Ik loop echter vast in hoe de reis te plannen.
Ik wil de eerste week in Preston, Melbourne verblijven en daarna rondreizen.
Er zijn echter een paar problemen/moeilijke kantjes

1. Ik heb geen rijbewijs – en ik ben dus afhankelijk van het OV of van een auto met gids/chauffeur.
2. Ik heb vrij snel overprikkeld en een groepsreis is dus echt niks voor mij. Een paar dagen (2 of 3 per wek) gedurende een dagdeel een excursie met een klein groepje andere mensen zou wel kunnen. Ook kan ik mijn dagen niet te vol plannen, en is een rustdag (dag waarop ik geen/weinig activiteiten inplan) af en toe wel een goed idee.
Budget: Liefst tot €9.000, eventueel €10.000 voor de reis, gerekend van vertrek tot thuiskomst. Budget kan worden opgerekt als t echt nodig is.
Wat zoek ik?
Hulp met alles regelen:
- De vliegreizen (ik wil ook best per trein naar Düsseldorf reizen, om van daaraf te vliegen – dat schijnt zo’n €1000 te schelen). Ik wil graag een overstap van minimaal 3 uur, en ik sta ook open voor een overnachting in Kuala Lumpur.
- Voor 21 dagen logies met ontbijt in een B&B, hostel of hotel, waar ik ook mag wassen en mijn kleding op een lijn in mijn kamer mag drogen (voor 21 dagen kleding meesjouwen is onpraktisch).
- Hulp met het vervoer – openbaar vervoer dus, of een auto met gids/chauffeur
- Wat ik graag wil zien: alle inheemse zoogdieren en vogels, met name quokka’s, kangoeroes, wombats, emoes, wallaby’s en koala’s. (Spinnen, slangen, etc. zijn onvermijdelijk, dat weet ik, maar ik kom ze liever niet tegen). Daarnaast zou ik graag natuur/natuurfenomenen zien die alleen in Australië voorkomen, en ik zou meer over de geschiedenis van Australië willen leren. Ik vind kunst en cultuur erg interessant.
Het liefste heb ik te maken met een fysiek reisbureau – idealiter in Zuid-Holland of Utrecht/het Westen van het land, maar indien dit niet mogelijk is, mag het ook elders gevestigd zijn.
Ik communiceer het liefste face-to-face met iemand, maar ik sta ook open voor e-mailcontact. Videobellen zou ook kunnen. Ik voer liever niet uitsluitend reguliere telefoongesprekken om een reis van dit kaliber te plannen.
Reeds afgevallen:
* Evaneos (evaneos.nl) - zij verwachten dat je zelf rijdt, en ik heb dus geen rijbewijs.
* Walkabout (walkabout.nl) in Den Haag – Zij krijgen 5x meer aanvragen binnen dan ze kunnen afhandelen, maar ze hebben dit niet op hun website gezet

Wie helpt mij een stap in de goede richting?