Reizen met de trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05

Reizen met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 09:09

Binnenkort wil ik op een donderdag met mijn dochters met de trein.

Nieuw-Amsterdam Zwolle; 3 personen(13+); daluren.

9292ov / blauw net - 90 euro.

Spoordeelwinkel is niet goedkoper dan 30 pp

Wie heeft een tip om goedkoper te reizen? Auto beschikbaar, maar mijn Transit past niet in een parkeergarage :(

Hilli

Re: Reizen met de trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:13

Auto ruilen voor een dagje, of de Transit op een P+R net buiten Zwolle parkeren en het laatste stukje met de trein gaan?

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:15

Er zijn in Zwolle verschillende plekken waar je gratis kunt parkeren. Je kan dan het laatste stukje lopen naar het centrum of de bus nemen. Bijvoorbeeld bij bouwmarkt de Hornbach of mbo school Cibap.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:33

Je hoeft m toch ook niet ij een parkeergarage te parkeren? En anders voor 1 dag een autootje huren (bv bij borent), Is goedkoper dan met de trein.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:36

Ik verplaats je topic naar "Bokt erop uit" daar past het beter

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:39

kun je kijken of je op je ov kaart misschien een 40% korting kunt zetten?
je hebt ns flex ,of samenreiskorting.
dan ben je goedkoper uit.
eventueel met de bus gaan en een dag kaart halen?

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:42

De turfmarkt in Zwolle is ook vrij goedkoop qua parkeren en is een parkeerterrein net buiten de binnenstad.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:47

Je moet in Zwolle met parkeren even opletten. Er zijn, ik dacht, 3 zones. Binnenstad = duur, kring om de binnenstad wat goedkoper en daarbuiten in de meeste gevallen gratis. Staat wel op de website.

Genoeg bussen welke naar de binnenstad rijden. Al... Let wel even op dat er die dag geen staking van het streekvervoer is :+

Treintickets zijn ontzettend duur. Die kortingskaartjes die je vroeger wel eens had via de hema of albert heijn, die zijn er niet meer.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 09:59

Zeker met meerdere mensen is t reizen per trein echt niet meer voordeliger.

Er zijn in Zwolle ook parkeerterreinen waar je geen verdieping boven je hebt zodat je ook met je bus kan parkeren :j allicht dat je een klein stukje moet lopen maar dat is volgens mij van en naar t station ook zo als je vanaf daar t centrum in wil ;)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:01

Wat misschien ook een optie is, naar Gramsbergen met de auto rijden en daar de trein naar Zwolle pakken.
Een retour kost vanaf daar € 22,10.

In Gramsbergen kan je de auto gratis bij het station neerzetten maar ook bij de Plus supermarkt tegenover het station.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:06

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:09

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 10:47

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:01

Manou schreef:
Als je hele reis in de daluren is kan je een groepsticket nemen: https://www.ns.nl/producten/meest-gekoc ... et-daluren dat kost met zijn drieën 34 euro per enkele reis. Op de pagina staat volgens mij niks over andere vervoerders, maar in de voorwaarden wel.

Dit ticket is inderdaad voor alle vervoerders geldig (behalve internationaal). De meeste andere tickets van NS zijn echt alleen bij NS geldig.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:23

Kookaburra schreef:
Je moet in Zwolle met parkeren even opletten. Er zijn, ik dacht, 3 zones. Binnenstad = duur, kring om de binnenstad wat goedkoper en daarbuiten in de meeste gevallen gratis. Staat wel op de website.

Genoeg bussen welke naar de binnenstad rijden. Al... Let wel even op dat er die dag geen staking van het streekvervoer is :+

Treintickets zijn ontzettend duur. Die kortingskaartjes die je vroeger wel eens had via de hema of albert heijn, die zijn er niet meer.

Klopt! De Turfmarkt valt onder de goedkoopste zone. Daar vandaan sta je lopend binnen 5 a 6 minuten in de Diezerstraat. Als ik zelf naar Zwolle ga zet ik hem hier ook altijd neer. Parkeergarages zijn over het algemeen een stuk duurder in Zwolle. Volgens mij betaal je bij de Turfmarkt iets van €5,00/€7,00 voor een hele dag. Heel eerlijk voor dat geld zou ik toch de auto pakken. Dan ben je denk ik het goedkoopste uit in dit geval.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 11:23

Van de NS site:
(algemene voorwaarden groepsticket dal uren)

7. Het Groepsticket Daluren is zowel bij NS als bij andere
treinvervoerders binnen Nederland geldig.

(Niet geldig in de Nightjet, Thalys en Eurostar. Voor reizen in de
intercity direct tussen Rotterdam Centraal en Schiphol Airport en op het binnenlandse traject van ICE
International is een toeslag verplicht.)

Dus gewoon geldig op de rails tussen Nieuw Amsterdam, Grimbergen en Zwolle.

Geen gedoe met parkeren, uitstappen in de binnenstad en goed voor je ecologische voetafdruk.

(Al geef ik toe dat de reis naar Zwolle niet zo voordelig is. Naar Amersfoort, Rotterdam of Arnhem tikt het echt aan: de prijs blijft gelijk.)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 17:23

rocky_1995 schreef:
Kookaburra schreef:

Klopt! De Turfmarkt valt onder de goedkoopste zone. Daar vandaan sta je lopend binnen 5 a 6 minuten in de Diezerstraat. Als ik zelf naar Zwolle ga zet ik hem hier ook altijd neer. Parkeergarages zijn over het algemeen een stuk duurder in Zwolle. Volgens mij betaal je bij de Turfmarkt iets van €5,00/€7,00 voor een hele dag. Heel eerlijk voor dat geld zou ik toch de auto pakken. Dan ben je denk ik het goedkoopste uit in dit geval.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Deze ga ik uitzoeken, lijkt mij ook de goedkoopste optie!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-23 21:09

We zijn vandaag naar de Turfmarkt gereden, ruimte genoeg! Zelf ben ik goed geslaagd, ik hou van de winkeltjes! (Helaas mijn pubermeiden niet geslaagd, maar die weten nu wel wat ze NIET willen :D )