Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Is winterberg een optie? Wij konden afgelopen jaar niet in ons appartement in Oostenrijk terecht en zijn met 6 volwassenen en 2 jonge kinderen een week naar winterberg geweest buiten het seizoen. Op het park is animatie en een zwembad. En de skiërs hebben sochtends wat afdalingen kunnen maken.
Is het net zo mooi skiën als in andere wintersportgebieden? Nee dat niet. Maar het was super betaalbaar (1200 euro voor een 12 persoonshuisje met sauna er in. En de pistes vielen ons allemaal niet tegen. En met de kinderen wil je toch niet al te lang weg blijven.
Marjo schreef:Voor €1000 op wintersport met drie personen is een erg beperkt budget, maar begrijp ik goed dat je kind niet gaat skiën en jij ook niet?
In veel gebieden zit je met je skipas namelijk al ruim op de helft als je een week gaat.
Maar je zou eens kunnen kijken naar Center Parcs Hoch-Sauerland? Daar hebben ze iig een zwembad
Marjo schreef:Het lastige is, dat je in die gebieden geen sneeuwzekerheid hebt. Wil je dat wel, dan ben je min of meer genoodzaakt om richting Oostenrijk te gaan en dan zit je al gauw op 900-1000km enkele reis. De vraag is dan een beetje of je dat ziet zitten.
Wij komen bv al járen in Abtenau, wat een mooi skigebied is, en waar je kan uitwijken naar het skigebied Dachstein-West of de Postalm waar altijd wel sneeuw ligt.
x_Anne_x schreef:capopjekop schreef:Is winterberg een optie? Wij konden afgelopen jaar niet in ons appartement in Oostenrijk terecht en zijn met 6 volwassenen en 2 jonge kinderen een week naar winterberg geweest buiten het seizoen. Op het park is animatie en een zwembad. En de skiërs hebben sochtends wat afdalingen kunnen maken.
Is het net zo mooi skiën als in andere wintersportgebieden? Nee dat niet. Maar het was super betaalbaar (1200 euro voor een 12 persoonshuisje met sauna er in. En de pistes vielen ons allemaal niet tegen. En met de kinderen wil je toch niet al te lang weg blijven.
Voor ons wel. Heb t idee voor m'n zus niet haha.
Heb je dan buiten de pistes wel beetje sneeuw?
Onze dochter gaat in principe niet skiën maar wil natuurlijk wel de sneeuw in.
Het idee is idd wel dicht bij de piste zodat we sowieso met z'n allen kunnen lunchen en daarna bepalen wat we gaan doen
x_Anne_x schreef:Marjo schreef:Het lastige is, dat je in die gebieden geen sneeuwzekerheid hebt. Wil je dat wel, dan ben je min of meer genoodzaakt om richting Oostenrijk te gaan en dan zit je al gauw op 900-1000km enkele reis. De vraag is dan een beetje of je dat ziet zitten.
Wij komen bv al járen in Abtenau, wat een mooi skigebied is, en waar je kan uitwijken naar het skigebied Dachstein-West of de Postalm waar altijd wel sneeuw ligt.
Ja daar was ik al bang voor.
1000 zou nog kunnen maar vind ik in 1 dag wel erg ver.
Zijn begin juni naar Italië geweest 1500 in 2 dagen en viel stiekem toch best tegen.
Gelukkig deed onze dochter t super goed.
Misschien moet ik me over die afstand toch beetje heen zetten ofzo
verootjoo schreef:Winterberg is echt verschrikkelijk, zou ik echt niet doen. Zoveel drukte, ook buiten het seizoen, niet normaal.