Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GerenGer schreef:Aankomende zondag vlieg ik naar IJsland en we hebben de vlucht geboekt met handbagage. Nu zegt een vriendin tegen mij dat we maar 100 ml mee mogen nemen. Ik heb alleen al een 300 ml fles aan lenzenvloeistof. En ik wil graag ook shampoo, deo, douchegel meenemen. Moet ik dan toch omboeken met extra bagage? Ik vind het ook wat eng met dat je je bagage kwijt kunt raken dan.
Iemand tips?
Alvast bedankt!
Albertina71 schreef:Met welke maatschappij vlieg je? De meeste zijn blij als je vrijwillig je handbagage trolley incheckt. Dan kun je er onbeperkt vloeistof (en bijv. scherpe voorwerpen) in meenemen.
Wel met een kleine risico dat het koffertje kwijtraakt, of pas later aankomt.
Op Schiphol hebben ze een nieuwe bagagescan waardoor je door de scanmedewerker goedgekeurde vloeistoffen mee mag nemen. Andere vliegvelden en die van de terugweg hebben die nieuwe scan waarschijnlijk nog niet en dan geldt: max 100 ml per verpakking en alle verpakkingen bij elkaar maximaal 1 liter.
germie schreef:Albertina71 schreef:Met welke maatschappij vlieg je? De meeste zijn blij als je vrijwillig je handbagage trolley incheckt. Dan kun je er onbeperkt vloeistof (en bijv. scherpe voorwerpen) in meenemen.
Wel met een kleine risico dat het koffertje kwijtraakt, of pas later aankomt.
Op Schiphol hebben ze een nieuwe bagagescan waardoor je door de scanmedewerker goedgekeurde vloeistoffen mee mag nemen. Andere vliegvelden en die van de terugweg hebben die nieuwe scan waarschijnlijk nog niet en dan geldt: max 100 ml per verpakking en alle verpakkingen bij elkaar maximaal 1 liter.
Maar niet alle bagage gaat door die scan. Vorig jaar mocht ik alles meenemen en dit jaar ineens niet.
Wat wel mag is je water invriezen, dan is het ijs en dan mag het gewoon mee. Dat heb ik inmiddels meerdere keren gedaan en tja, het is dan geen vloeistof meer. Op Curacao keken ze wel even raar, ik zo van is dit dan een vloeistof? Nee dus. Oh, loop maar door.
germie schreef:Wat wel mag is je water invriezen, dan is het ijs en dan mag het gewoon mee. Dat heb ik inmiddels meerdere keren gedaan en tja, het is dan geen vloeistof meer. Op Curacao keken ze wel even raar, ik zo van is dit dan een vloeistof? Nee dus. Oh, loop maar door.
Blue_flower schreef:Alle tips over vloeistoffen zijn gegeven. Maar hoe doe je ooit voldoende warme kleding in een hand bagage koffer?
Het is daar nu 4 graden. Ik kan net voor 2 dagen normale kleding in zo'n koffer kwijt
LWDaisy schreef:Blue_flower schreef:Alle tips over vloeistoffen zijn gegeven. Maar hoe doe je ooit voldoende warme kleding in een hand bagage koffer?
Het is daar nu 4 graden. Ik kan net voor 2 dagen normale kleding in zo'n koffer kwijt
Een handbage-koffer is toch niet ienie-mienie? Ik ben 5 dagen naar Cyprus gevlogen met enkel handbagage. Oké, daar is het warmer haha, maar ik had ook mijn toilettas en extra schoenen enzo bijGoed proppen, eventueel vacuum trekken en de dikste kledij al aandoen
Blue_flower schreef:Je zegt het al, daar is het warmer. Een paar rokjes/ jurkjes en bikini nemen minder plek in dan goede warme winterkleding.