Met de hond een paar dagen naar de waddeneillanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Met de hond een paar dagen naar de waddeneillanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 14:10

Wij willen (mijn vriend en ik en de hond) in Augustus of September een paar dagen naar 1 van de waddeneilanden.
Liefst in een huisje met omheinde tuin.

We houden van dagjes weg en lekker eten. Liefst nemen we de hond mee. Maar ook een ochtendje / middagje zonder hond is nog te doen.

Waar moeten we zijn of juist niet?

Josien_

Re: Met de hond een paar dagen naar de waddeneillanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:13

Wij zijn vorig jaar met onze hond een week naar een roompot park geweest op Texel, dit was echt ideaal!
Mooi ruim huisje met omheinde tuin, goede uitlaatplekken op het park en Texel is mega hond vriendelijk dus ze kon bijna overal mee naar toe :D !

Ook zijn we op Ameland geweest, hier hadden we een studio met onze hond. Voor ons helemaal prima en ook prachtig om te wandelen. Hier waren we voor een sport evenement en veel korter dus minder bij horeca etc. geweest met de hond.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:45

Naar texel natuurlijk :P maar wel op tijd boeken want in de zomer zit alles stampvol :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:53

Wendy15 schreef:
Naar texel natuurlijk :P maar wel op tijd boeken want in de zomer zit alles stampvol :')

Ik vind Texel nou juist het minst mooie eiland. Geen eilandgevoel zoiets. Terschelling is veel mooier.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:11

pillow schreef:
Wendy15 schreef:

Ik vind Texel nou juist het minst mooie eiland. Geen eilandgevoel zoiets. Terschelling is veel mooier.

Ik ben bevooroordeeld want ik woon op texel haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:16

Wij gingen altijd met kerst 2 weken naar Terschelling met heel veel honden. Leuke herinneringen. Prachtig eiland, met leuke horeca. Dagjes weg wordt wel wat moeilijker, je hebt er buiten de natuur - en diverse excursies daaromheen, bv. paardrijden of skypark bezoeken ofzo - ook weer niet onwijs veel te doen. Ik denk dan toch meer op Texel (waar ik ooit 20 jaar geleden 1x ben geweest).

Voor ons was het vooral wandelen, fietsen en lunchen en uit eten gaan :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:35

pillow schreef:
Wendy15 schreef:

Ja, mee eens. :')

Ameland, Vlieland of Terschelling als je het mij vraagt. Lekker wandelen, lekker eten/borrelen, frisse zeelucht, wat wil een mens nog meer.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:14

Ameland en Schiermonnikoog :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 17:17

Vlieland :j ik zou graag weer eens gaan, maar het is zo duur geworden. Echt jammer. Je kan via de site van de VVV heel makkelijk zoeken naar geschikte huisjes of appartementen. Ik denk dat je in het dorp de meeste kans hebt op een huisje met omheinde tuin.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 21:46

Zoals Menino al aanhaalde, dagjes weg wordt hem op de eilanden niet. Je hebt geen achterland, dus fietsen wandelen en in de horeca hangen, meer is er niet te doen. Als je slecht weer hebt verveel je je snel. Ik vindt de eilanden (behalve Texel :D ) erg mooi maar ga nooit langer dan 5 dagen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:24

Wendy15 schreef:

Eens! :D

Kijk eens op www.koogerduin.nl
Is van mijn werkgever die zelf 2 honden heeft. Tuin is ruim en omheind. Komen altijd veel mensen met honden want strand, bos en duinen op loopafstand

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 23:31

Ik zie dat ik het een beetje verkeerd omschreven heb. Met dagjes weg bedoel ik eigenlijk lekker wandelen in mooie omgeving, bij leuke eettentjes lekker lunchen, leuke winkeltjes wellicht nog iets om te bezichtigen.

Ik ga eens googlen. Dankjulliewel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:10

Er is juist zoveel te doen. Ik zou weken op Vlieland kunnen zitten en dan nog het gevoel hebben dat ik niet alles heb gedaan. Er zijn op elk eiland wel musea die je kan bezoeken, muziekoptredens in een café, excursies in de natuur, lekker zelf erop uit, met een boot mee het wad op...

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 07:36

Ik ook Susan.Gelukkig volgende week weer een paar daagjes Vlie echter dit keer zonder hond en in een hotel ipv huisje. Op Vlie kan je zo heerlijk wandelen en idd jammer dat t zo duur geworden is.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:01

felicity schreef:
Ik zie dat ik het een beetje verkeerd omschreven heb. Met dagjes weg bedoel ik eigenlijk lekker wandelen in mooie omgeving, bij leuke eettentjes lekker lunchen, leuke winkeltjes wellicht nog iets om te bezichtigen.

Ik ga eens googlen. Dankjulliewel

Terschelling! En via https://op-terschelling.nl/ kun je een fijne huisjes boeken.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:55

Ik vind het op de meeste websites lastig om te filteren op accomodaties met een omheinde tuin. Zijn er hier bokkers die ervaring hebben met specifieke huisjes? Wij hebben een grote hond, de hekjes die ik op de meeste foto's zie zijn laag of omheinen niet de hele tuin en een voorbijschietend konijn/hert is toch veelvoorkomend op de eilanden :Y)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:50

Ik vond Schiermonnikoog met de hond fantastisch! Afbeelding