Dit jaar zou ik voor de eerste keer sinds jaren weer eens op vakantie willen gaan. Twee volwassenen en twee kinderen ene van 4 de ander is 7.
We wonen in zuid Limburg, het echte zuiden...zo rondom maastricht airport.
We willen er tussenuit in deze periode vrijdag 11 augustus t/m zondag 20 augustus. Het zou dan gaan om een paar dagen in deze periode. Dus bijvoorbeeld twee a drie nachtjes, de dagen zijn dus beetje afhankelijk van de kosten.
Wie heeft er tips voor ons, wat is er enigzins leuk met kids. We willen wel graag iets van een soort huisje, niet camperen of met een camper ofzo.
We hebben het beiden niet zo breed financieel dus willen het niet te duur maken. Ja, we zijn ons bewust dat dit de drukke periode nou eenmaal is en dat is ook geen probleem... rond de €500 is ongeveer het max budget.
Het mag uiteraard ook over de grens zitten, belgie of Duitsland.
Wat betreft reis afstand, houden we het liefst maximaal een uur aan. We gaan met mijn auto en ik heb geen airco en de kinderen vinden lang in de auto ook helemaal niet prettig natuurlijk.
Wil bokt misschien eens meekijken of meedenken?
Het hoeft maar een simpel iets te zijn, we amuseren ons al snel met iets van een zwembad en speeltuin, en als er wat simpele leuke dingen in de omgeving te doen zijn.
In Susteren heb je de Europarks camping met een grote zwemvijver met glijbanen en oa speeltuintjes en kinderboerderij. De bungalows en vakantiehuisjes zijn niet enorm duur volgens mij.
Maar in de Ardennen is ook veel moois te vinden, daar zou ik ook eens zoeken.
Of toch naar zee. Dat is dan wel wat langer rijden, maar misschien is het een idee om 's morgens echt heel vroeg te vertrekken, dan heb je de airco niet nodig, lekker rustig op de weg, en misschien slapen de kinderen dan nog even verder in de auto.
Bootsiebob
Geplaatst: 15-06-23 08:18
Of misschien deze Europarcs? Ik wandel er wel eens langs, fijne wandelomgeving, De Roode Beek op de hei is leuk om kikkers te zoeken en te pootjebaden voor de kinderen en het park heeft dierenweide, speeltuinen en een grote zwemvijver. 3 nachten is rond de €500 in augustus https://www.europarcs.nl/vakantieparken ... ciliteiten
Winged
Geplaatst: 15-06-23 11:19
Met 500 euro voor 4 personen in die periode kom je eigenlijk niet onder de kampeeropties uit. Ik keek even op natuurhuisje.nl en dan kom je hier op uit bij max 600 euro. voor alle dagen. https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehui ... xPrice=600
Terlingerhoeve.. Wij komen er al jaren en gaan er van de zomer weer heen..
Heerlijk rustig tussen het Limburgs landschap, maar wel dichtbij Maastricht, Gulpen en Valkenburg.. Voor jonge kinderen tot +/- 12 jaar is het daar echt heel leuk.. Speeltoestellen, skelters etc staan er allemaal, maar heb je pubers mee, dan is er echt niks voor ze te doen.. Dus dat moet je even voor jezelf afwegen..
Ik kom oorspronkelijk uit Heerlen, zuid Limburg.. En sinds ik verhuisd ben naar 't westen van 't land tien jaar geleden, zocht ik een adresje waar we konden verblijven als we ff naar de familie wilden..
Zodoende bij de Terlingerhoeve uitgekomen en we gaan er altijd terug..
Bedankt voor het meedenken. Ik begrijp inderdaad dat we minimaal komen wat betreft budget. Hoeft ook geen luxe vakantiepark ofzo te zijn daarom. En mag over de grens, heb het vermoeden dat daar de prijzen mogelijk net wat lager zullen liggen. Gewoon iets kleins ofzo is ook al prima, de kids zijn makkelijk.
Terlingerhoeve voor het weekend van 11-14 augustus
silvericathy
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-23 16:42
nine1987 schreef:
Terlingerhoeve voor het weekend van 11-14 augustus
Ik had het inderdaad al eens bekeken snel. Ga er thuis wat uitgebreider naar kijken en ook wat er eventueel te doen is in de buurt wat we nog niet echt kennen
KimD
Geplaatst: 15-06-23 16:46
Vervelen is in ieder geval onmogelijk, als je wilt kun je in de omgeving van Zuid-Limburg een dag van 18 uur makkelijk vol plannen.
Laatst bijgewerkt door KimD op 15-06-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt