Kleinschalige vakantie gezocht die ook leuk is voor kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Kleinschalige vakantie gezocht die ook leuk is voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-23 18:55

Het lijkt wel of ik een speld in een hooiberg zoek, maar misschien kan Bokt nog helpen.
Voorheen gingen we altijd op vakantie met Elizawashere, naar kleine resorts met veel rust. Inmiddels zijn we een telg rijker en voldoet dit niet meer voor de mini. Onze zoon zal komende zomer 5 jaar zijn als we op vakantie gaan.
De keuze lijkt nu te gaan tussen iets moois, rustig en kleinschalig wat leuk is voor ons en waar hooguit een gat in de grond met wat water en een verbleekte plastic glijbaan te vinden is voor onze zoon of een immens resort met 38 waterglijbanen en non-stop animatie waar wij hoofdpijn van krijgen. :Y)

Iemand nog een geniaal idee voor iets wat leuk kan zijn voor ons allemaal? Ik dacht dat ik niet kritisch was, maar blijkbaar heb ik toch behoorlijk wat eisen?
Hier komen ze:

-Schoon!
-Spanje, Italië, Portugal, Griekenland, Kroatië, Slovenië . Geen Nederland of Frankrijk, liefst een land met zon, maar heb ook al naar Denemarken en Noorwegen gekeken.
-Geen vergane glorie
-Goede beoordelingen
-Geen hoogbouw
-Zwembad met kinderbad, waarbij ook iets van een klein glijbaantje of een splashparkje is. Dus niet enkel een simpel zwembad, maar hoeft geen grote hysterie te zijn
-Iets van een speeltuintje wat enigszins wat tot de verbeelding spreekt
-Andere kinderen
-Bij een resort: iets te doen op loopafstand (winkeltjes, restaurantjes) of optie tot huurauto.

Soort locatie maakt niet uit. Camping, appartement, hotelkamer: alles prima. Alleen geen privevakantiehuis, aangezien onze zoon enig kind is en graag contact maakt.
Verder maakt vervoer ook niet uit. Kunnen met de auto, vliegtuig: alle opties zijn open. Als het een afgelegen iets is wel een huurauto mogelijkheid.

Prijs: afhankelijk van wat je er voor krijgt. Als alles inclusief is (vervoer, eten) dan rond de 5000. Als het enkel een camping met logies is dan graag aanzienlijk minder. We willen graag minimaal 2 weken weg en zitten vast aan de schoolvakantie van regio midden.

Iemand nog geweldige tips? Waar gaan jullie heen met als ouder met kinderen? Of moet ik gewoon mijn eisen bijstellen?

Dragan! <3

_Nancy

Re: Kleinschalige vakantie gezocht die ook leuk is voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 08:54

Ik denk dat je dan misschien uit zal komen op bijvoorbeeld Turkije.

Daar hebben ze veel hotels, niet al te duur, met hele waterparken ed.
En vaak ook met all inclusive.
Alanya bijvoorbeeld.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:10

Wit beyond measure is man's greatest treasure

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:24

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:24

Kijk eens naar Sandaya, was heel fijn voor ons maar ook fijn voor de kindjes. (Oudste is dezelfde leeftijd). Ze zitten verspreid door Europa en je hebt aardig wat keuze.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:25

Wij zijn één keer naar Denemarken geweest kamperen en vonden dat echt heel fijn, niet te grote rustige camping met zwembad (verwarmd) met glijbaan, springkussen en naast een meer, niet te druk maar wel wat te doen voor de kinderen. We hebben Legoland nog bezocht en dat was ook erg leuk.
Alleen het weer zat echt niet mee.
Camping heette Groninghoved Strand camping.

<3 /3 Zazou /3 <3

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:33

Oostenrijk kan ook in dit rijtje passen. We hebben hier heerlijke zomers met veel zon en warmte overdag en in de avond koelt het lekker af zodat iedereen lekker slaapt. Het kan natuurlijk wel eens een dag regenen, maar afgelopen zomer regende het vooral 's nachts. Het is natuurlijk niet om 9 uur ochtends al warm.

Het dorp waar ik woon heeft verder eigenlijk alles wat aan je eisen voldoet. Het is landelijk, maar met genoeg leuke restaurantjes enz.

Ik heb een huis met drie appartementen en een zwembad, maar ik kan je niet garanderen dat er genoeg andere kinderen zijn. Meestal wel, maar omdat ik maar 3 appartementen heb is het niet altijd zeker. Nu zijn er in de straat hier wel zat andere kinderen en ik heb ook vaak nog familie en vrienden die langskomen met kinderen. Maar aangezien iedereen hier verhuurt zijn er zat leuke plekjes. Grotere en kleinere huizen met appartementen of hotels. dit ligt voor de deur, op loopafstand. Met een zwemmeer en allemaal leuke dingen om te doen voor families. https://www.rittisberg.at/de/sommer.html

I don't care what they say, I'm gonna do it anyway...
https://www.haus-bernhard.at/

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:48

Ik lees even schaamteloos mee. Mijn oudste is een jaar ouder dan die van jou en mijn jongste een jaar jonger.

