Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
capopjekop schreef:Je kunt in Londen gewoon door de poortjes met je pinpas. Ik heb geen enkele keer kaartjes gekocht. Ik neem aan dat dat in heel Engeland hetzelfde werkt. Ideaal.
Inujojo schreef:Harwich naar London is ongeveer anderhalf uur met de trein. Ik zou normaal gesproken die tickets wel van te voren boeken - je kunt wel op de stations zelf boeken, maar afhankelijk van met welke vervoerder je reist kan het zijn dat de prijs fluctueert, net zoals vliegprijzen dat doen en op het station betaal je sowieso de hoofdprijs. Het is een rotsysteem, maar het is wat het is. Van wat ik zo snel zie lijkt het een lijn te zijn met normale, vaste ticketprijzen zoals we die van de NS gewend zijn, maar daar durf ik m'n hand niet voor in het vuur te steken. De prijzen liggen zo rond de £40 enkele reis.
Je kunt hier o.a. kaartjes vinden --> https://www.thetrainline.com.
Wat voor bussen er in die hoek rijden ben ik niet mee bekend, maar je zou naar Megabus en National Express kunnen kijken, die rijden tussen de meeste grote steden. Dat is ook vooraf boeken, maar vaak wel goedkoper dan de trein.
paddington schreef:Als TS met de auto naar HvH gaat, zou ik die auto gewoon meenemen naar de UK, ergens in een buitenwijk van Londen parkeren en de stad in reizen met de tube.Misschien kan je Stenaline bellen of je dit nog eventueel nog bij kan boeken?
Is denk ik goedkoper dan een losse treinticket kopen aldaar want in het algemeen zijn treinreizen vrij prijzig in de UK.
Ga je ook met de auto naar hoek van Holland?
paddington schreef:Ik ga volgend jaar ook deze route ook weer doen als het goed is maar ik neem mijn auto wel mee.
Maar het is idd een relaxte manier van reizen al vind ik de eurostar ook zeer relaxt.
Flixbus of Eurolines gaan wisselend het kanaal over.
Maar meestal wel via de tunnel.
Mijn zoon reisde hier vaak mee toen hij nog in de UK woonde en zo naar Nederland reisde.
Je busticket is incl de overtocht.
Maar ik zou toch iets meer geld neerleggen voor de Eurostar dat scheelt zoveel tijd.
Faelynn schreef:De bus gaat aan boord van de trein; bus kan er zelf niet doorheen.paddington schreef:Ik ga volgend jaar ook deze route ook weer doen als het goed is maar ik neem mijn auto wel mee.
Maar het is idd een relaxte manier van reizen al vind ik de eurostar ook zeer relaxt.
Mijn zoon reisde hier vaak mee toen hij nog in de UK woonde en zo naar Nederland reisde.
Maar ik zou toch iets meer geld neerleggen voor de Eurostar dat scheelt zoveel tijd.
Ah thanks ik dacht dat er alleen een tunnel was voor de trein, maar bus kan hier dus ook doorheen.
Bus duurt inderdaad wel lang, voor mij moet het low budget want het is dat of niet gaan, dus meer geld neertellen is helaas geen optie, maar als je dat makkelijk kan doen dan is een vlottere optie wel fijner natuurlijk. Bus kan je bijna heen en terug voor 1 trein ticket(Bus gemiddeld €30, trein vanaf €55?)
Faelynn schreef:paddington schreef:Ik ga volgend jaar ook deze route ook weer doen als het goed is maar ik neem mijn auto wel mee.
Ah thanks ik dacht dat er alleen een tunnel was voor de trein, maar bus kan hier dus ook doorheen.
Bus duurt inderdaad wel lang, voor mij moet het low budget want het is dat of niet gaan, dus meer geld neertellen is helaas geen optie, maar als je dat makkelijk kan doen dan is een vlottere optie wel fijner natuurlijk. Bus kan je bijna heen en terug voor 1 trein ticket(Bus gemiddeld €30, trein vanaf €55?)
Mkango schreef:paddington schreef:Als TS met de auto naar HvH gaat, zou ik die auto gewoon meenemen naar de UK, ergens in een buitenwijk van Londen parkeren en de stad in reizen met de tube.Misschien kan je Stenaline bellen of je dit nog eventueel nog bij kan boeken?
Is denk ik goedkoper dan een losse treinticket kopen aldaar want in het algemeen zijn treinreizen vrij prijzig in de UK.
Ga je ook met de auto naar hoek van Holland?