Vakantiehuisje met oud en nieuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20573
Geregistreerd: 28-09-04

Vakantiehuisje met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 10:32

Hallo, wie heeft de gouden tip *\o/*

Wij willen 30 december tm 2 januari met vrienden in een vakantiehuisje doorbengen. Het gaat om 5 personen.

We wonen in Groningen, dus provincies Drenthe, Friesland, Overijssel en Gelderland kunnen. Het zou leuk zijn als er een jacuzzi bij het huisje zit maar dit is geen harde eis.

We willen wel vuurwerk afsteken dus dat moet op het park wel mogen

Wie heeft leuke ideeën? _/-\o_

Anoniem

Re: Vakantiehuisje met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:37

Wij hebben vorig jaar in Medemblik aan het IJsselmeer gezeten, mooi huisje met jacuzzi en hadden vanuit de jacuzzi prachtig uitzicht op het vuurwerk in het dorp.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Vakantiehuisje met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:42

Ik denk niet dat je veel parken gaat vinden waar je vuurwerk af mag steken. Veel parken liggen in/bij natuurgebied, en zijn juist in trek bij mensen die GEEN vuurwerk willen horen met Oud&Nieuw.

Oh, en 'We wonen in Groningen, dus provincies Drenthe, Friesland, Overijssel en Gelderland kunnen': Limburg en Brabant 'kunnen' natuurlijk ook best, want zo groot is Nederland nou ook weer niet. Zeg dan dat je maximaal twee uur wilt rijden :+

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Vakantiehuisje met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:50

Ik zou niet op zoek gaan naar een vakantiehuisje in een natuurgebied als je ook vuurwerk wil afsteken. Op de meeste parken en natuurgebieden is dit ook niet toegestaan.
Dan kun je beter naar een B&B ergens in de stad gaan kijken denk ik..

Anoniem

Re: Vakantiehuisje met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 10:59

Maar TS heeft het helemaal niet over een natuurgebied? :+

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:00

Relaxed schreef:
Maar TS heeft het helemaal niet over een natuurgebied? :+


Maar dat is wel waar de meeste vakantieparken liggen. :Y)

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Vakantiehuisje met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:28

En zelfs al zou het mogen, dan zou ik er niet van uit gaan dat het overal op het park mag. Ik heb even gegoogled, en bv Roompot zegt: 'Op sommige parken geldt tijdens de jaarwisseling een uitzondering [voor het afsteken van vuurwerk]. Indien dit het geval is, wordt er een centrale plaats aangewezen.'

Oftewel, je zult niet bij je huisje mogen knallen. Wat ook heel logisch is ivm verzekering, schade en brandgevaar voor het park.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Vakantiehuisje met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:39

Weet niet of het op elke Centerparks park mag, maar daar mocht je eerst altijd vuurwerk afsteken bij je huisje.
Die hebben vaak ook luxe huisjes met jacuzzi.

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Vakantiehuisje met oud en nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:02

Op de website van Centerparcs staat dat alle parken volledig vuurwerkvrij zijn, ook met Oud&Nieuw

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:19

Foaly schreef:
Op de website van Centerparcs staat dat alle parken volledig vuurwerkvrij zijn, ook met Oud&Nieuw


Dan hebben ze dat veranderd sinds de laatste keer dat ik er was met oud en nieuw, jammer was altijd erg leuk.

kanniet
Berichten: 1071
Geregistreerd: 09-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:24

Europarcs, De Hommelheide in Limburg, Susteren. oa. zwembad en sauna op het park aanwezig, én, zover ik geïnformeerd ben, mag je op een aangewezen stuk vuurwerk afsteken.

Het smalste stukje Nederland...België en Duitsland ongeveer 10 km rijden ervandaan.

https://www.europarcs.nl/vakantieparken ... eAQAvD_BwE