeer meest peage loos te rijden maar soms is het fijner om wel te doen.

Ik heb er een via de anwb, niet op kenteken en wissel tussen twee voertuigen daarmee