Costa rica reisperiode

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Costa rica reisperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 14:51

Hi,

Wie is er al wel eens naar Costa Rica geweest en in welke periode? Ik zit te kijken naar een reis daarheen maar wil graag weten wat de beste periode is met regenseizoen enzo. En als jullie nog ervaringen hebben ben ik daar ook benieuwd naar!

Ben benieuwd!

NN44

Re: Costa rica reisperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:53

Ik ben in november geweest. In het regenseizoen. We hebben echt amper last gehad van de regen. Eén dag echt harde regen gehad, waardoor de wegen wat onder liepen. Dit was een reisdag voor ons en buiten wat vertraging leverde dat geen problemen op. Voordeel van die periode is dat het overal erg rustig was.

Ik vond Costa Rica echt fantastisch. Een van de mooiste landen die ik heb bezocht. Wij hebben een rondreis gemaakt en zijn begonnen in Toruguero. Daarna zijn we via de Caribische kust door het binnenland naar het westen gereden. Wij hebben via NRV geboekt en alles was top geregeld. We hadden een huurauto.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 16:23

Wij zijn afgelopen september en de eerste week van oktober naar Costa Rica geweest. Wij hebben wel redelijk wat regen gehad. Vooral op het schiereiland Osa hebben we echt heel veel regen gehad. Elders in het land ook wel maar niet zo veel en heftig als daar. Ondanks dat we af en toe van de regen hebben gebaald. Hebben we een super vakantie gehad en alles kunnen zien en doen wat we wilden. Voordeel van het regenseizoen was wel dat het veel rustiger was overal.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:39

Hier ook in september geweest. Bewust omdat het dan rustiger is. Ik vond het op sommige plekken nog druk zat. Wij hebben weinig regen gehad, alleen in Monteverde, maar dat is niet voor niets regenwoud ;)
En het ziplinen daar was weer droog.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:58

Leuk, ik ga volgende week donderdag naar Costa Rica! Ik heb begrepen dat het regenseizoen in oktober en november is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:00

Allereerst: absoluut doen! Wij zijn er vorige maand geweest en vonden het echt fantastisch. Wij zijn van 9 november t/m eind november geweest, de eerste paar dagen in Manuel Antonio hebben we 1 dag veel regen gehad en een paar andere dagen zware buien aan het eind van de dag, maar daar hadden we niet echt last van (we deden expres dan ook veel in de ochtend, toen het droog was). In Monteverde en op de andere bestemmingen hebben wij eigenlijk niet echt regen gehad. Eigenlijk was het alleen 1 avond in Manuel Antonio vervelend, en dan vooral omdat het ook ontzettend hard onweerde (wat ik fantastisch vond trouwens :+ ) maar mijn man houdt absoluut niet van onweer waardoor we nog net niet het restaurant uit moesten rennen om terug naar het hotel te gaan toen hij flitsen zag :')

Ik vond het fijn dat het niet zo druk was dus ik zou zeker weer voor dezelfde periode kiezen. Maar goed, eind november is ook wel het begin van het droge seizoen dus dat vonden wij eigenlijk perfect.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-22 17:12

Ik heb geboekt! 19 februari een single reis! Heel veel zin in!
Dit is waar ik allemaal heen ga:
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 18:13

Wat leuk, ik heb costa rica ook op m'n lijstje staan, maar ik ben wel bang dat het super toeristisch is? Het is in ieder geval heel duur :o hierdoor twijfel ik een beetje

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 00:24

Ik ben er op dit moment en het is echt prachtig. Om toerisme te ontwijken gaan we gewoon lekker vroeg op pad. Ook vragen we tips aan locals.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 11:51

Ik ben net een week terug.
Waren van 18 november tm 9 december.
De eerste dagen toch wel redelijk wat regen gehad. In Tortuguero, Arenal, Rio Celeste en Samara. Meeste dingen gingen wel gewoon door, maar je ziet toch minder in de jungle, omdat de dieren niet actief zijn als het regent.
Ook is het natuurlijk leuk als bij een mooi strand bent dat het dan zonnig is en niet de hele dag regen.
Het scheelt dat het ondanks de regen wel warm is, dus een regenponcho aan en gaan.
Probleem is wel dat door de hoge luchtvochtigheid niks meer droog wordt.

Vanaf 1 december was het tijdens onze reis voor het eerst de hele dag droog en dat was toch wel een stuk leuker.

begin december lijkt me de beste reistijd, einde regenseizoen, maar nog geen drukte van het hoogseizoen.

Maar je hebt je reis al geboekt zie ik TS. Veel plezier!