Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 19:47

Het lijkt erop dat gister middag de voorzichtige weg naar herstel is ingezet. Ik ben niet meer zo uitgewoond uitgeput. Mogelijk toch het gevolg van de prednison dosis. Dat zou wel fijn zijn

pien_2010

Berichten: 43751
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:31

Fijn dan kun je dit weekend naar Frankrijk met je vandaag gescoorde zwarte elsjes en wilgen en hazelaar om te planten. Doe je goed +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 21:49

Mwa dit weekend gaat nog niet lukken vrees ik, zou het graag doen als het maar even kan. Maar de weg omhoog is ingezet maar kwa inspanning ben ik nu zo dat een langer blokje om lukt nu en nog geen echte ligrust nodig gehad vandaag. Maar ik moet er voor waken te snel te willen. Dat pakt me dan terug.

De elsjes moeten nog even wachten. En liggen al een paar weken opgekuild in de tuin in nl. Die hebben we een week of 4 geleden opgepikt samen met de wilgentakken. Alles zit al flink vol met dringender leefzaken en mijn mini jonge fruitboompjes en bloembollen hebben meer haast om de grond in te gaan.

Voor nu gedacht moet volgende week vrijdag met chauffeur wel lukken. Wel weer een korte heen en weer ivm de tandarts -O- daarna kan ik dan langer erheen hopelijk. Andere optie als ik echt rap opknap dan ga ik in 2 a 3 dagen vanaf dit weekend met de camper daarheen met eea en zou gv dan volgende week vrijdag nakomen met een volgepropte bus waarvan de banden gecheckt zijn dan. En dan met zijn tweeen op zondag/maandag weer terug. Enige nadeel mijn reuk is nog voor 95% zoek en een lange afwezigheid kan er misschien iets gebeurd zijn wat ik niet kan ruiken nog.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 14:31

Jakkes ik voel me weer verkouden worden en heb weer koorts. Grrr ik had hoop dat het weekend vertrekken kon maar even afwachten zo.

Wel gelukkig geslaagd voor metalen kasten (de eerste portie tenminste) zodat ik eten goed veilig kan opslaan binnen en buiten de trapkast. Twee zijn nog in bestelling. De rest is opgehaald door gv vanmorgen. 6 dichte kasten (groot en klein) en een met gaas open kast voor aardappeld en uien en zo. En ook is de zeer dik kunststof kist bezorgd voor het niet eetbare spul.

Nu afwachten en duimen dat ik me niet weer ziek ga voelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 14:15

ik voelde me afgelopen dagen fitter worden en dacht dat ik genoeg opgeknapt was om te kunnen vertrekken, domme ikke. 8)7 Drie dingen in de camper gezet 15 minuten bezig en hop hartslag torenhoog, hijgerig hoesterig en koorts. Tot zover de goedbedoelde poging. Ik ben er duidelijk nog lang niet ;(

Dat wordt dan weer een kort heen en weertje met chauffeur ipv rustig de tijd nemen om afspraken te kunnen maken vrees ik. Ik ga nog hard duimen of het nog wat gaat worden eerder dan de kort heen en weer

senna21

Berichten: 11894
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 14:17

Heel zuur, maar het is inderdaad verstandig om tijd te nemen voor herstel.
Beterschap!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 14:19

Ach ja ik heb het geprobeert. Ik dacht desnoods doe ik 100 km per dag en dan slapen en rusten. Maar het wordt bankliggen nog wat langer

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 19:09

Ik ben een beetje dom geweest wat betreft energie maar ach. Het was wel heel erg nodig :') beter voor mezelf en de omgeving. Ik ben op pad dus met het idee ik zie wel hoe ver ik kom. Desnoods 5 km verderop. :+ Even tijd voor mezelf is beter voor iedereen.

Maar hoewel de start drama was, stukje rijden, half uur slapen enz. Ben ik verder dan ik dacht, morgen zie ik wel wat ik doe. Ik kan hier 48 uur blijven staan. Voordeel geen wekker om 5 uur morgenvroeg, :P maar ongelofelijk uitslapen als oude dame en ikzelf dat voor elkaar krijgen.

