Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Eapy schreef:Krakau is geweldig! Als je van Harry Potter houdt moet je absoluut naar de leaky cauldron. Heeft een Poolse naam ook, maar als je leaky cauldron krakow zoekt op google maps kom je er wel.
Qua restaurant vonden wij Starks echt fantastisch.
Azmay schreef:Ik heb de zoutmijnen en Auschwitz in 1 dag gedaan. Zou ik niet aanraden
Tegenover de mijnen wel heerlijk gegeten in een restaurantje, voor de prijzen hoef je het niet te laten.
De stad zelf is mooi en oud, nachtleven was goedgekeurd door mijn reisgenoten. Pretpark is naar horen zeggen een van de betere maar voor jou dan misschien niet je van het.
Ik lees nog mee, wil er graag met mijn vriend nog eens naar terug. Vorige keer was met studiereis en met een club opgeschoten studenten met schultenbrau is het toch wat anders dan op je gemakje zelf rondkijken
MarlindeRooz schreef:Ik zou zeker de Joodse wijk eens bezoeken!
Verder kan je een pas halen dat je naar 3 musea kan en die vond ik alledrie erg leuk! Zeker die over het oude ghetto, was een oude apotheek heeft indruk gemaakt. Apteka Pod Orłem heet het.
LWDaisy schreef:MarlindeRooz schreef:Ik zou zeker de Joodse wijk eens bezoeken!
Verder kan je een pas halen dat je naar 3 musea kan en die vond ik alledrie erg leuk! Zeker die over het oude ghetto, was een oude apotheek heeft indruk gemaakt. Apteka Pod Orłem heet het.
Is de Joodse wijk wel/niet hetzelfde als de wandeling van dag 2? Help
san4nie schreef:Ik heb denk ik geen tips, naast wat hier allemaal genoemd is. Maar dit topic doet me terugdenken aan toen ik met de vierde klas van de middelbare school naar Krakau ben geweest. En ik vond het echt fantastisch! Heel veel plezier! (In het geval van Auschwitz / Birkenau nogal ongepast besef ik me. Dat was echt bizar, vergeet je nooit weer.)
SnuitjeLove schreef:Ik zou je dag niet te druk inplannen . Ik ben zelf naar Auswitch geweest en merkte dat ik de dag erna wel een beetje down was van alle indrukken. Ik zou dus een rustig dagje plannen!
Ania schreef:Ghostattack schreef:Tip; Ga eten bij Pod Wawelem Kompania Kuflowa
100% doen.
Aanrader zijn de pierogi (je hebt allerlei smaken), bigos, gołąbki (met tomatensaus), en zo'n beetje elk dessert die er is.
Of een gevulde gepofte aardappel van Pan Kumpir. (of elk ander foodketen met Kumpir erin)
Urbanus schreef:Ga je met die stadswandeling ook naar het Schindler museum?
Wij zijn overigens nog gaan stappen na ons Auschwitz bezoek, was echt toe aan iets luchtigs. In Krakau heb je gave cafeetjes in voormalige bommenkelders, heel tof.