Dominicaanse Republiek, waar naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Dominicaanse Republiek, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 11:55

Ik heb een cruisevakantie geboekt vanuit La Romana, aan de zuidkant van het eiland. Ik vlieg op Santo Domingo. Nu verleng ik mijn vakantie met een aantal dagen en wil het liefst in een leuk all inclusive resort zitten. Ik twijfel alleen heel erg waar. Opties zijn Punta Cana, Bayahibe of misschien toch Samana.

Ik zoek vooral een paradijselijk strand met wit zand en palmbomen. :D

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:19

Fitzroy schreef:
Ik heb een cruisevakantie geboekt vanuit La Romana, aan de zuidkant van het eiland. Ik vlieg op Santo Domingo. Nu verleng ik mijn vakantie met een aantal dagen en wil het liefst in een leuk all inclusive resort zitten. Ik twijfel alleen heel erg waar. Opties zijn Punta Cana, Bayahibe of misschien toch Samana.

Ik zoek vooral een paradijselijk strand met wit zand en palmbomen. :D

Bayahibe is leuk en goed te bereiken met de guagua vanuit La Romana. Kost geen drol. Voor het paradijselijke strand kun je in het haventje van Bayahibe de boot pakken naar het eiland Saona. Ik zat zelf in Saona Lodge in Mano Juan. Werkelijk waar geweldig. Ik was trouwens wel buiten het seizoen. Het kan zijn dat het in het seizoen druk is met toeristen. Ik heb zelf amper toeristen gezien.
Samaná is ook echt geweldig. Er rijdt een bus vanuit Santo Domingo.. Ik heb zelf alles met lokaal vervoer gedaan en je reist dan overdag. Met de taxi kan het natuurlijk veel sneller (en veeeeeeeel duurder). Heb daar wel een leuk adresje om te gaan paardrijden mocht je naar Samaná gaan. Dan ga je naar al die geweldige stranden op een manier die je nooit meer zult vergeten
Punta Cana zou ik niet doen. Te toeristisch

Fitzroy

Re: Dominicaanse Republiek, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 23:43

Dank je, Dorine, ik ga eens zoeken op Saona Island.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 06:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy schreef:
Dank je, Dorine, ik ga eens zoeken op Saona Island.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 10:54

Ik ben me aan het storten op de voorbereidingen. Vraagje: kun je daar makkelijk met dollars betalen of is de locale munteenheid toch het makkelijkst?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 14:02

Fitzroy schreef:
Ik ben me aan het storten op de voorbereidingen. Vraagje: kun je daar makkelijk met dollars betalen of is de locale munteenheid toch het makkelijkst?

Toen wij er in 2019 waren waren dollars verreweg het makkelijkst. Creditcard werd ook goed geaccepteerd trouwens. Wij zaten wel in Punta Cana, Dreams Palm Beach, nog nooit ergens zo in de watten gelegd. Mocht je nog een uitstapje willen doen dan vond ik de Yuma Explorer met Mama Gina erg leuk! Is van alles wat eigenlijk over het eiland. Daarnaast zijn wij ook nog naar Saona Island geweest en hebben we gesnorkeld met haaien en roggen.