Geen idee hoever ik ga komen. Zou fijn zijn als ik woensdag aankom. Maar er even uit is wel lekker en hard nodig ook als ik het niet red.

prompter

Berichten: 11278
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 19:13

Wat goed, ben je al over de grens gekomen :) ?

pmarena

Berichten: 48315
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 19:14

Het avontuur riep je zo te horen :D

Succes!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 19:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De snelweg dichtbij en ook zo ver weg. Die loopt boven langs de heuvelrand

Camperplaats met genoeg spannends te doen, gratis fitness, trail parcours :oo net zo hoog als mijn neus. Bedoeld voor de fiets geloof ik. Wandelen langs de rivier em heel veel leuke speeldingen, zwembad (dicht voor onderhoud lijkt het)

Niet zozeer avontuur roept maar tijd voor mezelf hard nodig. Even geen mensen om me heen en zo. :o ik heb dat echt nodig zo af en toe om even bij te tanken en te ontprikkelen en door covid en de periode ervoor zitten we al weken op elkaars lip. Gaat op zich best maar even niks hoeven en zo is gewoon noodzaak soms.

Ik had echt zoiets desnoods kom ik 5 km verder en nu zit ik twee grenzen verder, nou ja een als ik recht naar beneden was gegaan. Maar ik dacht als ik een inmiddels bekende camperplek in duitsland haal ben ik al erg aangenaam verrast. En die ben ik voorbij gereden naar deze die we vorige week ontdekten op de kaart. :j in Belgie dus net niet halverwege :oo

Hij was leeg toen ik aankwam, nu niet meer maar gelukkig sta ik aan de rand met niemand naast me. Ik kies meestal dezijkant uitzodat ik niet ingebouwd wordt. Allemaal meteen de schotels omhoog. Naast me zijn ze sport aan het kijken :')

Ik zie vanhier uit wel waar ik terecht kom. Zou fijn zijn als ik huis haal, zo nee kan ik desnoods hier blijven of wat rondhobbelen in de regio. Een nacht weg moet dan wel. Gv laat mijn bus dinsdag checken haalt woensdag een paar bestelde kasten op en vertrekt vrijdag na zijn vroege dienst naar frankrijk zoals het er nu uitziet. Dan pikt hij me of op onderweg als het niet verder lukt en schuiven we met de bus of camper verder of ik ben er al. En dan zaterdag of zondag terug zdat we er twee of drie dagen over kunnen doen. En is er weer een flinke hoeveelheid spul over.

Oa metalen kasten in verschillende maten voor voedselopslag. Jonge fruitboompjes zitten nu hier in de douche, de bloembollen zitten in het bagageluik. Die moeten heel dringend de grond in :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 09:14

De bakker is langsgeweest de hond gewandeld en nu nog even slapen

pien_2010

Berichten: 43751
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 09:43

Ben je inmiddels aangekomen in je huisje? Zo ja, veel plezier...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 09:54

Ja gisteravond tot mijn grote verbazing.

Prairy
Berichten: 9176
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:11

Wat fijn karuna. Mooi dat je veilig aangekomen bent.

pien_2010

Berichten: 43751
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:06

Dat is fijn. Nu lekker aan prullen en geniet ook zoveel mogelijk genieten is mijn advies. Het werk blijft nl voorlopig in en rond het huis.
Wat wij deden was, ochtend paarden eten geven en checken, ontbijten, meestal iets doen met de paarden, dan in of rond huis klussen/werken. zaken regelen deden we op de rustdagen vd paarden, en altijd stopten we 16 uur.

Het is zo belangrijk om baas te blijven over je tijd, want er zal altijd werk zijn en blijven. En anders wordt dat de baas en is het niet meer leuk en wordt je te moe.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 11:27

Net even oude fik in de camper laten doorslapen. Wat spul naar boven getild, een tas uitgepakt. En de energie is alweer op. Voor nu gebruik ik de camper even als rust uitvalsbasis. Zo weer slapen.

Kwa bellen nog geen succes, niemand neemt op. Vooral de tweedehands zaak is nodig zodat ik meer ruimte krijg, ik vrees dat ik daarvoor er toch heen moet rijden. En duimen dat ze open zijn.

