Afgelopen jaar ben ik voor mijn studie op veldwerk in de Spaanse Pyreneëen geweest. Hier hebben we gesteentes onderzocht en mooie mineralen en fossielen gevonden. 'Mijn' busje bestond in totaal uit 6 studenten en wij hadden het altijd erg gezellig samen. Zo gezellig, dat we nog regelmatig samenkomen en een hechte vriendengroep vormen.
Voor komende zomer hebben we het plan om er weer op uit te gaan. Een soort veldwerk 2.0

Zelf had ik Lago Maggiore of west Oostenrijk in gedachten (geologische kaarten beloofden veel leuke dingen en ik ken deze omgeving al een beetje), maar na verder kijken bleek dit toch aardig prijzig. We willen namelijk óf vanuit Nederland een 6-persoons busje huren en zelf naar de bestemming rijden, óf met het OV/vliegtuig daarheen en ter plekke een auto huren. Dat auto huren is een dure grap, omdat we midden in het hoogseizoen zitten (7-13 aug).
Nou dacht ik, weet bokt misschien nog een leuke geologische plek, waar je relatief goedkoop vervoer kan huren? We willen wel kamperen dus er moeten campings in de buurt liggen