2.

3.

4.

5. Links onderin zie je onze kampeeropstelling!

6.

7.

8.

9. Een boze sperweruil

10.

11. Dit is een taigagaai

12.

13.

14.

15. Wederom links onderin onze kampeeropstelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Scandinavië is fantastisch!
...
Die elanden

Rije schreef:Wij hebben een paar jaar geleden gewildkampeerd in Schotland, en eigenlijk smaakte dat wel
Is Noorwegen trouwens echt zo duur? Dat hoor ik altijd overal...
Wij waren er vorig jaar, en het is echt het dubbele van Nederland. Een pizza onder de 20 euro in een restaurant, of een simpele burger onder de 14 euro vind je niet
. In Oslo iig. 
Wij plannen over het algemeen weinig, we hebben puur een globale route in ons hoofd en kijken dan per dag waar we naartoe gaan. We zijn in ieder geval met de boot vanuit Eemshaven naar Kristiansand (Noorwegen) gegaan. Vanuit daar zijn we in een week naar Trondheim gereden. En ja, dat zijn behoorlijk veel (langzame) kilometers in een vrij korte tijd
Gelukkig houden wij van autorijden en hadden we ons hier op voorbereid, maar al met al was het ook voor ons wel behoorlijk pittig. In Noorwegen zijn we o.a. bij de volgende bezienswaardigheden geweest: Låtefossen, Vøringsfossen, Steindalsfossen, Tvindefossen, Stegastein Look-out, Tindevegen, Geiranger (fjord). Al met al dus veel watervallen
Vanaf Trondheim zijn we oostelijk gereden richting Åre (Zweden). Vanaf daar zijn we in twee weken afgezakt en uiteindelijk via de bruggen weer terug naar Nederland gereden. We willen graag in de nabije toekomst emigreren naar Zweden, regio Dalarna waarschijnlijk. Daar hebben we dus de meeste tijd doorgebracht 
Het is ontzettend bijzonder om gewoon voor je gevoel echt compleet alleen op de wereld te zijn, maar ik vond het fantastisch! Het was voor mij de eerste keer wildkamperen en ik heb er echt ontzettend van genoten. Vooral de stilte en alle natuur om je heen vond ik echt fantastisch.

)

Rije schreef:Ohja nog een vraag: hebben ze daar ook "midgies"? Van die heeeeele kleine mugjes waar je bijna niks tegen doet maar die wel gemeen prikken?

de laatste keer waren we er in 2019 in de winter: