Handbagage 100 ml vloeistof mee Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

GerenGer

Handbagage 100 ml vloeistof mee Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-22 20:33

Aankomende zondag vlieg ik naar IJsland en we hebben de vlucht geboekt met handbagage. Nu zegt een vriendin tegen mij dat we maar 100 ml mee mogen nemen. Ik heb alleen al een 300 ml fles aan lenzenvloeistof. En ik wil graag ook shampoo, deo, douchegel meenemen. Moet ik dan toch omboeken met extra bagage? Ik vind het ook wat eng met dat je je bagage kwijt kunt raken dan.
Iemand tips?
Alvast bedankt!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:38

GerenGer schreef:
Aankomende zondag vlieg ik naar IJsland en we hebben de vlucht geboekt met handbagage. Nu zegt een vriendin tegen mij dat we maar 100 ml mee mogen nemen. Ik heb alleen al een 300 ml fles aan lenzenvloeistof. En ik wil graag ook shampoo, deo, douchegel meenemen. Moet ik dan toch omboeken met extra bagage? Ik vind het ook wat eng met dat je je bagage kwijt kunt raken dan.
Iemand tips?
Alvast bedankt!

Je gaat niet naar een derdewereldland toch? IJsland is duur, maar alle producten die je noemt zijn daar gewoon te koop, en waarschijnlijk goedkoper dan ruimbagage bijboeken.

Schoentje, kerstmuts en [o]

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:40

Vanuit schiphol mag je gewoon grote verpakkingen met vloeistof meenemen.
Ik had grote flessen met shampoo en conditioner mee in de koffer en 6 blikjes Cola en 1 fles water in de handbagage dus niks om je zorgen te maken.
Schiphol heeft vernieuwde scans vandaar dat het nu kan

Weer terug naar Nederland is een ander verhaal

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:40

Alles in mini's kopen of schampobar oid

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:41

Je mag meerdere flesjes van 100ml meenemen. Informeer morgen even bij de opticien of die ook kleine flesje lenzenvloeistof heeft en haal bij de drogist even lege flesjes voor op reis voor je shampoo en meestal is deo ook wel in reisformaat te krijgen. Stop al je flesje, tot een maximum van 1 liter in totaal in een ziplock zakje van max 1 liter in je handbagage.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 20meenemen.

'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan ~ Pippi Langkous

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:42

Kun je je lenzen vloeistof niet over gieten in een 100 ml flesje?
En als je dat ook doet voor je shampoo en douchegel doet en die 3 flesjes in zo'n sealbag doet, dan mag het gewoon mee in de handbagage.
Je koopt van die reissetjes met lege flesjes bijvoorbeeld bij de HEMA of een drogist.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

SennaS

Re: Handbagage 100 ml vloeistof mee Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:44

Je mag in als het goed is een liter aan vloeistoffen meenemen maar wel in kleine verpakkingen. Ik zou mini’s kopen en je lenzenvloeistof overgieten of een klein flesje kopen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:47

Met welke maatschappij vlieg je? De meeste zijn blij als je vrijwillig je handbagage trolley incheckt. Dan kun je er onbeperkt vloeistof (en bijv. scherpe voorwerpen) in meenemen.
Wel met een kleine risico dat het koffertje kwijtraakt, of pas later aankomt.

Op Schiphol hebben ze een nieuwe bagagescan waardoor je door de scanmedewerker goedgekeurde vloeistoffen mee mag nemen. Andere vliegvelden en die van de terugweg hebben die nieuwe scan waarschijnlijk nog niet en dan geldt: max 100 ml per verpakking en alle verpakkingen bij elkaar maximaal 1 liter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:48

[o]

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:49

Haal zo’n set bij de kruidvat of etos.
https://www.etos.nl/producten/etos-trav ... 14370.html

Giet je shampoo en lenzenvloeistof over in deze flesjes. Alles in dit tasje terug doen en meenemen in je handbagage, zo voor de pak dat je het er uit kan halen bij de douane als dit nodig is.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:26

Dit is al vanaf 2006 zo ... al die dingen zijn in mini-verpakking verkrijgbaar. En daar is alles te koop.

Webshop - digital art: MoTekent

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-22 21:28

Oh dus je mag wel meerdere flesjes van 100 ml meenemen? Ik dacht dat je echt alles samen totaal max. 100 ml mocht zijn.
Ik vlieg echt nooit dus weet dit allemaal niet zo goed.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-22 21:29

Mijn tandpasta tube is 75 ml, dus dat mag dan toch ook gewoon?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:37

GerenGer schreef:
Mijn tandpasta tube is 75 ml, dus dat mag dan toch ook gewoon?

Zeker :) Als die tandpasta + alle andere vloeistoffen maar niet de 1 liter overschrijden.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:55

Als je zeker wil zijn haal je inderdaad gewoon van die kleine flesjes en van je lenzenvloeistof een van max 100ml. Ik weet niet hoe lang je gaat maar als je niet elke dag je haren wast en daarbij een halve fles gebruikt kom je best ver. Ik heb ongeveer 2 kleine knijp flesjes gebruikt in 4 weken tijd, ik was mijn haar 5-7x in een week tijd (meerdere keren per douche beurt ivm zout water of een masker van aloë vera).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:59

Albertina71 schreef:
Met welke maatschappij vlieg je? De meeste zijn blij als je vrijwillig je handbagage trolley incheckt. Dan kun je er onbeperkt vloeistof (en bijv. scherpe voorwerpen) in meenemen.

