Overnachten in/bij wijngaard Italië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Overnachten in/bij wijngaard Italië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 09:36

Hoi!

Via Google kan ik natuurlijk het e.e.a. vinden, maar misschien dat jullie wel perfecte tips hebben voor ons, of misschien zelfs zelf iets aanbieden.

In augustus gaan mijn vriend en ik naar Italië met de auto. We gaan via Frankrijk naar Italië, verblijven sowieso 3 nachten in Florence en willen daarna graag een paar overnachtingen in een wijngaard. Florence en de wijngaard willen we alvast geboekt hebben, de rest wordt allemaal last minute gedaan.

We hebben geen luxe nodig (een schoon bed en een badkamer is bij wijze van spreken genoeg), maar willen kunnen genieten van de wijn en de streek. Een groot pluspunt als we Italiaans kunnen mee eten op locatie bij de wijngaard.

Een zwembad zal wel een pluspunt zijn om af en toe een verfrissende duik te nemen.

Ik ben heel erg benieuwd of jullie nog goede tips hebben. :))

Jettie

Re: Overnachten in/bij wijngaard Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:13

Volgens mij komt dit aardig in de buurt bij je omschrijving: https://www.instagram.com/il.posto.umbria/

Toen de eigenaresse nog in Nederland woonde, heb ik eens een wijncursus bij haar gedaan. Ze is nu (met haar Italiaanse vriend die chef-kok is) haar droom in Italië aan het verwezenlijken. Volgens mij gaan ze volgend jaar officieel open, maar kun je deze zomer ook al wel terecht :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:25

La Torre alle Tolfe! Heel mooi en met een zwembadje, maar ik heb geen idee qua kosten e.d., ik ben daar genodigd geweest op een bruiloft. De (organische!) wijn en het eten waren ook heerlijk!
Laatst bijgewerkt door _Christina op 30-06-23 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 20:30

Zoeken op agriturismo, daar zijn wel leuke dingen te vinden :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 21:01

Jettie schreef:
Volgens mij komt dit aardig in de buurt bij je omschrijving: https://www.instagram.com/il.posto.umbria/

Toen de eigenaresse nog in Nederland woonde, heb ik eens een wijncursus bij haar gedaan. Ze is nu (met haar Italiaanse vriend die chef-kok is) haar droom in Italië aan het verwezenlijken. Volgens mij gaan ze volgend jaar officieel open, maar kun je deze zomer ook al wel terecht :)

Berichtje gestuurd! Wat leuk, haar vriend is Duits/Italiaans?

_Christina schreef:
La Torre alle Tolfe! Heel mooi en met een zwembadje, maar ik heb geen idee qua kosten e.d., ik ben daar genodigd geweest op een bruiloft. De (organische!) wijn en het eten waren ook heerlijk!

Helaas vol op het moment dat wij willen gaan, maar wauw <3
Hier wil ik ooit trouwen :')

MarjanB schreef:
Zoeken op agriturismo, daar zijn wel leuke dingen te vinden :D

Bedankt! In het Engels zoeken leverde vooral extreem dure dingen op, maar hier had ik niet aan gedacht. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:16

Kijk eens of diacceroni iets is voor je. Ik vond het daar geweldig.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:17

Kijk bij agriturismos wel even goed of je daar enkele dagen kan verblijven.

Eind juli en begin augustus is daar het hoofdseizoen en de 2 agriturismos die wij momenteel bezoeken hanteren allemaal vanaf morgen een minimale overnachting van 1 week.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 21:19

Jettie schreef:

Oef hier wil ik heen, maar de website doet
Het helaas niet. Nu even berichtje gestuurd via insta :+

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 00:29

Kaitlyn schreef:
_Christina schreef:

Helaas vol op het moment dat wij willen gaan, maar wauw <3
Hier wil ik ooit trouwen :')

Jammer dat ze vol zitten nu, maar wat betreft daar trouwen: absoluut doen! :D

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 08:07

Mijn ouders hebben een wijngaard inclusief kleinschalige mogelijkheid om te kamperen in Toscane. Maar weet niet of dat is wat je zoekt. Ze bieden ook zo nu en dan de mogelijkheid om een kamer te huren.
https://www.icommedianti.nl/