Ik wil voor nu echt alleen kamer en keuken leefbaar krijgen zodat de tafels gebruikt kunnen worden. En het meer leefruimte wordt ipv opslag, gereedschapshok enz. En misschien wat gras maaien zodat de fruitboompjes meteen op hun plek kunnen. En de bloembollen moeten in pot en bak.

En ik hoop een eerste stuk worteldoek te kunnen neerleggen. Houtsnippers zitten al wat in mijn bus. Dan is het stuk bij de achterdeur minder modderig.

Meer kan ik fysiek niet aan nu. Ik moet ook aan mezelf denken. :j

Ik zit alleen met een -O-. Mijn papa is een volwassen man die zijn hersens nog bij elkaar heeft lijkt het. Maar wat hij wil doen vinden gv en ik een slecht plan. %) Mijn zus heeft er geen mening over. Maar hij is van plan morgen vroeg te vertrekken met zijn eigen auto deze kant op, ipv wachten en met gv meegaan die vrijdag ochtend deze kant op komt. Ik kan hem nu niet komen redden kwa energie. :n zijn mening ik kom aan woensdag of donderdag of misschien nooit meer. Soort van de dood of de gladiolen. Niet handig ook omdat we dan met drie voertuigen moeten terugrijden. Of mijn bus hier moet achterblijven. Ook niet handig. We hopen hem nog te kunnen overtuigen het niet te doen. -O-

pmarena

Berichten: 48315
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:43

Kan je hem niet charteren om morgen / overmorgen ergens in NL met zijn auto iets voor je op te halen ofzo, waardoor hij niet eerder naar Frankrijk kan dan gewoon vrijdag met GV mee....?

Dat je hem niet dat idee uit zijn hoofd hoeft te praten, maar dat je hem vraagt om jou een dienst te bewijzen waarmee je alsnog voor elkaar krijgt dat hij dan niet dat lange eind gaat rijden O:)

pien_2010

Berichten: 43751
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 11:50

Karuna, vandaag is vrijwel alles dicht, vanwege een landelijke staking tegen de pensioenplannen van de regering. Het is EEN grote stakingsdag. Dus morgen heb je meer kans!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 12:01

pmarena schreef:
Kan je hem niet charteren om morgen / overmorgen ergens in NL met zijn auto iets voor je op te halen ofzo, waardoor hij niet eerder naar Frankrijk kan dan gewoon vrijdag met GV mee....?

Dat je hem niet dat idee uit zijn hoofd hoeft te praten, maar dat je hem vraagt om jou een dienst te bewijzen waarmee je alsnog voor elkaar krijgt dat hij dan niet dat lange eind gaat rijden O:)


Helaas dat hadden we al geprobeerd -O- mislukt. :+ Gv heeft al halve dag vrij. Helaas hele dag lukte niet anders had hij donderdag kunnen vertrekken maar zelfs dat wilde mijn paps niet. nu vrijdag 10.15 dan is hij er rond 1800 denk ik.

Pien ik had wel zoiets gelezen maar niet beseft dat daardoor het meeste dicht is. Ook overheids dingen zoals de vuilstort, electriciens enz? Supermarkt wel open?

Zouden ze in nederland wat van kunnen leren. Gv zou tot 67 moeten werken fysiek loodzwaar werk, hij werkt wl vanaf zijn 18 e en wordt geacht tot het einde van werkleeftijd drie ploegen te draaien. Fysiek gewoon een onmogelijkheid :(:) zijn vader kon met vervroegd pensioen met 56 met bijna hetzelfde werk

maar de timmerman zag ik vanmorgen met zijn auto al wegrijden richting een klus. Die werkt kennelijk wel Zo dichtbij en zo verweg. Ik heb daar maar ingesproken. Twee nummers maar beiden sinds gisteravond steeds voicemail.

De tweedehands zaak werkt het nummer niet eens van, en de reviews zijn de laatste tijd naar beneden gevlogen. Met teksten als dichtb terwijl ze open zouden moeten zijn, nummers die niet kloppen, afspraken die niet nagekomen worden.

pien_2010

Berichten: 43751
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:05

Karuna staken is niet verplicht. Hier is gewoon alles open. Maar het zou een reden kunnen zijn. Want er zijn ook regios waar alles dicht is.
Dus......

