Ik ben al wat aan het oriënteren op wat vakanties voor volgend jaar, er zijn al het een en ander gepland.
Nu kijk voor IJsland in de herfstvakantie, met 2 kinderen van dan 5 en 4.
Voorjaar en/of zomer zijn geen optie (Disney, Center Parcs en Legoland in Denemarken), dan staat er al wat gepland, dus het komt echt op het eind van volgend jaar aan en ivm leerplicht ben ik beperkt tot de herfstvakantie of eventueel kerstvakantie (sta ik ook voor open).
Ik denk aan of een handige plek van waar we veel kunnen gaan bezichtigen of meerdere verblijven op verschillende plekken kan ook prima. Dan moet er ook een auto gehuurd gaan worden.
Er mag gewandeld worden, maar dan moet het ook begaanbaar zijn met kinderwagens ivm conditie/gezondheid van de 2 kinderen. Zelf kunnen ze prima lopen, maar nog geen lange afstanden.
Ik plan heel vaak rondreizen zelf, maar heb dit nog niet eerder gedaan met jonge kinderen.
Is IJsland aan te raden en wat zou je dan doen? Vaste plek (en waar dan?) of rondrijden.
Herfstvakantie duurt maar een week, we zouden dan meteen de vrijdag na school (of eventueel zaterdag ochtend) willen vertrekken tot en met de week erop vrijdag of zaterdag.
Wie kan mij tips geven?

Ook een ander land die leuk is om met kinderen te bezoeken mag aangeraden worden.