Op vakantie met de hond, waar heen?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IwanLuver
Berichten: 1905
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 09:38

Sinds mei vorig jaar hebben we ons hondje en dit jaar gaat hij lekker mee op vakantie. Hij is al eens een weekendje mee geweest naar Valkenburg en dat heeft hij ook knap gedaan.
Maar waar gaan we naar toe? Onze wensen zijn:
- Juni
- met de auto
- Lekker weer, maar niet te warm ivm de hond
- leuke omgeving, waar we de rust op kunnen zoeken, maar ook de levendigheid
- bij voorkeur aan een meer of zee
- zwembad
- recreatief kunnen fietsen
- huisje, stacaravan, pension, ingerichte tent

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën :)

Marjo

Berichten: 37476
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:41

Hoe ver wil je rijden? Oostenrijk zou een hele mooie bestemming zijn denk ik. Je kan daar mooie fietstochten maken, maar ook wandelen.

Persoonlijk kom ik vaak in het kleine dorpje Abtenau, in een fijn pension dat ook niet al te duur is. De Hällstattersee ligt in de buurt, wat een groot bergmeer is. Je kan er dan ook voor kiezen om daar een pension te huren.

IndianSu

Berichten: 228
Geregistreerd: 23-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:52

Slovenië! Super mooi land en heel hondvriendelijk. Wij zijn er afgelopen zomer geweest met onze hond en hebben een topvakantie gehad. Nergens wordt moeilijk gedaan over de hond. Ik kan je het meer van Bohinj aanraden, heel mooi en officieel mag de hond wel op het strand maar niet in het water, maar daar houdt niemand zich echt aan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 11:50

IndianSu schreef:
Slovenië! Super mooi land en heel hondvriendelijk. Wij zijn er afgelopen zomer geweest met onze hond en hebben een topvakantie gehad. Nergens wordt moeilijk gedaan over de hond. Ik kan je het meer van Bohinj aanraden, heel mooi en officieel mag de hond wel op het strand maar niet in het water, maar daar houdt niemand zich echt aan :P

Dit heb ik idd ook vaak gehoord!

Denemarken eveneens, je hebt daar best veel speciale hondenbossen waar ze los mogen en bv. Jutland is goed te doen met de auto qua afstand. Klimaat is er ook fijn. Zelf niet geweest met de hond, maar staat wel op de bucketlist.

DiantaM
Berichten: 11291
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:21

Duitsland, Zwitserland ,
Oostenrijk.. allemaal zo mooi met hond.

_Lorette_

Berichten: 12177
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:36

Ik zou ook Oostenrijk of Slovenië roepen. :j

jojoleinee

Berichten: 2762
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:51

Oostenrijk! <3
Wij gaan komende zomer met de poezen naar Schotland, ik denk dat dat voor een hond ook perfect is.

Amandavd
Berichten: 12122
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 14:51

Als je de warmte wilt opofferen is Schotlanf of Ierland ook prachtig met de hond.

Toushie

Berichten: 7297
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:21

Ik ben vorig jaar naar Slovenië geweest met de hond en dat is echt een aanrader en past perfect in je wensen lijstje.
Dit jaar ga ik naar Kroatië met de hond en die past ook binnen je wensen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34038
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 18:33

Denemarken! <3

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:03

Ik ben vorig jaar in juni met de hond naar Mallorca geweest. Ik en de hond vonden het een top vakantie. Je kan met het vliegtuig maar ook met de auto. In noord Spanje heb je Masnou daar mogen de honden op het strand. Fijne plek. Je kan kiezen uit een camping of een studio in de haven huren. Met de trein (stopt daar ook) zit je zo in Barcelona en je kan daar ook zo de natuur in.

kiki1976

Berichten: 16987
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 19:11

Ardennen en dan richting het 3 landenpunt met België, Duitsland, Luxemburg.
Wij zaten in Ouren, hondjes mee en bij de beek de Ouren.
Heerlijk rustig daar, en je kunt in de omliggende dorpen de drukte opzoeken. Fietsen is daar wel een dingetje als je het niet echt gewend bent, best wel heuvelachtig haha.

Maar de beek is echt heerlijk, wij zijn er verschillende keren met de honden door de beek wezen lopen. Echt genieten.
Je hebt daar naast huisjes die particulier verhuurd worden ook verschillende hotels en een camping die tenten en houten hutjes verhuren.

Wij zijn er nu al 4x geweest maar verveeld nog steeds niet daar. Enkel was dit jaar het niveau van de beek wel laag ( was nog nooit zo laag geweest) ook wel te zien aan de waterval, die stond nagenoeg droog


Afbeelding

Afbeelding

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:11

Zweden!

IwanLuver
Berichten: 1905
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 22:09

Heel fijn al die tips!! Ik zal het internet afstruinen :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Berichten: 78861
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 15:56

Eigenlijk ben ik nog geen land tegengekomen wat niet voldoet aan je eisen, tenminste, ligt er wel aan wat je bedoelt met "niet te warm". Kroatie kan bijvoorbeeld wel behoorlijk warm zijn. Zelf zijn we al in veel landen geweest met de hond (Frankrijk, Belgie, Luxemburg, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Tjechie, Slovenie, Kroatie, Italie, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland) en overal zijn wel plekken naar je wensen te vinden.

Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:17

Niet te warm is een lastige. Ik vond het niet te warm maar ik heb zwemmers die de halve dag in de zee liggen. In combinatie met een apartement met airco vind ik dat dan geen probleem. Wandelen doen we dan vroeg.

Many
Berichten: 8284
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Op vakantie met de hond, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 11:47

Met die eisen kun je heel veel kanten op :D Wij gaan zelf dit jaar naar Engeland met de honden (Peak District). Engeland is heel hondvriendelijk is mijn ervaring, en als je niet te zuidelijk gaat, is het qua temperatuur (waarschijnlijk) niet anders dan in Nederland, dus prima te doen voor je hond.