Op Schiphol hebben ze een nieuwe bagagescan waardoor je door de scanmedewerker goedgekeurde vloeistoffen mee mag nemen. Andere vliegvelden en die van de terugweg hebben die nieuwe scan waarschijnlijk nog niet en dan geldt: max 100 ml per verpakking en alle verpakkingen bij elkaar maximaal 1 liter.

Maar niet alle bagage gaat door die scan. Vorig jaar mocht ik alles meenemen en dit jaar ineens niet.
Wat wel mag is je water invriezen, dan is het ijs en dan mag het gewoon mee. Dat heb ik inmiddels meerdere keren gedaan en tja, het is dan geen vloeistof meer. Op Curacao keken ze wel even raar, ik zo van is dit dan een vloeistof? Nee dus. Oh, loop maar door.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:10

Zoek even de regels van je vliegmaatschappij. Tegenwoordig hebben ze de regels echt duidelijk omschreven.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:23

De regels gelden niet zozeer per vliegmaatschappij, meer per luchthaven. Op schiphol met de nieuwe bagagescanners mag vrijwel anders, in andere landen ontstaat zomaar paniek over een lippenbalsen die per ongeluk in de handtas is blijven zitten ipv in het doorzichtige zakje van max 1 liter.

Naar de officiele regels zijn totaal max 1 liter, in verpakkingen van max 100 ml, in een doorzichtige, afsluitbare zak (een ziplock zakje van 1 liter is daar handig voor).

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:45

germie schreef:
Albertina71 schreef:

Maar niet alle bagage gaat door die scan. Vorig jaar mocht ik alles meenemen en dit jaar ineens niet.
Wat wel mag is je water invriezen, dan is het ijs en dan mag het gewoon mee. Dat heb ik inmiddels meerdere keren gedaan en tja, het is dan geen vloeistof meer. Op Curacao keken ze wel even raar, ik zo van is dit dan een vloeistof? Nee dus. Oh, loop maar door.

Nou ben ik wel benieuwd waarom je ingevroren water meeneemt aan boord? Dan heb je er toch niks aan, tenminste als je wilt drinken?

Wat wij de laatste tijd steeds doen op de heenreis (waar goed drinkwater uit de kraan komt): een lege dopper meenemen en dan achter de securitycheck de dopper vullen met kraanwater. Op de terugreis de dopper weer leeg meenemen in de tas. Ik heb een keer op de terugreis aan boord gevraagd of ze mijn dopper wilden vullen, dat moest even overlegd worden, maar mocht warempel :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:55

germie schreef:

Ten eerste valt ijs onder vloeistoffen want het moet ook na 2 uur nog hard zijn.
Daarnaast is het onzin om te doen want na de douane mag je gewoon water kopen (of een leeg flesje vullen) en mee aan boord nemen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:21

Alle tips over vloeistoffen zijn gegeven. Maar hoe doe je ooit voldoende warme kleding in een hand bagage koffer?
Het is daar nu 4 graden. Ik kan net voor 2 dagen normale kleding in zo'n koffer kwijt :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:40

Blue_flower schreef:
Alle tips over vloeistoffen zijn gegeven. Maar hoe doe je ooit voldoende warme kleding in een hand bagage koffer?
Het is daar nu 4 graden. Ik kan net voor 2 dagen normale kleding in zo'n koffer kwijt :')

Een handbage-koffer is toch niet ienie-mienie? Ik ben 5 dagen naar Cyprus gevlogen met enkel handbagage. Oké, daar is het warmer haha, maar ik had ook mijn toilettas en extra schoenen enzo bij :+ Goed proppen, eventueel vacuum trekken en de dikste kledij al aandoen :')

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:59

LWDaisy schreef:
Blue_flower schreef:

Een handbage-koffer is toch niet ienie-mienie? Ik ben 5 dagen naar Cyprus gevlogen met enkel handbagage. Oké, daar is het warmer haha, maar ik had ook mijn toilettas en extra schoenen enzo bij :+ Goed proppen, eventueel vacuum trekken en de dikste kledij al aandoen :')

Je zegt het al, daar is het warmer. Een paar rokjes/ jurkjes en bikini nemen minder plek in dan goede warme winterkleding.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:05

Blue_flower schreef:
Je zegt het al, daar is het warmer. Een paar rokjes/ jurkjes en bikini nemen minder plek in dan goede warme winterkleding.

Zal er een beetje vanaf hangen hoe lang TS op vakantie gaat. Als ze een dag of 5-6 gaat, moet dat wel te doen zijn denk ik. Dikke trui aan, 2 dikke truien in de koffer. Idem broeken. Stevige schoenen aan je voeten zodat die niet in de koffer moeten. Thermisch ondergoed neemt weinig plaats in. Als er handdoeken voorzien zijn op het logeeradres moet je die ook al niet meeslepen.

Als TS langer gaat, weet ik het ook niet :')

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 10:06

Ik vind een handbagage echt klein als je er winterse spullen in moet doen :=

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.