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 12:08

Ah ach, in het ergste geval heb ik een zinloze maar mooie rit. :D Maar wat eten en wc papier kopen is wel een must. Het wordt wat schaars zeg maar, zeker omdat mijn papa dan eerder deze kant op komt als alles verloopt zoals hij in gedachte heeft, dan houd ik er rekening mee dat ik voor jan snot ga rijden, die plaats ken ik nog niet, ook wat groter met winkels maar anderen dan de grotere plaats waar ik tot nu toe kom

Tinka

Berichten: 3808
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:32

Kan je vader niet met de trein komen of met de flixbus of blablacar? Kan ie terug rijden met jullie.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 15:24

Trein heb ik ook voor mezelf maar gekeken. Dat is eh nogal een uitdaging maar kan wel. Alleen dat kost 8 uur, 4 keer overstappen waaronder parijs noord en daarna nog 35 km met de auto. :+ als ik geen fikje meer heb wel een idee een keer. Maar voor mijn vader kansloos. Hij loopt niet heel best met zijn enkel.

Maar twee keer *\o/* en *\o/*. Omdat het wat motsneeuwt in nederland heb ik hem fijntjes gewezen op mijn strandden in de ardennen met een dik pak sneeuw. Of hij daar zin in had. Eh nee. Dus omdat gv een halve dag heeft rijdt mijn vader daarheen vrijdag ochtend en rijden ze samen in een volgestampte bus deze kant op

En afgesproken dat ik snel na mijn bezoek in nederland weer terug ga met camper en hij met zijn auto er achteraan. Zodat er back up is mocht het niet gaan, :j en kunnen we zijn auto hier gebruiken als transport. Wat ikniet wist is dat hij gister zijn verkeerde banden hals over kop heeft laten verwisselen. Ze hadden er zomerbanden op gezet ipv de winterbanden die hij gevraagd had. Dan zijn deze er niet voor niks onder gezet, tot 31 maart in de provincie zijn winterbanden met sneeuwvlok symbool verplicht.

Dan gaat hij zich stortten op het schoonmaken en inrichten van de bovenverdieping. Zodat hij er eigen kamer/verdieping heeft. Ik wil er een soort van huiskamer van maken met tafel, stoelen extra verwarming enz. Spullen genoeg, zodat hij zich kan terugtrekken.

En gv en ik kasten in elkaar zetten, eventueel cementdek vloer afmaken in de keukentrapkast. Ik roeren hij storten. :')

De tweede *\o/* is hoera blije oude fik die nu op 80% van de tuin kan rondlopen zonder door hoog gras te moeten ploeteren. De accus en grasmaaier werken echt fijn. De niet volgeladen zware accu redt bijna de helft van de tuin door hoog meest ongemaaid gras. De volle lichte accu heeft ruim 30 % voor elkaar gekregen. Grasmaaien is echt alleen een beetje er achteraan keutelen in een relaxed tempo. De maaier doet de rest. Nu wel met opvangbak. Uiteindelijk kan ik mulchen of rijtjes maken.

Het maaien was gezellig, dametje was zo slim om in het gemaakde spoor te lopen de eerste ronde daarna steeds naast me. En toen er al veel gemaaid was heeft ze een paar patrouille rondjes gelopen. Ik heb bewust een heel spoor kort gemaakt aan de buitenrand ook, zodat ze overal kan inspecteren. Ze liep zo blij rond te stappen door de tuin.

Nu zij tevreden slapen in haar mandje en ik ga zo na een hapje eten ook slapen. Weer de camper als backup. Wel pelletkachel op 13 graden gehad en dat is met de ventilator aan een best aangename temperatuur.

Voor vandaag denk ik klaar. Hooguit nog een paar dingen uit de camper halen die al in elkaar gezet zijn, morgen is er weer een dag, dan ga ik wel op pad voor dingen. :j Dat kan nu mijn papa niet hier aankomt.

In fases gedaan. Dit is de langste stand van de maaier. Voor een eerste keer ziet het er al beter uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:31

Dat ziet er goed uit en droog zo te zien,wat is de temperatuur?