Vakantie met minderjarigen, tips??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Vakantie met minderjarigen, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-23 14:48

Hoihoi,

Ik ben met twee vriendinnen (misschien vragen we er nog een paar mensen bij) een vakantie aan het plannen voor de zomer. Alleen is dit vrij lastig, omdat je voor veel dingen 18+ of 21+ moet zijn. Wij zijn 16 en 17. Bij de standaard parken als roompot of landal moet je sowieso volwassen zijn, wat ik overigens ook heel goed begrijp hoor. Ik snap dat parken geen zin hebben in dronken jongeren die overlast veroorzaken.

Voor de hand liggend is dan een jongerencamping, maar dat zien wij niet echt zitten aangezien we niet op zoek zijn naar een zuip/feestvakantie.

Als je op AirBnb filtert kun je als optie voor volwassenen doen en dan staat er 13+, dat zou dus prima kunnen. Maar als je het opzoekt staat er dat je minimaal 18 moet zijn om iets te boeken. Is het dan wel mogelijk dat een van onze ouders iets boekt en wij met de verhuurder communiceren of het OK is dat we minderjarig zijn?

En zijn er nog meer opties? We willen het liefst ergens aan zee in Nederland, maar veluwe of ijsselmeer is ook niet uitgesloten. Zijn er parken/hotels waar je als 17 jarige wel kunt boeken maar wat geen feest of zuip plek voor jongeren is?

Desireeeee
Berichten: 234
Geregistreerd: 31-10-21

Re: Vakantie met minderjarigen, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:51

Toen ik een eindexamenreis ging maken waren we ook met een paar onder de 18. Wij hebben toen via een reisbureau geboekt, dat hielp enorm. En daarnaast kan je ook heel goed het hotel/de airbnb een berichtje sturen. Contact van een van jullie ouders erbij zetten, en uitleggen wie jullie zijn, wat jullie gaan doen en waarom jullie graag daar zouden gaan zitten :) Kan wonderen doen!

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:52

Wij hebben dit ook wel eens gehad. We hebben toen gewoon een net mailtje gestuurd met de uitleg naar wat voor vakantie wij op zoek waren en toen konden we gewoon terecht. :)

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Vakantie met minderjarigen, tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:55

Wij hebben het opgelost door ouders aan de andere kant van de camping te parkeren. Samen boeken, dus wel semi onder toezicht van ouders en dan was het prima.