Esperanza, dat ziet er echt tof uit zeg. <3

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:55

Idd kijk ook eens naar Oostenrijk. Wij hebben op camping aan de voet van deb Zugspitze bij Ehrwald gestaan, zit een hotel bij met zwembad. Is allemaal heel schoon, nette en vriendelijke mensen en veel leuke dingen te doen in de omgeving. Volgens mij heet het Zusgpitz resort. Ga even een linkje zoeken.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:56

Wit beyond measure is man's greatest treasure

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 09:57

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 10:38

Ik ga ook voor Oostenrijk! Is erg veel te doen voor kinderen! Ook in de bergen heb je mooie speelplekken voor de kids overal. Wij zijn afgelopen jaar met onze toen 4jarige naar het zillertal geweest, hij heeft het er nu nog constant over!

haflingerdressuurstal@insta
Vogue & VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Moiraliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 11:05

Wij zijn afgelopen herfstvakantie met de kinderen naar Lanzarote geweest.
Wij zaten in Hyde lane park (bungalow gedeelte niet villa gedeelte) en hadden ook 3 dagen een huurauto.
Leuke kleine bungalowtjes, simpel zwembad en mini spraypark met speeltuintje.
Voor de rest op loopafstand van centrum met leuke restaurantjes.
Ook kan je prima eten op het park of uiteraard zelf bij je huisje.
Je hebt gewoon een keukentje.

Wie weet is dit ook wel wat voor jullie, voor ons voelde dit niet zo massaal als de vakanties naar Turkije.
En je kan er prima met kinderen met een huurauto op uit. Leuk naar een klein kindvriendelijk strandje, vliegtuig spotten, Vulkaan of cactustuin. Wegen zijn erg veilig en je kan gratis rond het park parkeren.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-23 13:27

Bedankt alvast voor alle tips, ik ga al jullie links uitchecken!
Turkije en Frankrijk heeft qua vakantieland niet mijn voorkeur, maar Oostenrijk is zo te horen iets om ook zeker te bekijken. Ben zelf wel dol op de bergen, goed om te horen dat er genoeg te doen is voor kinderen.

Die hierboven op Lanzarote is ook echt een kanshebber, die heb ik direct opgeslagen!

Dragan! <3

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:31

Wij zijn een paar jaar geleden op deze camping geweest : https://www.campinglevico.com , in Italie, in de Dolomieten.
Op 5 km een stadje (levico) waar genoeg mogelijkheden voor eten gelegenheden zijn, op de camping zelf kan je wel 's-ochtends brood e.d. kopen.
Zover ik het kon bekijken was het echt een familiecamping.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:34

Toevallig ben ik ook aan het kijken, campings zijn op het moment schrikbarend duur, werkelijk
ik weiger voor een huis op wielen €4K of meer te betalen voor 2 weken.

Lees dus graag mee in dit topic, wellicht dat ik er ook wat uit haal!

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 18:26

Wij zijn vorige zomer voor het eerst gaan kamperen met een caravan. Als ik heel eerlijk ben, ben ik meer voor een lekker hotel of huisje:'). Maar het grote voordeel van kamperen vond ik dus dat de kinderen snel aansluiting vonden, juist omdat er allerlei kinderen langs komen. Wat dat aangaat zou je kunnen overwegen een caravan aan te schaffen haha. Ik vond "huisjes" echt vreselijk duur op parken waar ook nog wat te doen is. Voor een simpele stacaravan was ik iets van 2500 euro kwijt, tegenover 500 voor een staplaats met vrijwel dezelfde luxe. Maar goed dat is een eigen overweging. Ik heb enkel een tip in Frankrijk en daar wilde je niet heen :D. Maar wat jij zoekt is wel te vinden hoor. Onze camping zou helemaal voldoen denk ik. Behalve nu ja in Frankrijk. Het grote voordeel daar was wel dat het animatieteam ook met Nederlanders was. Hierdoor leerde de oudste heel vlot andere Nederlandse kinderen kennen. Ze hadden elke avond ook animatie voor volwassenen, keer muziek, een goochelshow dat soort dingen. Maar daar had ik geen "last" van. We hadden een mooie grote standplaats en hierdoor ook privacy en een we-zitten-middenin-de-natuur gevoel.

https://www.yellohvillage.nl/camping/pa ... es#content

Nu ja het is dus in Frankrijk, heb je niks aan. Maar misschien kom je zo wel bij andere landen uit ook :+.

Edit, ik lees net dat je lanzarote ook leuk vindt. Ik zou dat zelf eerder naar Tenerife kijken. Ik ben er niet met kinderen geweest, maar wel zelf in het verleden. Daar zit ook een mooie dierentuin en voor waterratten is het Siam Park heel erg leuk. Als je een huurauto regelt zijn er ook tal van leuke uitstapjes en wandelingen mogelijk.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-23 23:13

Nou, zo langzaam als het eerst ging, zo snel ging het vandaag!

Ik heb een tijd zitten zoeken en jullie tips nagelopen en via de mail vast eea naar m'n wederhelft gestuurd.

Daarna ben ik nog even gaan kijken voor mijn 'momcation' met vriendinnen (en zonder kinderen dus) in september, en gek genoeg kwam ik daarbij een hele toffe camping in Spanje tegen die aan alle eisen voldoet!

Zojuist hebben we geboekt, een glampingtent met eigen sanitair, leuk zwembad met 2 glijbaantjes en een mini sprayparkje voor de kleine en direct aan een supermooi strand. Uitstapjes mogelijk naar o.a. Barcelona en er zijn op het park ook een aantal bars en restaurants wat er heel goed uit ziet.

Dit is het geworden, voor wie ook nog iets zoekt:
https://www.tamarit.com/nl/

Wij zijn gegaan voor het glampingtentje Kentia <3

Bedankt voor de tips iedereen, wie weet hebben anderen er ook nog iets aan en mogelijk keer ik hier volgend jaar weer terug :D

Dragan! <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie