Amsterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Novastar

Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 22:41

Hallo,
als mijn vraag hier niet juist staat, mag ze natuurlijk verplaatst worden naar de juiste plek. In het kort: wij willen graag met z'n 2 een weekendje naar Amsterdam. Mijn man heeft gezegd: verras me maar!
Nu lijkt het me leuk om een hotel te reserveren waar we een jacuzzi op de kamer hebben. Welk hotel adviseren jullie? Omdat het de eerste keer is in 20 jaar (!) dat we met z'n 2 weggaan, speelt de prijs niet meteen een rol.
We willen ook graag het Anne Frank museum bezoeken, misschien ook Madame Tussauds (kaartjes op voorhand bestellen?). Dat zijn natuurlijk de plekken die iedereen kent... Andere tips wat betreft eten of andere bezienswaardigheden zijn méér dan welkom!
Groetjes, xxx

__Sannne

Re: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 22:52

Als je het Anne Frank huis wil bezoeken, is het zeker aan te raden deze vooraf te reserveren! Op de dag zelf is ie vaak uitverkocht.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 23:15

Als je van kunst houdt, is Fabrique des Lumières aan te raden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:27

Ik weet niet hoe je muzieksmaak is, maar als je van classic rock houdt moet je zeker het Hard Rock Café niet overslaan :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:18

Ietsm minder toeristisch , wel leuk ( ik woon daar ) Met het pontje van CS Naar de NDSM werf : Streetart museum en daarna eten / lunchen bij Ijver , PLEKK of Noorderlicht
Beste pizzeria van Amsterdam ook in Noord : Il Pecorino
Uiteraard Rijksmuseum
Een aantal Escaperooms in Amsterdam behoren tot de beste van Europa
Rolschaatsen bij Rollerdreams
Winkelen in de Negen straatjes

Vermijd de Kalverstraat
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 16-11-22 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:31

Wij zijn ooit naar Heineken experience geweest, vonden we erg leuk!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:43

Rijksmuseum kun je de hele dag lopen, zo veel te zien. Wij hebben ons daar de voeten stuk gelopen zowat. Als je de app van het Rijksmuseum download, kun je met je eigen telefoon en oortjes de informatie horen/zien bij de verschillende schilderijen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:58

Hier vorige week dagje Amsterdam.

zou alles van tevoren reserveren aan de deur worden geen kaartjes meer verkocht zowel bij Anne frank als madam.

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-22 19:24

Dank je wel voor alle goede ideeën! We gaan nog tijd tekort hebben als we alles gaan doen wat we interessant vinden.

Toch nog een vraagje: welk hotel heeft een jacuzzi of iets spa-achtigs op de kamer? Omdat we nooit weggaan, willen we nu gaan voor het échte genieten: overdag mooie plekken bezoeken en lekker eten en ‘s avonds bubbelen met bubbels :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:41

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 00:52

Hallo allemaal,

volgende weekend is het zover, we gaan er even uit naar Amsterdam. Jullie hebben ons de gouden tip gegeven i.v.m. het hotel, het is de Bali suite geworden in het Van der Valk hotel!

Nu nog een nieuwe vraag: waar kan je super lekker eten, graag vegetarisch, liever nog vegan, maar eventueel ook "gewoon" voor mijn man? Hij eet evengoed vega(n), maar ik wil hem een goede lap vlees (aargh brrr ;( ) niet onthouden. We gaan maar 3 dagen, dus willen eigenlijk meteen de goede restaurants bezoeken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 02:26

Novastar schreef:
Hallo allemaal,

volgende weekend is het zover, we gaan er even uit naar Amsterdam. Jullie hebben ons de gouden tip gegeven i.v.m. het hotel, het is de Bali suite geworden in het Van der Valk hotel!

Nu nog een nieuwe vraag: waar kan je super lekker eten, graag vegetarisch, liever nog vegan, maar eventueel ook "gewoon" voor mijn man? Hij eet evengoed vega(n), maar ik wil hem een goede lap vlees (aargh brrr ;( ) niet onthouden. We gaan maar 3 dagen, dus willen eigenlijk meteen de goede restaurants bezoeken.

Loetje heeft plant based meat uit een 3D printer. Ik geloof dat die in de pijp dat ook heeft maar dag kun je checken. Qua vega(n) eten komt het wel goed in Amsterdam, genoeg tentjes.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 07:03

Loetje inderdaad. Voor veel vlees eb ook vwga/vegan.
En eigenlijk moet je ook Mr en Mrs Watson proberen ( maar helemaal geen vlees)
Bijna elk lekker restaurant in Amsterdam heeft ook. Vega en vegan dus dst is makkelijk.
Dophert is een soort Amerikaanse snack /lunchroom. Met milkshakes met suikerspin erop enzo. Heel erg grappig en volledig vegan.

Iop de ndsm werf en verder in Noord zitten ook een paar prima gemengde restaurants. En leuk om te combineren met street art museum of de Amsterdam toren., met het pontje vanaf centraal ben je er zo.

Van de goudfazant ( wat duurder in voormalig garage bedrijf)
Tot plekkk ( in containers)
Tot europizza ( heel anders dan anders pizza

Als je op sjiek wil : het Rijks.
De plantage bij Artis, groot maar heeft wel wat.
De Balie bij het Leidseplein voor een lunch in de binnenstad ( worden veel tv programma's opgenomen)

Oh en als je er toch bent.
Amsterdam light festival mag je echt niet overslaan

Ik woon in Amsterdam, en vind dat elk jaar weer geweldig.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 08:48

Hier ook een Amsterdammert. Al veel tips voor bezienswaardigheden hierboven. Ik sluit me aan bij het pontje naar Noord, Noord is echt leuk geworden. Voor vega / vegan eten ook aan te raden:

Hemelse Modder:
https://hemelsemodder.nl/

The Golden Temple:
https://www.restaurantgoldentemple.com/

En een lijst van 39 restaurants van The Little Black Book:
https://www.yourlittleblackbook.me/nl/v ... amsterdam/

Het stikt ook van de vegan fast food bars en er zijn veel Aziatische restaurantjes waar je altijd vega opties hebt.

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 13:14

Dank je wel allemaal! We kijken er naar uit :)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 13:27

Een holy grail tip van nog een Amsterdammert: Eten bij Fiaschetteria Pistoia. Ik heb buiten Italië nooit beter Italiaans gegeten. Er zitten dan ook vrijwel alleen maar Italianen, wat ook wat zegt. Het is ook niet je "normale" italiaan met een pasta boognese, maar echte Toscaanse gerechten die je in je normale Toscanini niet vindt. Het is niet vegan, ze hebben wel veel vegetarische gerechten op de kaart.