prompter schreef:Wij waren op een doordeweekse dag in het Speulderbos, het was niet druk

Goed om te weten als ik een keer heen ga. Wij gaan ook liever buiten de vakanties om in een doordeweekse dag.
Sure_lee schreef:Ik woon sinds 2 jaar in Harderwijk.
Ben bijna dagelijks op de Veluwe te vinden. Zowel te voet als te paard. Heerlijk om km's te maken en zoveel mooie stukken.
De laatste tijd trek ik er veel op uit om onderandere paddenstoelen te fotograferen.
[ [url=m/c33Jn7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0nhWPM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0XMjp3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5sYJh5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/86Q6WQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dQarTk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LqXkc3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/j71sJs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prachtige foto's
Ook zeer bijzondere paddenstoelen , heb de meeste nog nooit gezien die je op de foto hebt gezet. En ook dat gebouw is erg mooi! Zo ben ik ook spontaan bij een 'kasteel' beland. Vlak voordat je de postbank op gaat ( plaats naam kwijt). Wat is de allerlaatste foto voor paddenstoel? Het lijkt wel chocolade
Supervixen schreef:Ik woon zo ongeveer aan de Veluwezoom, ik loop vaak twee keer per week hard door alle bossen in de buurt en ik wandel er ook veel.
Mijn favoriete wildspot plek is het bos bij Terlet. Mijn vriend en ik zien hier 90% van de tijd wild.
Ook in de ochtend in het Deelerwoud zie je veel wild. De Loenermark is ook geweldig.
De wolf heb ik vorig jaar in de kroondomeinen gezien. Verder zo'n beetje alles gezien. Edelherten, damherten, zwijnen, vossen, slangen, dassen, boommarters, noem maar op.
Tijdens het hardlopen maak ik foto's in de bossen. Die zet ik op mijn insta.
Ik zie veel meer wild buiten park de hoge veluwe dan in dat park.
Pas 1 keer gezien, zeldzaamheid: zeearend bij het Deelerwoud.
[ [url=m/Rk4tZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vaak zie ik hazelwormen.
[ [url=m/qDW9Af.jpg]Afbeelding[/url] ]
Burlend damhert.
[ [url=m/Fr4vY9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vliegend hert, vrouwtje.
[ [url=m/wS1r7C.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wolf op 10m afstand.
[ [url=m/Xhp3Hs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Loenermark.
[ [url=m/wzgn24.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FSzalT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heerlijk om daar te mogen sporten , al moet ik ook niet klagen hoor! In Drenthe zit het vol met mountainbike route dus voor sporten woon ik vrij gunstig. Bij Terlet ga ik onthouden! Weet wel hoe je op de veluwezoom komt , maar niet dat daar ook nog een wildspot plek is. Ik heb op De Hoge Veluwe vooral in de maand augustus zeer veel wild gezien. Op één avond verdeeld over het park zeker meer al 50 edelherten en 2 zwijnen. Roofvogels blijven wel lastig! 2 weken geleden heb ik wel een grijze Kiekendief gezien , die blijken ook wel bijzonder te zijn. Al dacht ik eerst waarom vliegt er een meeuw in dit gebied
? Totdat een man naast mij super enthousiast werd en zei oh een grijze kiekendief!
Eigenlijk heel stom voor de wolf hoef ik eigenlijk helemaal niet naar de Veluwe. Binnen 20 min van mijn huis kun je ze ook al tegenkomen , maar ik vindt de sfeer op de Veluwe daarvoor toch leuker op de een of andere manier. Al lijkt dat gebied ook wel op de Veluwe. Gisteren is hier in de buurt een jonge wolf gespot en veel op de foto gezet.
En prachtige foto's
We hadden het er laatst nog over hoe eng het wel niet is om die grote kevers tegen te komen
En wat dichtbij zo de wolf , hij lijkt wel erg verbaast dat hij iemand tegenkomt. Hoe gaan jullie daarmee om? lijkt mij best spannend om dan alleen te lopen. Ik heb hier in de buurt al dat ik wel meer om mij heen kijk op rustige stukken ( al wil ik er graag wel één zien)
Goof schreef:Mijn man en ik hebben vorig jaar een stacaravan op de Veluwe gekocht, bij Putten.
We zijn er, mits het weer het toelaat, ieder weekend en alle schoolvakanties (ik werk in het onderwijs en mijn man werkt dan vanuit de caravan) van begin april tot eind oktober.
Het voelt echt als thuiskomen, de rust en stilte die ik er heb is heerlijk. Ik wandel erg veel (en hardlopen trouwens ook) in (alle hoeken van) het Speulderbos, maar ik ben ook weg van het Kroondomein en van de omgeving van Kootwijk.
Mijn man is weer gaan studeren en is over 2 jaar klaar, dan hopen we toch wel die kant op te verhuizen.
Oh wat heerlijk! Wij willen ook vaker er een weekend heen , ik moet mijn ouders nog wel iets meer overtuigen want samen is wel leuker dan alleen , al heb ik daar ook geen moeite mee.
Wat een fijn toekomstplan , hopelijk verloopt dat allemaal voorspoedig. De tijd gaat zo snel , 2 jaar is zo om.