fijne zachte reiskoffer of tas

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xxxmh

fijne zachte reiskoffer of tas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-22 12:39

Hoi,
Ik ga in februari op singlereis naar Costa Rica. Nu zeggen zij dit op hun site van de reis:

Het is niet verplicht, maar wij raden onze reizigers aan om te reizen met een zachte reistas. Dit kan een backpack zijn, maar bijvoorbeeld ook een reistas op wieltjes. Gelieve niet op reis te gaan met een hardschalige koffer, gezien de beperkte bagageruimte.

Ik heb een harde koffer maar ben benieuwd naar wat fijne zachte reiskoffers/tassen zijn. Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en ben ook beetje bang dat het kapot gaat in het vliegtuig en de spullen erin. Backpack is uitgesloten omdat ik snel last van mijn rug krijg van een rugzak door schouder blessure. Ik hoor het graag!

♡ Summer ♡
B+11 L1+1

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:44

Ik heb een zachte reistas met wielen. Van dakine. Een superfijne tas (wel duur) die ik al jaren gebruik met rondreizen door bijvoorbeeld Afrika, Canada en Lapland. Hij is nog nooit kapot gegaan.
Wat handig is, is dat je je tas kan openklappen. De ene kant is een heel groot vak, de andere kant zijn dan drie vakken. Dan zitten er aan de buitenkant nog twee vakken, aan de rand van de binnenkant nog een vak met rits en in het midden een soort gaas met nog een vak.
Je kunt je spullen dus heel makkelijk vinden en als je rondreist is dat gewoon heel makkelijk.

Als je googlet op dakine reistas met wielen kom je hem tegen. Het is een split roller.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Roulette_

Re: fijne zachte reiskoffer of tas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:54

Je hebt stevige, dunne zakken (flightbags) die je om een zachte tas/rugtas kunt doen in het vliegtuig, dan heb je een stuk minder kans dat er iets beschadigd.
En mag ik heel eigenwijs zijn? Heb je al eens een backpack met goede heupband geprobeerd? Waarom ik het zeg, ik heb zelf een zenuwbeschadiging in een van mijn schouders. Gewone rugtas gaat echt niet, daar heb ik afhankelijk van gewicht binnen een aantal minuten/uur last van. Een goede backpack met heupband kan ik wel hebben, omdat het gewicht op je heupen hangt en niet aan je schouders. Ook toen ik 3 weken in Azië op reis was met een grote backpack van 10kg ging dat de hele vakantie goed. Kan goed zijn dat je dit al geprobeerd hebt en het voor jou niet werkt, maar als je dat nog niet hebt gedaan zou ik zeker kijken of je er bijvoorbeeld eens een kunt lenen om te proberen.

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 12:59

Ik lees graag even mee, ik zoek er eentje met wielen..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-22 13:08

Roulette_ schreef:
Je hebt stevige, dunne zakken (flightbags) die je om een zachte tas/rugtas kunt doen in het vliegtuig, dan heb je een stuk minder kans dat er iets beschadigd.
En mag ik heel eigenwijs zijn? Heb je al eens een backpack met goede heupband geprobeerd? Waarom ik het zeg, ik heb zelf een zenuwbeschadiging in een van mijn schouders. Gewone rugtas gaat echt niet, daar heb ik afhankelijk van gewicht binnen een aantal minuten/uur last van. Een goede backpack met heupband kan ik wel hebben, omdat het gewicht op je heupen hangt en niet aan je schouders. Ook toen ik 3 weken in Azië op reis was met een grote backpack van 10kg ging dat de hele vakantie goed. Kan goed zijn dat je dit al geprobeerd hebt en het voor jou niet werkt, maar als je dat nog niet hebt gedaan zou ik zeker kijken of je er bijvoorbeeld eens een kunt lenen om te proberen.

Wil wel iets met wielen zodat ik nog een handbagage tas mee kan nemen. Anders wordt het wel heel veel gesjouw haha. Maar bedankt voor je 1e tip!

♡ Summer ♡
B+11 L1+1

Plonspony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:24

~ Whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a Briljant ~

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:28

Hier een Ortlieb Atrack 25 liter, met losse zakjes om bepaalde type kleren bij elkaar te houden (shirts/broeken/ondergoed&sokken). Ik vind het echt een ideale tas!

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:30

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:34

Ik heb ook een samsonite maar al een oudje. Jaren terug in de VS gekocht. Zo'n fijne tas!

Leef je droom,droom niet je leven

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:45

Mijn ervaring met dat soort reizen is dat een harde koffer absoluut geen probleem is. Ik had toen een zachte koffer geregeld en dan komt 90% gewoon met een harde koffer aan. Dus de vraag of verzoek van zachte koffer heb ik 1 keer en daarna nooit meer gehonoreerd.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor de natuur.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:03

Wij hadden tassen met wieltjes van eagle creek voor onze camper reis.
Je kunt hem ook op de rug dragen.

Als ik mensen op de camping zag met harde koffers in hun camper die ze alleen maar voor het aanrecht of op bed kwijt konden, was ik maar wat blij met het advies zachte tassen.
Opgevouwen zijn ze 30x40x20 of zoiets.
Wij hebben 110 en 120 liter.
Dat is best wel royaal.
Bewust gekozen voor de versie met een lus om hem te trekken ipv trekstang.
Die met trekstang is niet opvouwbaar.

En we hadden een rugzak als handbagage bij ons.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-22 18:51

Ik ga naar alle tips bekijken! Bedankt. En anders gewoon met mijn harde koffer erheen. Ze kunnen het vast niet weigeren ondanks het advies haha

♡ Summer ♡
B+11 L1+1

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:08

Zebraatje schreef:
Ik heb al jaren een van Eastpak.
Dit model: https://www.eastpak.com/nl-nl/bagage-c1 ... S--1-.html

Handig door de twee vakken, rijdt soepel, past voldoende in voor een vakantie. En goede kwaliteit

Ik heb ook zo’n soortgelijke eastpak, je kunt m ook groter of kleiner ritsen en ik hem al een jaar of tien nu en die tas is al met behoorlijk wat internationale vluchten meegeweest; top ding!

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:34

Zebraatje schreef:
Ik heb al jaren een van Eastpak.
Dit model: https://www.eastpak.com/nl-nl/bagage-c1 ... S--1-.html

Handig door de twee vakken, rijdt soepel, past voldoende in voor een vakantie. En goede kwaliteit

Wij hebben ook een eastpak, fijne tas. Fijner dan mijn koffer op wieltjes

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:21

Eastpak Tranverz serie, ik vlieg de hele wereld over met zowel de M als de L variant. Super veel ruimte, degelijke tassen!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:34

Wij hebben een Eastpak Tranverz L, maar mijn echte favoriet is onze Kipling Teagan. De laatste kan je zowel uitklappen als met 1 vak gebruiken. Dat is vaak erg handig als je een rondreis maakt.

https://www.kipling.com/nl-nl/reistasse ... 0-999.html

We hebben ze al jaren en ze hebben de halve wereld al gezien, zowel in het vliegtuig als op autorondreizen.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 09:55

xxxmh schreef:
Ik ga naar alle tips bekijken! Bedankt. En anders gewoon met mijn harde koffer erheen. Ze kunnen het vast niet weigeren ondanks het advies haha

Weigeren misschien niet, maar harde koffers zijn heel vervelend als je veel bagage in dezelfde ruimte moet laden. Dat is ook de reden dat we met een road trip voor zachte koffers kiezen, het stapelt makkelijk zonder schuiven en knarsen.

Webshop - digital art: MoTekent

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie