Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Sure_lee schreef:Ik ben fan van curaçao.
Heb hier zelf nooit geslapen maar als we er zijn gaan we hier wel 1 avond eten.
Prachtig!
Geen idee of dit binnen jullie budget valt.
https://baoase.com/accommodations/
Kinke schreef:Bora Bora, Fiji en Tahiti is wel heel ver reizen, dus of dat zo geschikt is als je niet zo lang weg wilt is het onderzoeken waard.
Seychellen is ongelooflijk mooi en ook te doen voor een kortere reis. Het is rustig, geen hoogbouw en geen drommen toeristen.
Autumnn schreef:Gefeliciteerd! wij zijn op de Malediven geweest een paar jaar geleden wat wil je weten?
Kinke schreef:Bora Bora, Fiji en Tahiti is wel heel ver reizen, dus of dat zo geschikt is als je niet zo lang weg wilt is het onderzoeken waard.
Seychellen is ongelooflijk mooi en ook te doen voor een kortere reis. Het is rustig, geen hoogbouw en geen drommen toeristen.
Nessie schreef:Ik ben (niet voor een huwelijksreis maar gewoon) 2x op de Malediven en 1x op de Seychellen geweest. Qua resort op de Malediven kan ik zeker Centara Ras Fushi aanraden Andere resorts welke ik ben geweest zijn Oblu Xperience en Adaaran Prestige Vadoo, ook mooi maar de gastvrijheid en service van Centara is fantastisch!
Ik vind persoonlijk wel de Seychellen een mooiere bestemming dan de Malediven in het algemeen (voornamelijk La Digue), de stranden met de rotsen maken het erg mooi
Wat ik ook een mooie bestemming vond, maar dat is wel echt ver, Hawaï (specifiek Kauai).
Curaçao vind ik leuk maar minder exclusief voor een huwelijksreis, net zoals Aruba en de Bahama’s (al is een cruise wel heerlijk).
moonsparkle schreef:Kinke schreef:Bora Bora, Fiji en Tahiti is wel heel ver reizen, dus of dat zo geschikt is als je niet zo lang weg wilt is het onderzoeken waard.
Hier sluit ik me bij aan als je niet zo lang weg wilt. Wat ik ook een prachtige bestemming vond is Madeira, niet ver maar zoveel mooie natuur. Het wordt soms wel het Hawaii van Europa genoemd vanwege onder andere de groene bergen, watervallen en kliffen. Maar het is niet zo tropisch als jouw bestemmingen.
Ik ben ook op Hawaii geweest maar dat is ook flink wat uren vliegen, wel prachtig en hele gave dingen te doen maar dan zou ik wel meerdere eilanden aanraden en ik weet niet of je dat zou willen in de tijd die je misschien hebt.
herr_balou schreef:Doe eens gek en ga naar Hotel van der Werff op Schiermonnikoog ipv zo'n afgezaagde reis maar verweggistan....
Of het Metropol Hotel in Brussel en in elk geval een keer lunchen bij Le Pré Salé.
Mkango schreef:Qua omgeving zijn de Seychellen of Malediven wel een stuk mooier dan Curaçao. Curaçao is vrij dor en droog, en ook niet per se het eerste waar ik aan denk als ik denk aan een rustige bestemming; ik zou dan eerder kijken naar eilanden in de Leeward of Windward Islands in de Antillen, als je die richting ook op wilt.
Maanlicht schreef:Ik vond de Seychellen tegenvallen. Ja, het is prachtig, alleen ook mega toeristisch en schrikbarend duur. Zelfs met een flink budget viel dat toch een beetje tegen.
Sakura789 schreef:Absoluut eilandhoppen op de Seychellen. Het hoofdeiland vond ik niet bijzonder, maar Praslin en La Digue vonden we prachtig.
Welke periode ga je?
Persoonlijk vond ik het mooier dan Curaçao, Mauritius en Hawai.
ImkeTarek schreef:Fiji is ver weg, maar wel ontzettend mooi!
Wij hebben, toen we als "arme backpackers" in Nieuw-Zeeland zaten een reis naar Fiji gemaakt en dus daar low budget aan eiland hoppen gedaan.
Super mooie sterrenhemels 's nachts en overdag genieten van geweldig mooie eilanden en snorkelen met o.a. giant manta rays !
Het is niet naast de deur, maar een absolute aanrader!!
Maanlicht schreef:Madagaskar misschien?
Renee schreef:Wij zijn voor onze huwelijksreis uiteindelijk het helemaal anders gaan doen in eerste instantie gekeken naar welvaart en luxe maar toen toch besloten om onze tent in te pakken spullen in te pakken en naar Scandinavië te rijden. Daar hebben we volledig ons eigen plan kunnen trekken afwisselend in hotels en (wild) kamperend. We hebben samen een prachtige reis gehad en van alles samen kunnen ontdekken.
Mocht een eiland geen eis zijn landen die ik ook als heel mooi heb ervaren zijn Mexico en Laos. Zeker Laos heb ik hele mooie herinneringen aan. Misschien niet direct een zon, zee en strand locatie. Maar wel een hele fijne cultuur, een bijzondere keuken (met oa Franse invloeden) en prachtige natuur.
Nessie schreef:Ik was in juni/juli op de Seychellen en vond het helemaal niet zo toeristisch. Als je op de beroemde stranden ietsje doorloopt is er nauwelijks iemand te vinden. De stranden van de Seychellen vind ik mooier dan Hawaï, maar de Napali kustlijn was fantastisch om te zien / te wandelen.
Noeps schreef:Wij zouden op honeymoon naar Mauritius https://www.tui.nl/tropical-attitude-509522151/
Door corona ging het helaas niet door, dus ik kan je niet vertellen hoe het er is, maar wellicht is het wel een bestemming om te overwegen. En als je niet al te lang wilt gaan, dan scheelt een tijdverschil van drie uurtjes ook nog in de jetlag.